Díky za zpětnou vazbu. My jsme doma začali se Scratchem, ale brzo se narazí na praktické limity. Potom jsme zkoušeli Python, ten byl OK a mladej si trošku hraje i s tím jakoby céčkem pro Arduino (ale popravdě zatím moc netuší typový systém, tak jen všude opisuje "int" :-)
No a nejvíc asi baví kupodivu právě Basic, to asi zdědili nebo co...
Na opravě už se pracuje.
Docela zajimavy, z nostalgie jsem si s tim chvilku hral ale docela me stve/limituje nemoznost predavat prommenne do "subrutin". Ja snad tu holku zacnu ucit Ccko ;-)
GraphicsWindow.PenColor=GraphicsWindow.GetColorFromRGB(255,0,0)
GraphicsWindow.PenWidth=2
Turtle.Show()
Turtle.Speed=10
For k=1 To 1024
TurtleAngle=Math.GetRandomNumber(360)
PosX=60+Math.GetRandomNumber(300)
PosY=60+Math.GetRandomNumber(300)
KresliSrdicko()
EndFor
Sub KresliSrdicko
GraphicsWindow.PenColor = GraphicsWindow.GetColorFromRGB(Math.GetRandomNumber(255),Math.GetRandomNumber(255),Math.GetRandomNumber(255))
Turtle.Angle=TurtleAngle
Turtle.Hide()
Turtle.PenUp()
Turtle.MoveTo(PosX,PosY)
Turtle.Show()
Turtle.PenDown()
For i=1 To 30
Turtle.Turn(8)
Turtle.Move(2)
EndFor
Turtle.Move(26)
Turtle.PenUp()
Turtle.MoveTo(PosX,PosY)
Turtle.PenDown()
For i=1 To 30
Turtle.Turn(-8)
Turtle.Move(2)
EndFor
Turtle.Move(26)
Turtle.PenUp()
EndSub
Tak snad tak nezlobí, že zrovna céčko :-)
A jinak ano, máte naprostou pravdu - když jsem si pro články zkoušel GW-BASIC i Small Basic, tak jsem si říkal, že snad už jsem tak oblblej a zpohodlnělej jazykama s předáváním parametrů, že nedokážu napsat nic většího bez této fíčurky (jsem to i v obou článcích zdůrazňoval - IMHO je podpora plnohodnotných funkcí v tomto kontextu důležitější než například vymazlený typový systém).
Na druhou stranu: když narazí, aspoň budou děcka chápat, PROČ je to tak užitečná a důležitá fíčurka :-)
Pridavam se k dekovnemu hodnoceni... jsem v podobne situaci, kdy bych chtel deti tak trochu ovlivnit v jejich (ne)rozhodovani, co budu delat v zivote dal.
Snove zamestnani typu popelar, pilot, fotbalista, prezident apod. uz je opustilo :-) a po mych neprimych zkusenostech bych nechtel, aby skoncili jako obchodni "manazeri" cehokoliv nebo za volantem jakekoliv masiny... a hlavne je chci drzet s odstupem od vyhledavacich sluzeb, kde si i vypocet 2+1 radsi najdu nez sam spocital.
Ja zacinal na Basicu, bylo to dobre pochopitelne, predtim Karel se mne libil- ovladani vlastniho robotka, ktery ale jinak nic moc neumel.
Bohuzel v 90.letech jako student gymplu jsem nevyuzil schopnosti spojit programovani s matematikou, fyzikou a chemii; na skole to nechapali proc do toho zatahovat pocitace alias programovani a tim pochopeni zakladu :-(
To az pozdeji komercne...