Uznávám, syntetická hudba by neměla sloužit k napodobování klasické. To potom počítače opravdu zabíjí hudbu. Když chce někdo mít zvuk violoncella, tak ať si ho koupí, naučí se na něj hrát, nebo ať si najme violoncellistu.
Ale jak do notové osnovy zapíšeš třeba subtraktivní syntézu? Například pilový průběh + pásmová propust, kde se spodní hranice pásma bude měnit od 80 do 800 Hz a zpět a šířka pásma bude 100Hz. Nebo frekvenční modulaci. Tohle vyžaduje speciální uživatelské rozhraní. Notovou osnovu bych přenechal klasikům, i když nějaký software taky určitě existuje.
V současnosti používaný notový zápis:
1. Je svou nepravidelností značně složitý (dělení na tóny a půltóny, předznamenání, jiný počátek pro houslovou a basovou osnovu...; posun do jiné tóniny nejde provést pouhým posunutím linek osnovy), protože zohledňuje ve své době běžně používané temperované ladění (transpozice pro jeden nástroj by vyžadovala jeho přeladění). Dnes v době chromatického ladění je to anachronismus a balast.
2. Nese sám o sobě omezené množství informace, nemluvě o informaci potřebné pro zápis elektronické hudby, pro kterou je NAPROSTO nevhodný. Jakým způsobem v klasické notaci například zapíšete hloubku a rychlost vibráta tónu v času?