Pokud vam vrta hlavou, proc fork Organic maps, tak to proto, ze se prispivajici komunita nedohodla s majiteli, kteri z toho nechteli mit community driven neziskovku, ale spis komercni projekt. Takze Organic maps asi nejsou tak "Absolutely free" a "Developed with love by the open-source community" jak uvadeji na svych webovkach. https://openletter.earth/open-letter-to-organic-maps-shareholders-a0bf770c
To hodne zalezi na co je potrebujete - navigace do auta, pesi turismus, cyklistika? Je to hodne taky o osobnim vkusu, tak doporucuji vyzkouset, kdyz je to zadarmo. Dle osobni zkusenosti bych rekl, ze jsou na tom mapy.cz pouzitelnosti v CR lepe, organic maps potazmo tedy comaps jsou spis o zivotnim stylu, kdy chcete byt treba soucasti komunitniho projektu spis nez zakaznik (zbozi) velke firmy.
Ten Rio terminal vypadá dobře, skoro jsem si myslel, že by mohl nahradit warp. Na warpu mi trochu vadí, že není "zatím" open source. Nevíte o terminálu, který by měl tyhle features a byl open source (viz otázka zde)
Mně zase vadí, když jedu na jih, ale ta mapa mi to ukazuje jako na sever
.
Na té otáčivé mapě poznám tak maximálně kam mám příště odbočit, ale rozhodně se podle toho špatně orientuje - člověk tak trochu nemá povědomí o okolí. Když jsem na cestě do Šumperka, vím, že mám jet na východ a trochu na sever, vím, přes která města projet, vidím, kde se dá odbočit na nějakou jinou cestu... Ne jen na příštím kruhovém objezdu vyjeďte třetím výjezdem
.
Ale to je opravdu věc osobních preferencí.
o uzavirkach mozna ano, ale informace o hustote dopravy opravdu jen v omezenem mnozstvi. kde by stat ty informace vzal? muze se na kamerovem systemu podivat kdy nejaka SPZ vjede treba na usek dalnice nebo do tunelu a jak dlouho trva nez vyjede na druhem konci. ale kdyz je nekde neplanovany technicky problem ve vozovce, nebo klidne i planovane zuzeni, tak vam stat rozhodne nerekne, jestli to je zdrzeni 2 minuty nebo 2 hodiny. tam je telemetrie od uzivatelu mapove aplikace nepostradatelna.
To teda rozhodne neodpovida, predchozi prispevek je snuska vymyslu. Na https://www.dopravniinfo.cz/ je napsano, odkud ta data pochazi, a berou se treba i od asistencnich sluzeb, policie, hasicu a od FCD! Predpokladane zdrzeni tam je take. Je to rozhodne lepsi, nez nejaka telemetrie z nahodne aplikace, protoze v miste, kde projede za den 50 aut a z nich bude mit navigaci pustene mozna tak jedno, nezjistite vubec nic. Prijde mi, ze se vyjadrujete o necem, na co jste se ani neobtezoval podivat.
Data jsou mimo jiné nakupovaná a pochází taky z flotilových vozidel, viz rozhovor zde: https://www.dnoviny.cz/informatika/standardizovana-data-z-plovoucich-vozidel-jsou-zdarma-k-dispozici-siroke-verejnosti
Navigaci Comaps jsem zatím vyzkoušel jen stručně.
Myslím, že je to zatím jen hračka, na úrovni 20 let starých navigací. Hlavní slabinou je absence tvorby pokročilejších tras s více průjezdnými body.
Jako jednoduchou navigaci pěšky po městě nebo dálkoměr asi jo, ale zatím je to stále slabší než navigace seznam v prvních letech.
Líbí se mi mapové podklady, které jsou podrobnější a hezčí než na google, ale mírně horší než moje oblíbená turistická mapa na seznamu. Zajímavá je také navigace podle přímé vzdušné vzdálenosti.
Určitě si to v mobilu nechám a budu sledovat vylepšení.