Nezdvořilé ani nutně ne, ale nemusí být žádoucí, aby protistrana věděla, kdy dotyčný seděl u počítače. Mám zkušenost, že jednou poslaný mail v deset večer se považuje za standard a pokud příště v půl jedenácté nezareaguju, tak už prudí (a ne vždy je možné či vhodné toho člověka poslat do stejných míst jako proktologa či finanční úřad). Takže - může se to hodit. Občas... Někdy... Na někoho...
Naopak, rád to píšu ve tři ráno, aby viděli, jak jsem pilný a na tom jejich projektu makám od nevidím do nevidím. :-)
Ale vážně, opravdu na tom nevidím nic nevhodného. Pokud někoho budí notifikace jeho emailu, tak je opravdu blázen, neboť většina automatických mailů chodí právě v noci.
A když už jsme to nakousli, tak když někdo spí, má si vypnout mobil. Nejvíc nesnáším, když někomu volám a on mi to zvedne je proto, aby mi řekl, že teď nemůže. Když nemůžu, tak hovor zamítnu (to je ideální, neboť vím, že o mě ví, ale že teď nemůže)/nezvedám (nevodné, neboť to budu zkoušet hned znovu)/mám vypnutý zvuk (stejné jako předchozí varianta)/mám vypnutý telefon (také dobré - buď mu mohu nechat vzkaz na záznamníku, používá-li ho, nebo poslat SMS). Proto se nezdráhám volat na mobil kdykoliv. Když chce mít někdo od hovorů klid (třeba když spí), tak si má telefon vypnout (nebo alespoň zvuk).
Někteří lidé si myslí, že když mají mobilní telefon, musí být vždy dostupní. Ale to je zavádějící - je to můj telefon a můj čas a já si mohu hovory přijímat, kdy chci.
Tohle není úplně přesné. Takhle by to fungovalo, kdyby existovala pouze jedna priorita hovoru. Ve chvíli, kdy můžu volat s různě důležitými věcmi, ale zároveň nemůžu tu důležitost při volání zadat, tak to neplatí. Ideální by bylo, kdybych při vytáčení čísla mohl zadat něco jako low,normal,high nebo emergcency a příjemce by si v noci ztlumil mobil, aby přijímal jen emergency hovory...
To je přesně ten hulvátský přístup. Někdo drží pracovní pohotovost nebo má rodiče na umření a vypnout mobil prostě nemůže.
Sám si nechávám přeposlat e-maily na mobil a většinou mi v noci nic nechodí, se zahraničím moc nekomunikuji a spam filter funguje spolehlivě.
Že jste situaci tak vysnil vy, neznamená, že to tak mají všichni.
Jj s uživateli je sranda :-D Někdy až příliš - na můj vkus. Úplná klasika, která mě dodneska dokáže vytočit do spirály :
USER : "Včera to ještě jelo, dneska to nefunguje. Nemohl by jsi se na to podívat?"
JÁ : "A co jsi s tím dělal?"
USER : "Já??? Nic..."
To však není nic proti tomuhle