Musim se ohradit, oslovili jsme se zadosti o zverejneni asi tak 15 serveru. Vcetne zminovane Lupy a vcetne zpravodajskych serveru. Bohuzel ostatni nepovazovali za nutne ci vhodne tuto tiskovou zpravu zverejnit. Pokud vim, zadosti vyhovel Root a Linuxzone.
Stejne tak vyzyvame k podpore demonstrace vyznamne portaly u kterych vime, ze pro svuj beh pouzivaji Open Source technologie. Napr. Seznam, Centrum apod.
Dan Ohnesorg
predseda CZLUGu
Tisková zpráva byla publikována ještě na abclinux.cz, cdr.cz, mandrake.cz a penguin.cz. Ostatní oslovené servery zprávu nepublikovaly. Pokud takovou zprávu nepublikují ani počítačově zaměřené e-ziny jako swnet.cz nebo dokonce linuxworld.cz či underground.cz, těžko můžeme předpokládat, že se dostane do obyčejných médií, kde bychom si ji samozřejmě přáli. Nicméně, budeme se ještě snažit o rozšíření povědomí o e-patentech. Pokud by měl někdo nápad, jak vzbudit zájem o tuto problematiku u "obyčejných médií" sem s ním. Nebo klidně rovnou na moji adresu, či na adresu výboru.
Marcel Kolaja
člen výboru CZLUGu
Je potřeba to zmedializovat. Třeba udělat sbírku, byť tu kde by dal každý třeba desetikorunu(když bude lidí dost a při tý desetikačce bude, protože ta nikoho nezabije a malé firmy, u kterých jde o ohrožení daj třeba více) a z výtěžku zaplatit menší reklamní kampaň, třeba reklamu před sedmičku, nebo nějaký diskuzní pořad. V reklamě zdůraznit kam až může zajít onen epatent(použít příklady s Monou Lisou, kolem apod. extrémy).
Alternativou je masový protest, to ale chce opravdu to, aby došlo k extrémním řešením, typu 2/3 CZ portálů, serverů vypnout resp. je nahradit informací o e-patentu, v nejhorším klidně s tím, že někde pod ním by byl link na původní obsah serveru, tak aby servr mohl i přes protest jet, je-li to nezbytná ppotřeba.
Dnes nebo v pondělí vyjde tisková zpráva Strany zelených k softwarovým patentům. Možná, že pro periodika všeobecného zaměření (zejména noviny), bude tato tisková zpráva zajímavá, jelikož spojuje odborný a politický rozměr, ale to se teprve uvidí...
Všeobecně bych na základě svých zkušeností z nevládek konstatoval, že aby byla nějaká kampaň úspěšná v médiích, tak to vyžaduje soustavnou a velmi trpělivou práci a komunikaci s médii. Na toto téma vyšlo i několik publikací, které se snaží naučit základy takovéto práce. Bez ní je možné dosáhnout "úspěchu" jen opravdu výjimečně.