Vlákno názorů k článku Squeak a Smalltalk - historie vývoje grafického uživatelského rozhraní od _dworkin - Jedná se o možnost vytvářet různá geometrická omezení...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 9. 2010 9:08

    _dworkin (neregistrovaný)

    Jedná se o možnost vytvářet různá geometrická omezení pro kreslené či editované objekty ve výkrese. Jedno z nejjednodušších omezení, které lze těmto objektům přiřadit, spočívá v tom, že se úsečce předepíše, že může být pouze horizontální nebo vertikální. Pokud je toto omezení zadáno před začátkem kreslení úsečky (pomocí tlačítka na ovládací konzoli), je již v průběhu kreslení zajištěno, že úsečka bude buď vertikální či horizontální (tj. po zadání jejích okrajových bodů se jeden z bodů přesune na správné místo).


    Minimalne pro nove kreslene objekty (aspon v Microstationu, se kterym mam zkusenost) to jde bezne. Zvoli se zpusob kresleni napr. usecky – uhlem a delkou. Jeden atribut se nastavi „natvrdo“ pomoci klavesnice a zbyvajici „volny“ mysi. Kolmice (i obecny uhel) jdou samozrejme taky. Ale asi jsem to spatne pochopil a je tim mysleno ze mohu libovolne prechazet mezi horizontalami a vertikalami bez neustale potreby menit „pevny“ atribut uhlu. To by se muselo nejak delat pomoci chytaci mrizky.
    Aha, tak ne, je to mysleno tak, ze to jine CAD/CAM aplikace neumi ( mnoha současných kreslicích aplikacích  – ktere?).

  • 9. 9. 2010 9:13

    atarist (neregistrovaný)

    To je právě ono :-) Slavné uStation a AutoCAD samozřejmě mají uchopovací režimy, ortho režim, mřížku a podobné jednoduché věcičky (to dokážete naprogramovat i s minimální znalostí geometrie), ale Sketchpad, alespoň podle toho videa (doporučuji shlédnout) umí aplikovat geometric constraint i na již vytvořenou kresbu, což je podle mě naprosto geniální myšlenka a toto již implementačně jednoduché vůbec není.

  • 9. 9. 2010 9:15

    atarist (neregistrovaný)

    které neumí geometric constraints na existující výkres?
    Tak z těch malotonážních systémů je to AutoCAD a uStation, samozřejmě i ještě jednodušší systémy typu QCad.

  • 17. 9. 2010 21:14

    Milos (neregistrovaný)

    V Malovani Windows (ktere mi zatim stacilo) jsem pouzival Shift pro kresleni vodorovnych a svislych usecek normalne. Mozna v polovine dokonce delal 45 stupnu.
    Nedavno jsem dokonce cetl rady na toto tema.

  • 17. 9. 2010 21:15

    milos (neregistrovaný)

    Jeste jsem zapomnel:
    Dekujeme za tyto vase serialy. Serial i jednotlive dily jsou propracovane, stoji za nimi vyzkum a, co se bohuzel nevidi na internetu casto, jsou gramaticky a stylisticky spravne.