Valve at si udela konzolu na cem chce, to prece neni dulezite, co bezi v pozadi ..... dulezite je, jestli dokaze presvedcit vyvojare, ze je lepsi nez xbox nebo playstation. Sice se chystaji nekdy v budoucnu vydat nejakou svoji konzoli, co bude rychlejsi a modernejsi nez soucasne x let stare konzole, ale je usmevne si myslet, ze microsoft a sony jsou uplni pitomci a uz davno nemaji hotove prototypy, zajistenou vyrobu a jen cekaji na spravny okamzik .... nehledne na to, ze treti platforma by pochopitelne byla proti evoluci a prinesla by jenom chaos, zmatek, praci navic pro vyvojare a nutnost hracu porizovat dalsi konzolu, takze kdyz nahlidnem do kristalove koule, tak se patrne neprosadi. Valve ji samozrejme bude zprvu hrnout nejakyma slevama na steamu, ale to akorat rozzuri vsechny ostatni, takze budou prechazet na alternativy.
Jinak vyvoj her (a cehokoliv masove komercniho) pro linux jsou totalne vyhozene penize (tady jen valve testuje svoji novou platformu pro nejakou svoji konzolu, takze ok, ale v budoucnu to urcite nebude podporovany system, jde jim predevsim o blackox konzole, ne aby si to lidi piratili na PC), protoze lidi okolo linuxu jsou uz ze samotne podstaty sveho byti, neochotni platit za jakykoliv SW .....
Niesom ziadny vyvojar ani neprogramujem ale to je fakt tak tazke urobit nieco "ci uz hru" aby bola multiplatformova? Ja myslim ze Valve islo do linuxu prave preto ze "nieco na tom linuxu bude" a ja sam poznam par ludi ktory mi uz teraz povedali ze ak budu hry na linux tak windows klidne vyhodia. A to mi povedali ludia ktory linux este ani nemali v pocitaci :D
Multiplatformní hry jsou opravdu trochu problém. U indie hry používající deset let staré technologie, jako je řekněme World of Goo, to není tak složité. Nicméně i tam to může být výzva, pokud chcete podporovat více dister ve více verzích. U nové áčkové hry typu Far Cry 3 je to ale daleko větší problém.
"protoze lidi okolo linuxu jsou uz ze samotne podstaty sveho byti, neochotni platit za jakykoliv SW"
Což "potvrzuje" každý měsíc Humble Bundle - Linuxoví hráči platí vždy víc, než všichni ostatní. Bez výjimek. Sorry ale Tvoje věta je zcela mimo. Celej ten příspěvek je tak nějak - ehm - výmysl.
Valve rozjel boj o to, jestli konzole nové generace budou otevřené nebo zcela uzavřené (myšleno pro vývojáře - SDK). Podobně bojuje Ouya (již jsem objednal a nemůžu se dočkat :-)
Já osobně jsem Linuxák a nechal jsem v Playstation2 a 3 odhaduji tak na (ježišmarjá) dvacet tisíc jen za hry. A pokud bude příští rok slušný hardware pro Steam "tenfoot", pak prodám PS3 i hry a jdu do toho. Protože prostě chci víc otevřenou konzoli = víc možností = lepší prožitek. Dodneska je internet browser na PS3 i XBoxu totálně nepoužitelný - a neexistuje žádná náhrada. Pokud by stál Steam Browser za nic, nic nebrání někomu udělat jiný prohlížeč, nebo tam bude třeba Opera. Klidně za ni zaplatím, pokud bude lepší. Prostě tohle není jen o hrách, ale o celý platformě.
Pokud to Valve vyjde, získá neuvěřitelně velkou základnu vývojářů. Ve srovnání s XBOX/PS SDK kde se musí podepsat NDA je to násobek studií, které budou moct vytvářet či portovat existující hry. A půjde to, ono ne že né - hry co jdou na MacOS půjdou portovat většinou snadno (je to OpenGL).
Podle mého názoru Valve se Steam konzolí (resp. platformou) konzole převálcuje - a je to dobře. Sony i Microsoft strašně moc hráče soustavně "posírají" a dělají z nich blbce. S tímhle by mohl být konec.
Otevřenost ovšem nese i nevýhody, a to především pro běžné uživatele. Jak zajistíte aby hry neobsahovaly malware? Kdo bude kontrolovat kvalitu? A víte že Valve zatím žádné SDK pro vývoj her nemá? Má leda Steamworks SDK, které řeší věci typu Stats & Achievements, Chat apod., ale ne grafiku, zvuk a vstupy. A pro jistotu Valve nezveřejňuje ani kolik procent si z ceny hry vezme.
Podle mě teď Valve hraje o všechno, protože MS zavádí svůj vlastní Store, a vývojáři už nebudou potřebovat Steam. Orientace na alternativní platformy a konzole podle mě ale Valve moc nepomůže.
BTW hry pro MacOS často používají překlad DirectX na OpenGL (například MacDX).