taky jsem si nekdy kolem roku 1992 vyhral s commodorem a plotterem,
basic s prikazy pro plotter byl super a cele dny jsem maloval kraviny,
mam dojem, ze vrchol byl prevod bitmapy na male carecky a vymalovani plotterem.
znal jsem jednoho pana, ktery mel hpgl v hlave a kdyz potreboval namalovat
graf, perovku tak z hlavy nabusil hpgl kod do souboru a nechal vykreslit.
ten pan byl sedesatnik a jen jsem cubrnel jak mu to slo :-)
PostrScript zas takove hardcore neni. Je to normalni programovaci jazyk s promennymi, „funkcemi“, cykly, … Jedina divna vec je postfixova syntaxe. Kazdopadne na algoritmicky popsanou grafiku v pohode.
A metapost/metafont uz uplne v klidu. Pro kresleni grafu (mysleno pokud se pocitaji proimo v metafontu) situaci ponekud zeslozituje pro tyhle ucely nevhodna fixed point reprezentace. Existuji na to nejake oblezlicky, ale neni to uplne ono. Takze ne ze by to neslo, ale fakt ze vetsinou je jednodussi udelat ten numericky preprocessing grafu v necem jinem. Ale treba kombinace gnuplot + metapost je docela zajimava, pak se da do grafu vkladat i grafika, kterou gnuplot sam o sobe neumi.
Ja jsem to nemyslel tak, ze by byl PostScript extra slozity jazyk, spis naopak (btw jsem o nem pred par lety psal prave na Rootu). Spis me slo o to, ze nekdo dokaze popsat cely obrazek, tj. nikoli pouze nejaky algoritmicky prubeh, jen tak z hlavy jako endpointy cest (paths). Ja takto kdysi davno zkousel kreslil (jako spousta dalsich lidi) obrazky pomoci PLOT a DRAWTO, ale bez alespon nacrtu na ctvereckovem papire me to moc neslo, nemam tu schopnost si udrzet cely obrazek v hlave jako popis endpointu vektoru.