V prvním tahu mi to zabralo celý výkon CPU a seklo se to...
Nemám rád programy napsané v jave a už vůbec ne tohoto rozsahu. Něco jednoduchého, to ano, ale tohle ne. Ovšem: bylo by to zadarmo, kdyby to nebylo v jave? hm?
A co ma Java spolecneho s tim, ze tam nekde programator udelal chybu? Je to jazyk, ktery spise chybam brani, ale to ze jim nezabrani tezko muzete povazovat za duvod k jeho zavrzeni.
"neco jednoducheho, to ano, ale tohle ne"
Ocividne nemate o Jave ani potuchu, momentalne se pouziva hlavne pro rozsahle enterprisove projekty nez pro drobotinu.
Víte co se říká, firmy si dnes raději koupí mnohem dražší HW a najmou javové programátory, než aby ušetřily na HW a najmuly pořádné programátory, kteří to napíší v C, nebo asembleru.
Ano to se rika, ale je to polopravda. Neni to ani tak otazka jazyka (v 80 procentech pripadu je Java a C srovnatelne rychla na srovnatelnem kodu), ale otazka frameworku a knihoven. Pro Javu je dost hotovych reseni, ktera staci aplikovat. Ten postup neni z hlediska rychlosti optimalni, ale zkuste si napsat "from the scratch" trebas jen nejakou blbinku typu webshop bez navaznosti na dalsi casti IS a poznate rozdil. Pokud to udelate, tak dost pravdepodobne budete mit rychlejsi kod. Za pet let.
Bohuzel nekdy (ne vzdy) je na rade trade-off mezi abstrakci a rychlosti. Vetsina projektu dnes voli abstrakci. A vi proc.
<ofenzivni-otazka>Jak velky byl nejvetsi projekt, na kterem jste se podilel?</ofenzivni-otazka>
No, přes hranici velikosti projektu pro deset lidí jsem zatím nedostal (konkrétněji, největší projekt, na kterém jsem se spolupodílel, byl svou velikostí pro 7 programátorů - ale kdyby nás bylo 8, nevadilo by to).
Jak už jsem řekl, je vidět, že jste veliký příznivec javy. Nicméně, jsou určitá pravidla, podle kterých se pro konkrétní případy volí metody, přístupy a použité nástroje a jazyky. Nemůžete si jen tak říct, že to uděláte v jave, protože tak bude vývoj levnější (rychlejší). A přestože se to tak dělá, neznamená to, že je to správné (<ofenzivní-příklad>Mohl bych jít a ustřelit někomu hlavu, ale správné by to nebylo.</ofenzivní-příklad> (sorry za opičení)).
Je veliká škoda, že jste si z javy udělal jakousi modlu a popudlivě reagujete na každý útok na ni. Vždyť jsem si jen povzdychnul, že můj počítač nezvládá nároky hry, ačkoliv by v pohodě zvládnul ekvivalentní aplikaci napsanou v C++ - no a koukněte na tu diskuzi.
Tvrdil jsem neco malicko jineho - to, ze vysledne naroky hry nezaviseji prilis na tom, zda je v Jave nebo v C++. Zavisi to hlavne na tom, jak je hra naprogramovana.
PS: javu mam rad, ale i diky tomu, ze v ni denne pracuji ji nepovazuji za zadny zazrak. Je to solidni jazyk a dobra platforma, ale na spoustu projektu (nebo spise jejich casti), jak rikate, je dobre zvazit i jine jazyky.
Neda mi to, ale dovolim si reagovat. Jedine co vam na to mohu rict je to, ze pokud nemate rad programy napsane v jave a myslite si, ze se java hodi pouze na mala udelatka, tak jste hodne omezeny a je mi vas lito. Obcas ty "programky" ktere jsou napsane v jave dokazi hodne usnadnit zivot a vy se o to svym postojem pripravujete.
Neznám jediný "prográmek" v javě který by mi usnadnil život. Naopak. Všechny jen navršily nové problémy které bylo třeba řešit. Bohužel občas neodolám pokušení některý z nich zkusit abych toho pak opět po nějakém čase znechucen zanechal.
Neznam jediny program, ktery by mi usnadnil zivot. Vsechny jen navrsily nove problemy, ktere bylo treba resit. Bohuzel obcas neodolam pokuseni nektery z nich zkusit, abych toho pak opet po nejakem case znechucen zanechal.
Jinak tahle recenze mi dala jedine: existuje tahova strategie AAA napsana v Jave co je free. Ale treba o hre jsem se vazne moc nedozvedel. JAk se ve hre bojuje? Aspon enajky zakladni nastit strategie, co je ve hre dulezite? Jake jsou moznosti? Cim se lisi jenotky? Maji ruzny pohyb, vzajemne interakce? JAky je rozdil mezi armadou z letadel a armadou z tanku? Z recenze mam jen pocit ze proste koupim jednotky, nekam poslu a vyhraju podle hodu kostky. Kdyz uz pisu o hre, chtelo by to napsat, co na hre zaujalo? CO bylo nudne a nedotaze? V cem je jeji sila?
Neviem co sa tu tolko skace do javy...iste ste niekedy skusal/pocul o hre IL2 ...tato ma napisany kompletny fyzikalny model v jave, tak nech niekto povie, ze je to pomale. V jave sa daju pisat rovnako rychle a zrovna tak pomale programy/hry ako v C/C++. Vzdy ide len o to ci vyvojar nieco nezacykli alebo len pouzije neoptimalizovanu kniznicu...fakt by som riesil v ramci tej hry ine veci...napr. skutocne zbytocne minimalizovane animacie...
"Next urban legend says, that IL-2 is coded in Java. Again, this assumption is based on rumors only, and has no substance. Java is used in IL-2, but just in small part. C++ is mostly used in coding this baby."
Hmm, přijde mi zajímavější spíš zmínit Frag Island. ;-)
samozrejme viem, ze IL2 nie je cela v jave....tiez som pisal, ze je v nej len fyzikalny model prostredia....a co sa tyka Frag Island tak samozrejme je to zaujimavejsie :)