S děckama jsme si se Scratchem docela vyhráli, ale oproti Logu nebo kombinaci Python+Turtle je to dost omezené, protože se ve starším Scratchi (1.4) nedala přímo využít rekurze. Ve 2.0 to už funguje dobře, stejně jako ve Snapu, ale už jsme ze Scratche mezitím odrostli :-)
Taky ještě u hodně malých dětí bude problém s vysvětlením úhlů, okolo sedmého až osmého roku už to ale dají. Tady bylo lepší, když se upravily příkazy left/right na vlevo/vpravo a rotace se omezila pouze na hodnoty 1-12 jako na hodinách (to pochopí snáz, než 360stupňový rozsah).
Výborný článek. Není problém si nakreslit pár kruhů nebo čtverců, jejichž strana se postupně prodlužuje a úhel se trošku posune. Ty fraktály to je jiná káva. Super. Díky za to.
Jinak co se týče výuky na školách, tak když jsem měl na starost výuku programování ve 3. ročníku SŠ, dělali jsme Python a co děcka hodně bavilo byla právě želví grafika. To dokonce chytlo i spoustu holek a já jsem si nadával, že jsem želví grafiku učil pouze jako úvod do programování GUI.
Kdybych to byl věděl, že želva bude tak populární, tak bych celou výuku Pythonu postavil jenom na ní a možná bych tak nadchnul více lidí. Když to po mě převzal kolega, řekl, že Python je pro děcka a jal se učit Cčko, čímž odradil, až na malé výjimky, naprosto všechny.
Mně se zdá, že želva je pořád na trase a byť se Achilles snaží, co mu síly stačí, stejně ji zatím nedohonil.
"Když to po mě převzal kolega, řekl, že Python je pro děcka a jal se učit Cčko, čímž odradil, až na malé výjimky, naprosto všechny."
no jasně, učil děcka (dobře, mládež), tak proč tedy nevzal Python? Pokud se učí i na MIT, tak to snad taková ostuda pro střední školu nebude :-)
jinak to teda vypadá, že jsou "děcka" s Pythonem hodně aktivní a překonávají profíky:
https://www.openhub.net/languages/compare (místo PHP si naklikejte Python)