Dobrý večer.
Našel by se někdo, kdo by vyrobil drobné ploché díly k papírovému modelu v měřítku 1:160? Třeba k této věži: "http://papirovemodelarstvi.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=48&t=6042".
Jedná se o mřížku na střeše mezi věžicemi, gotická okna s lamelami, kruhová okna a znak nad průchodem. Stačí data z Blender, Gimp nebo Inkscape? Zatím se to řeší lepty, nebo laser výřezem. Nechci pro pár kousků kupovat Tiskárnu.
Kontakt Poil532@seznam.cz Děkuji
Zdravím,
vstupní formát pro slicer (program který vytváří tisková data do tiskárny - např. http://slic3r.org/) je stl tj. je potřeba umět převést vstupní data do takovéhoto formátu. Co se týče tisku tak jsou nabízeny služby např. přes https://www.3dhubs.com/ popř. se dá najít i nabídka na aukru. Pak je otázka měřítka tisku. Tj. zda je požadovaný detail v limitech 3d tiskárny, připadá mi že je to na hraně. Většinou se tiskne tryskou o průměru cca 0,4 - 0,5 mm a síla vrstvy je 0,1 - 0,3 mm .
STL je naopak velmi ucelnej minimalismus. Kazdej vyrobni proces ma nejakou toleranci, tak pouze staci tu nastavit pri generovani. Pokud ti vznikaly nepresnosti, tak sis to pouze nepresne vygeneroval.
Oproti STL se mi nepatrne vic libil OOBJ, tam byly nejprve uvedene vrcholy s celociselnym id a pak teprve ke kazdemu z nich xyz, coz trochu usnadnovalo zpracovani. Taky umel n-uhelniky, z nichz se na trojuhelniky prevadi trivialne a muze to usetrit uloznej prostor a nekdy i vypocet (ale to neni tak podstatna vyhoda).
Nevim jakou presnost ma 3d tisk ale ve strojarine je stl nepouzitelny format. Rozkouskovani na segmenty si dela uz sam software. A to kazdy stroj s jinou presnosti. Bezne vyuzivame toleranci j5 a pokud se jako finalni operace vyuziva brouseni, zase by byl problem kvuli nerovnosti brouseni tech ploch. proto se nejvice vyuziva format stp. U ktereho se nemusim nejaky vystupem zabivat jak to nastavim pac kazdy sw ho dokaze zobrazit korektne a diry jsou opravdu valcove.