Blender občas využívám. Například než jsme zařizovali dětský pokojík, tak jsem si nábytek v obchodě přeměřil a nafotil a připravil si jak bude vypadat a jestli se to do pokoje vejde. Pak jsem si vyzkoušel různé varianty umístění a možnosti otevření dveří a teprve potom jsme ten nábytek šli koupit. Dnes máme dětský pokojíček přesně podle návrhu a všichni jsou s ním moc spokojení.
Kompletní scéna
http://www.youtube.com/watch?v=TnY85-cseU4
Co mi v Blenderu hodne chybelo, byla pohodlnejsi prace s rozmery, neco na zpusob google sketch. Kdyz si na to kdysi nekdo stezoval, vyvojari namitali, ze blender neni CAD, ale dle meho nazoru to znacne stezuje prave modelovani interieru (v podstate vseho dle realne predlohy) a clovek casem stejne sahne po necem jinem.
Dobrý deň,
je fakt, že práca s rozmermi v Blenderi na prvý pohľad vyzerá pomerne mätúco, no myslím, že sa jedná skôr vec názoru. Neštandardné číslice bez prípony namiesto typických metrov alebo centimetrov skutočne nevyhovovali na začiatku ani mne, no v podstate sa dá povedať, že je len na Vás, za akú reálnu veľkosť ich budete považovať. Čo sa týka prechodu na iný softvér, je pravda, že v minulosti sa Blender s komerčnými riešeniami skutočne porovnávať nemohol, no treba uznať, že s postupom času sa Blender svojimi schopnosťami neustále viac a viac približuje ku konkurencii. Osobne som mal k dispozícii grafický softvér viacerých veľkých spoločností, no nakoniec, som sa, aj napriek určitým nevýhodám, dostal práve k Blenderu – a to ešte v čase, keď som preferoval operačné systémy Microsoft Windows.
Přesně tak – nejenom rozměry, ale celkový styl práce a ovládání. Svého času jsem se ve 2.41 cvičně snažil nakreslit hrubou stavbu domku a byl to děs. Blender je dobrý na všemožné „organické patvary“, ale naopak docela saje na pravoúhlé technické kreslení.
Pár měsíců poté jsem zkusil na nějakém interiéru Sketchup – nebe a dudy. Našly by se jedna-dvě věci, které mi ve Sketchupu oproti Blenderu chybějí, ale ty jsem vcelku oželel. Škoda, že Sketchup není open-source :-)