Vlákno názorů k článku Ubuntu je pořád dobré, to Canonical dělá zlou krev, říká komunita od jik - Ubuntu neznám, používám OpenSUSE, ale vzhledem k rozšíření...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 12. 2013 8:22

    jik (neregistrovaný)

    Ubuntu neznám, používám OpenSUSE, ale vzhledem k rozšíření to prostě musí být velmi dobrá distribuce a ti, co ji tvoří, tedy musí odvádět dobrou práci. Zatím se mi kroky tvůrců jeví rozumnější, než svého času předvedla komunita kolem KDE příliš rychlým odstřižením KDE3, i když zřejmě hluboký řez byl asi nezbytný. Ale Všem rejpalům připomínám strašidla typu nepomuka a akonadiho, zároveň přiznávám, že o svém oblíbeném KDE vím, že neznalý uživatel je bez problémů rozstřílí a nebude schopen je dát dohromady ... Co se týče miru, mám takový pocit, že hlavním problémem je ono ruské jméno. Ho Či Min kdysi prohlásil, že svoboda je poznaná nutnost a tak nějak vidím celou záležitost.

  • 11. 12. 2013 15:00

    Pavel Šimerda

    „Ubuntu neznám, používám OpenSUSE, ale vzhledem k rozšíření to prostě musí být velmi dobrá distribuce a ti, co ji tvoří, tedy musí odvádět dobrou práci.“

    Podle tohoto kritéria rozhodně ne tak dobrou jako Microsoft nebo Apple ;).

    „Co se týče miru, mám takový pocit, že hlavním problémem je ono ruské jméno.“

    To se nikdy nedozvíme, vzhledem k tomu, že představitelé Canonicalu udělali vše proto, aby své partnery a komunitu naštvali podrazem, který si pro ně připravili.

  • 11. 12. 2013 16:43

    Ľubomír Mlích (neregistrovaný)

    >> To se nikdy nedozvíme, vzhledem k tomu, že představitelé Canonicalu udělali vše proto, aby své partnery a komunitu naštvali podrazem, který si pro ně připravili.

    Podrazem? :)

    Jak to vnímám já a vzhledem k tomu, co chce Canonical udělat to bylo nutné. Mohli se rozhodnout jestli si napsat vlastní Weston pro Unity a přizpůsobit se Waylandu nebo si udělat Mir úplně podle svého.

    Ano, jistě. Říkali, že Wayland považují za velmi perspektivní, podporují jeho vývoj a že by ho rádi chtěli využívat. Ale neříkali přece: Přísaháme, že budeme věrní vždy a jen a pouze Waylandu až do smrti, amen.

    Můžu se zeptat v čem přesně spočíval ten podraz?

    Kromě toho, že někteří lidi začali řvát a média to řvaní publikovala jako velmi zajímavé?

  • 11. 12. 2013 19:10

    Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný)

    Můj názor je, ať si Canoňáci dělají s linuxem, co chtějí, je to komerční firma, stejně jako Google. Někdo s tím uspěje, jiný ne. Uživatel má naštěstí volbu používat jejich produkt, či nikoliv. Tam, kde je pochvala, tam je zákonitě i kritika. Jestli věci dělají s předvídavostí a uspějí, tak to ukáže až čas. Vše ostatní jsou jenom doměnky.

    Nicméně Ubuntu prochází stádii, kdy mlží a pak pod tlakem přiznává holá fakta. Například kauza ohledně odesílání dat. Nejprve podle nich distribuce nic neodesílala, ale když přišel rozbor, tak to přiznali. To je podle mne podraz na uživatele a takových drobností je za historii ubuntu více. Nicméně je jen na uživateli, jestli si to nechá líbit, nebo ne, protože jiné volby zcela určitě má.

    Je ale celkem zajímavé, jaké kritiky se na ubuntu snášejí a o googlu, který svůj systém celý uzavřel se skoro už nemluví. Ano, také byly hlasy, ale nějak nám utichly.

  • 11. 12. 2013 21:12

    Ľubomír Mlích (neregistrovaný)

    >> Nicméně Ubuntu prochází stádii, kdy mlží a pak pod tlakem přiznává holá fakta. Například kauza ohledně odesílání dat. Nejprve podle nich distribuce nic neodesílala, ale když přišel rozbor, tak to přiznali. To je podle mne podraz na uživatele a takových drobností je za historii ubuntu více. Nicméně je jen na uživateli, jestli si to nechá líbit, nebo ne, protože jiné volby zcela určitě má.

    O tom mluvím. Celý tenhle odstavec mi nedává smysl. Jak nemůže distribuce nic neodesílat, když hledá na Amazonu (jinde)? Samozřejmě, že odesílá. Canonical někdy tvrdil, že distribuce nic neodesílá?

    Můžu poprosit o odkaz na nějaké takové oficiální vyjádření Canonicalu? Google všechno archivuje, tak to určitě někde bude dohledatelné, nebo se pletu?

  • 11. 12. 2013 23:56

    Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný)

    Ano, Canonical oficiálně tvrdil, že distribuce nic neodesílá!

    Ano, Google archivuje, takže to bude dohledatelné, proto snad ani mou pomoc nepotřebujete.

  • 12. 12. 2013 14:51

    Ľubomír Mlích (neregistrovaný)

    Umím sem dodat odkaz, kde Canonical naopak tvrdí, že odesílá, ale to zřejmě to nemá smysl. Odkaz na to, že distribuce nic neodesílá jsem nenašel.

  • 12. 12. 2013 0:10

    Franta (neregistrovaný)

    Podraz bylo minimálně to, jaké o Waylandu ze začátku šířili informace, aby si obhájili založení Miru. Drtivá většina z těch technických důvodů nebyla pravda a projekt Wayland to rozhodně poškodilo. Doteď tady po tom FUDu lidi píší, že Wayland se nehodí na mobilní zařízení apod. Přitom první telefon s Waylandem už je mezi lidmi a telefon s Mirem je tak maximálně ve fázi dohod s hardwarovými partnery.
    Otázkou je, jestli to udělali záměrně, což by byla skutečně podlost, nebo z naprosté nevědomosti. To druhé je docela špatná zpráva pro uživatele Ubuntu, protože by to jen ukazovalo na to, že na Miru dělají diletanti.

    Jinak reakce ostatních byla logická: nikdo Canonicalu neupíral právo si dělat, co chce. Nicméně to vypadá, že Canonical nepočítal, že na Mir zůstane úplně sám. Že jej nebudou podporovat ostatní prostředí a grafické frameworky, že na něj v defaultu nepřejde Debian, že se k němu budou stavit hodně vlažně nebo odmítavě výrobci grafických karet. To jsou zase svobodná rozhodnutí ostatních. Popravdě, kdyby si Mark nedávno neodpustil ty ublíženecké poznámky, tak už to nikdo ani neřeší. Všichni ostatní si jedou Wayland, jen Ubuntu zůstává s Mirem jako kůl v plotě. Dnes je to celé schizma linuxového desktopu spíše problémem Canonicalu než ostatních.

    Jsem pevně přesvědčen o tom, že kdyby Canonical věděl, jak s Mirem dopadne, zůstal by u Waylandu. Dnes už to samozřejmě vrátit nemůžou, protože už do toho investovali hodně peněz a ztratili by tvář.

  • 12. 12. 2013 1:33

    Lenin POWER!

    kdyz vidis ze je projekt na pytel tak ho ukoncit musis bez ohledu na to kolik jsi do toho nainvestoval. Kdyz ho nezariznes ty tak projekt zarizne tebe.

    Jo hrani si na dokonaleho to vyjde vzdycky hodne draho. Nektere firmy si hraly na dokonale tak dlouho az se ze svetove spicky dostaly do krachu. Pripomenme si treba 3DFX, Novell, Borland, Sun.

    Co delali spatne? Nerozumeli svym zakaznikum.

  • 12. 12. 2013 15:16

    Ľubomír Mlích (neregistrovaný)

    Já jsem zase přesvědčen, že Canonical Miru stále věří a proto u něj zůstává. Stejně jako věří raději upstart než systemd.

    Nevěřím, že Mir už "dopadl".

    Kdyby mu nevěřili, tak přejdou na Wayland.

    Souhlasím s tím, že při uvedení Miru Canonical o Waylandu tvrdil věci, které nejsou pravda, ale nesouhlasím s tím, že to znamená, že na Miru dělají diletanti. To, že někdo nezná program tak dobře, jako jeho programátor je více než pochopitelné a protože to vývojáři Miru měli jako tajný úkol, tak to velmi těžko mohli konzultovat s lidmi od Waylandu. Myslím si, že za těchto podmínek prostě muselo dojít k tomu, že něco nepochopili správně.

    A pak, i kdyby na tom dělali diletanti a dělalo to, co má, tak komu na tom záleží?

    Samozřejmě lze je obvinit z toho, že to udělali naschvál. Nejsem si ovšem jistý, co tím lze získat. Kromě nějakého dočasného "politického?" nebo emocionálního zisku, o kterou ale vzápětí přijdou kvůli pomstě od konkurence...

  • 16. 12. 2013 9:06

    Pavel Šimerda

    „Kdyby mu nevěřili, tak přejdou na Wayland.“

    To by myslím hodně lidí pobavilo a možná by to i probudilo lidovou tvořivost. Já mám spíš trochu obavu, jestli celý ten linuxový projekt Canonicalu nepřerostl přes hlavu a jestli to v brzké době nezabalí úplně popřípadě neprodá jinému komerčnímu linuxovému distributorovi.

  • 16. 12. 2013 10:36

    Ľubomír Mlích (neregistrovaný)

    Já tu obavu nemám :)

    Když to zabalí a někomu prodají, tak dobrá. Je to jejich rozhodnutí a já to budu respektovat.

    Když budou dělat dál Mir, dobrá, budu to respektovat.

    Když se rozhodnou, že je třeba Mir zahodit a přejít na Wayland, dobrá, mi to žíly netrhá a budu to také respektovat.

    Obavy opravdu nemám.

  • 16. 12. 2013 9:02

    Pavel Šimerda

    „Podrazem? Jak to vnímám já a vzhledem k tomu, co chce Canonical udělat to bylo nutné.“

    Jestli ten podraz byl nebo nebyl nutný, ať si posoudí management Canonicalu. Nicméně je to signál všem partnerům, že jakýkoli společný projekt může s velkou pravděpodobností dopadnout stejně. Ale co, můžou spolupracovat s IBM, ta má v oblibě nechat se napálit dvakrát po sobě těmi stejnými.

  • 16. 12. 2013 10:33

    Ľubomír Mlích (neregistrovaný)

    :-) Společný projekt? Rád bych se zeptal: Kdyže Canonical spolupracoval s vývojáři Waylandu?