Pro multiplatformní aplikace (x86_64 a aarch64):
https://github.com/DLTcollab/sse2neon
Podle mě ARMu zoufale chybí taková přehledná věc jako ta Intelí guide. Nebo o ní jenom nevím?
Jo, aarch64 má https://developer.arm.com/documentation/dui0491/i/Using-NEON-Support . Ale najít v tom, co člověk hledá, a když najde, tak pochopit, co přesně dělá, je často docela peklo. Neon ještě celkem jde, ale SVE aby člověk hledal jak jehlu v kupce sena. Intel má obvykle nějaké smysluplné vysvětlení a pak formální popis, aarch64 skočí do toho formálního popisu a člověk, aby dělal reverse engineering, co to vlastně znamená - typický příklad je instrukce AND ( https://developer.arm.com/documentation/ddi0602/2021-12/Base-Instructions/AND--immediate---Bitwise-AND--immediate-- ) a kódování immediate operandu - mají to hezky vymyšlené, ale místo aby tam byl jasný popis, tak se člověk musí prohrabávat kilometr dlouhou DecodeBitMasks .
sesumiruju tady svuj nazor na c, c++, go apod.
nativni binarka ano, virtualni stroj ne.
pointery a parametry jako pointery ano, reference ne, hodnotou predavat jen jednoduche typy.
smart pointery ano, gc taky ano, mit obe moznosti a moci si sam urcit co je na halde a co je na stacku.
oop me uz nebavi, skoro mi pripada, ze lidi co mohli zkopirovali, nez aby dedili. tady se mi libi go pristup.
neschovavaji se v krasnych iteratorech, templatech, to podle me zdrzuje praci nejvice.
jednoducha smycka/paralelizace simd v kodu a pokud muzu ovlivnit vysledny kod, to by bylo nejlepsi.