Vulkan má za cíl uplně opačnou věc a to přesunout zodpovědnost z molochovatých driverů na aplikace, protože ty přesně vědí co a jak chctějí renderovat, místo aby to ovladač musel hádat. Takže když se na to kouknem z tohodle pohledu tak OpenGL je vlastně nadstavba nad Vulkánem, ale nikdo asi ještě neměl "koule" na to to takhle v driverech implementovat, protože jejich komplexnost je šílena a určitě by to rozbilo spoustu aplikací a navíc by to nepřineslo kýžené zrychlení, protože by driver stále hádal.
Vždyť to je to, co říkám. Ovladače by mohly implementovat jenom vulkán a pro zpětnou kompatibilitu by OpenGL bylo implementované jako nadstavba nad ním. Asi by to bylo méně efektivní, než čistě nativní implementace, ale pro přechodné období by to stačilo a navíc by to motivovalo vývojáře začít u nových projektů opravdu používat vulkán. Kromě toho by pro ně jistě bylo lepší mít jednu sadu knihoven implementující opengl než současná situace, kdy je jich milion a všechny jsou rozbité, jenom každá nějak jinak.