Hezké téma a článek vůbec. Přeji si, aby autorovo příští případné porovnání škol nebylo cinknuté PR. Jinak se těším.
Jinak oborově je to opravdu propletenec. Třebas specifikace architekta není jenom poskládat řešení, ale může být SW architekt, infrastrukturní, DBázový a tak. Analytik? Business, nebo datový, procesní.. taky spousta řemesel. Chtělo by to shrnout o tom všem názory nejen z oddělení lidských zdrojů, ale hlavně z praxe. (kolikrát jsem byl na pohovoru u pracovní agentury a své pracovní schopnosti jsem musel popisovat polopatě, neb sousloví "infrastrukturní architekt" v oboru IT neznali :-)
Možná bych měl doplnění, že v platové složce se určitě objeví zkušenosti, různé certifikace ale hlavně praxe. Např. když někdo umí UML2 jak když bičem a někdo už tím kreslil třebas logistický systém už fungujícího portálu je jasný, kdo je cennější.
Znam vic jak 10 lidi co nedodelalo poradne ani zakladu a v IT strci do kapsy kdejakeho papiroveho vysokoskolaka. Dalsi veci je skola sama o sobe, tzn. mam ten titul, protoze na to personalni kouka, a ja to nejako zbastlil a prolez, nebo mam ten titul z matfyzu, protoze vim co delam a nedelam to jenom pro titul. Ma to hromadu rovin a neda se to podle me nejak moc zobecnit. Nicmene vzdy plati jedno, "knowledge is power" a na to papiry netreba.
Protože už se jim nechce. Já to vidím na sobě: fin. zajištěný, skvělá práce.... prostě je těžké se k tomu dokopat. Tedy já VŠ mám, dokonce 2, ale chtěl bych ještě na další, protože mě to zajímá.... ale tak nějak cítím, že motivace je tedy o dost nižší než ve 20 letech...
No a někteří prostě kyselohrozní, řekl bych.
A co si vyberes, duchodce ktery ti vypravej vo tom, jak je to pocitadlo s kulickama uzasnej stroj, a ze parni turbinu vynalezli prece teprve vcera ... nebo pudes dela praci, ktera te zajima a jeste za to dostavat prachy?
A koho myslis ze si pak vyebre budouci zamestnavatel? Cloveka, kterej mu predlozi 5let praxe, nebo absolventa, kterej se neumi podepsat? Znam desitky lidi, kteri sli na VS, nasli si praci, a na VS se vybodli.
Z mé zkušenosti ti ti důchodci budou vyprávět o ISO C++14 a Javě 8 a jak uvnitř funguje ARM procesor a Kinect, tedy alespoň na těch lepších školách (MFF a FI MUNI). Na druhou stranu to první se dostatečně pro získání práce dá naučit na střední a to druhé velmi pravděpodobně (pokud nebudeš vyvíjet nový ARM procesor nebo Kinect, na což ale budeš potřebovat doktorát) nikdy nevyužiješ. A chodit na vysokou školu proto, aby ses naučil něco, co je sice zajímavé, ale nikdy to nevyužiješ, mi přijde jako velmi špatná investice; pro takové případy je přeci Wikipedie.
„Hm, vzdycky me u takovych argumentu napada otazka proc si to nedodelali, kdyz to je pro ne takova brnkacka?“
Jaký smysl má ptát se, proč někdo něco neudělal, když zatím není jasné, proč by to udělat měl? Co přesně má člověku například pět let dálkového studia na škole zvladatelné při zaměstnání přinést?
Kdo vlastně tvrdí, že je to brnkačka? Regulérní dálkové studium vysoké školy snad není zdlouhavé a časově náročné?
Osobně jsem o dálkovém studiu VŠ uvažoval a dokonce jsem si podal přihlášku, prošel přijímacím řízením, ze zápisu jsem se ovšem omluvil, pořídil jsem si mezitím jinou časově náročnou zábavou na mnoho let dopředu.
Hlásil jsem se ovšem na matematiku. Studovat během práce IT by mi přišlo trochu na hlavu.