Marný boj filmových distributorů :-) Kdyby všechny jiné možnosti - a že jich je dost - selhaly, stále zbývá poslední řešení - kamera na stativu snímající obrazovku televizoru nebo plátno. S kvalitním vybavením a dobrým nastavením by výsledek nemusel být zas tak špatný. To by distributoři museli dát úplný zákaz domácí distribuce a filmy promítat pouze v kinech. A nebo - a to je dle mého lepší řešení - připravit divákům v kině takový audiovizuální zážitek, že si rádi do toho kina zajdou. Byl jsem v kině předevčírem, je co zlepšovat ...
Zas tak moc bordelu ne - stačí zatemnit místnost, odstranit odlesky, kameru ručně zaostřit, ohlídat si rovinu snímacího čipu v kameře. Samozřejmě mohou vznikat interference - zde by bylo nutné si pohrát s obnovovací frekvencí monitoru vs snímací frekvencí kamery. Zvuk není problém - každé zařízení má výstup pro sluchátka, ze kterého dostanete zvuk ve stereu a velmi slušné kvalitě. Pro 95% lidí naprosto dostačující, spousta lidí sleduje filmy i na mobilu :-)
Samozřejmě, krást se nemá. Chci tím jen říci, že spíše než se soustředit na technická řešení která mají zabránit nelegálnímu šíření filmů, měli by se distributoři zaměřit na osvětu a jak jsem psal na lepší technické vybavení klasických kin. Prostě nějaké bonusy pro platícího diváka :-)
Pokud chcete tocit na mobil, tak ani tu mistnost nemusite zatemnovat... s tim zvukem jsem to nepochopil jak vystup pro sluchatka na kamere zachova kvalitu zvuku a jak kvalitne dostanete z 5.1 zvuk do sterea bez nejake rozumne konverze primo stereo kamerou (obvykle s mizernym mikrofonem). Ochrana medii u filmu me taky se*e, ja to ale vnimam jako zamek u auta. Profikovi to nezabrani v nicem, kolemdoucimu to zabrani sednout do auta a odjet.