presne, Praha i Viden jsou zdarnou ukazkou, jak 'v tunelu neni treba navigace', jak clovek tedy navigace) nevi kde je, nestihne vcas se zaradit a odbocit.
Nastesti Cygic docela dobre extrapoluje podle rychlosti altualni polohu i bez signalu GPS
BTW: osobne bych nejakemu BT majaku, co mi predava informace, neveril - kdovi kdo a cim ho hacknul
No a preto treba pouzivat normalnu navigaciu vstavanu v aute, ktora samozrejme ma udaje o okamzitej rychlosti aj natoceni volatnu (t.j. vie spocitat prejdenu geograficku vdzialenost) a nemusi nic extrapolovat.
Co sa tyka 3rd-party navigacii, ako su tie v mobilnych zariadeniach, pripada mi o dost jednoduchsie popracovat na tom, aby mohli dostavat od auta informaciu o (vektore) okamzitej rychlosti ako rozmiestnovat dodatocne zariadenia po tuneloch.
Většina mobilů má zabudovaný akceleometr a měla by být schopna odhadovat rychlost a změny směru jízdy z toho. Pro přesnou navigaci to není dostatečné, na druhou stranu podle mapy (auto se blížilo k tunelu) a ztráty GPS signálu může navigace celkem dobře odhadnout, že se auto nachází v tunelu, a díky tomu by bylo možné údaje z akcelerometru korigovat, protože v tunelu se auto mimo silnici vyskytne těžko. Navíc z bezpečnostních důvodů je snaha, aby doprava v tunelu byla plynulá, takže je nepravděpodobné, že bude akcelerometr maten prudkými změnami rychlosti.
Chápu že u nás řešíte hlavně Blanku, ale to je hodně slabý odvar. V Japonsku existují několika patrové mimo urovnove dálniční křižovatky kde bez kvalitní navigace jste v ři... Obávám se, že tahle Bluetooth šidítka nejsou řešením. Ale oceňuji to jako pokus jak situaci začít řešit, za vcelku mírné náklady.
Většinu takových tunelů vyřeší předpoklad, že řidič jede podle navigace správně. Takže mu stačí ukázat, jak jdou ty odbočky za sebou. Někdo výše psal o japonských vícepatrových tunelech s mnoha odbočkami, ty to neřeší, ale třeba pražskou Blanku by to vyřešilo dostatečně, a to je myslím první tunel s více odbočkami v ČR.