uz je to nejaky patek co toho radeona nemam (mam ted nvidiu).
postup by mel byt nasledujci:
mit zavedeny modul agpgart
pak mit modul radeon
(musi se zavest prvni agpgart v opacnem pripade to nejede akcelerovane)
o modul radeon by si xka mely rict samy pri startu a zaves ti ho.
v konfiguraku Xek nastavene, ze driver je radeon
pak je dobre do nej nekjam supnout nasledujci:
Section "dri"
Group 0
mode 0666
EndSection
to provede, ze akcelerace pojede i pro uzivetele ne jen pro roota.
a v Section "Module"
mit
Load "dri"
prip. ti muzu poslat muj konfigurak co jsem pouzival
je to hodne sileny postup.. pri instalaci te nvidie nebylo potreba tolika uprav...
diky moc, vyzkousim.
takze jestli tomu dobre rozumim, tak ati vydava ovladace pro linux jen pro karty radeon 8500 a vyssi. my co mame starsi karty musime pouzit opensource ovladace dri, ktere jak jsem videl v nejakem testu maji horsi vykon a obcas nerendruji korektne. jestli to chapu spatne tak me prosim nekdo opravte.
Já mám zase problémy s Radeonem 9200, mám of. drivery od ATI a né a né rozjet hw accel... V glxinfo je pořád jen Mesa... S NVidií to jeden nádherně a taky má mnohem lepší instalaci... U ATI je vidět, že sic už tak moc na Linux nes*rou, ale je... Fakt už nevím co dělat... Nemá někdo podobný problémek? Když mi nejede Tuxracer:-(
zkousel to nekdo hrat s jadrem 2.6.0 ?
jelikoz mne v tom nejede zvuk. pise to jen:
------- sound initialization -------
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp
------------------------------------
jinak pekna hra. se mi libi ... bohuzel bez zbuku to neni ono... a 2.4kove jadro kvuli ni pouzivat nehodlam
OSS emulaci mam samozrejmne zapnutou
CONFIG_SND_OSSEMUL=y
CONFIG_SND_MIXER_OSS=y
CONFIG_SND_PCM_OSS=y
CONFIG_SND_SEQUENCER_OSS=y
tak jsem to stracnul pokud to nekomu neco rekne:
------- sound initialization -------
) = 38
setresuid32(0xffffffff, 0x1f6, 0xffffffff) = 0
open("/dev/dsp", O_RDWR) = 26
getuid32() = 502
setresuid32(0xffffffff, 0x1f6, 0xffffffff) = 0
ioctl(26, SNDCTL_DSP_GETCAPS, 0xbffff654) = 0
ioctl(26, SOUND_PCM_READ_RATE, 0x821c58c) = 0
ioctl(26, SNDCTL_DSP_STEREO, 0xbffff64c) = 0
ioctl(26, SOUND_PCM_READ_RATE, 0x9180194) = 0
ioctl(26, SNDCTL_DSP_SETFMT, 0xbffff648) = 0
ioctl(26, SNDCTL_DSP_GETOSPACE, 0xbffff660) = 0
old_mmap(NULL, 28672, PROT_WRITE, MAP_SHARED, 26, 0) = -1 EIO (Input/output error)
write(2, "/dev/dsp: Input/output error\n", 29/dev/dsp: Input/output error
) = 29
write(2, "Could not mmap /dev/dsp\n", 24Could not mmap /dev/dsp
) = 24
close(26) = 0
write(2, "--------------------------------"..., 37------------------------------------
) = 37
Ja sice pouzivam kernel 2.4 rady, avsak s ALSA ovladaci, mel jsem podobny problem, neslo najdenou pustit ET, TeamSpeak a mp3. Reseni jsme nalezl v FAQ pro Team Speak. V podstate pomuze, kdyz do
nejakeho skriptu (ja to mam v rc.local) napisete:
echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
da se to pry aplikovat i na dalsi hry. Staci nahradit et.x86.
pod linuxovou emulaci jsem ho rozchodil jak na sve workstation v grafice (tz. jak klienta tak server), ale postavil jsem i server bez Xwindows na kterem nam bezel trenikovy server etded, na kterem jsem uspesne parili.
instalace dedikovaneho serveru na 4.8-RELEASE:
instalace portu linux-base,
stazeni hry et plus patch, to vse pochopitelne pro linux,
spustit samoinstalacni soubor (to co jste stahli, pripadne pred spustenim ungzipovat)
spustit samoinstalacni patch (to same)
spustit etded
instalace klienta na 5.1-RELEASE byla truchu komplikovanejsi, musi se naistalovat ovladace pro GeForce grafickou kartu primo od nvidie, pridat nejaky options do kernelu, ale samotna instalace hry je stejne trivialni.
Citat viem, ale som skeptik. Neverim, ze firma plati uzasne hodiny programatorom za kodenie a potom za to nic nechce. Preto sa pytam, ci je v tom nejaky skryty prijem? Reklamy pri pripajani sa na server alebo nieco podobne?
Alebo je vydanie tejto hry zadara platene z "reklamenho budgetu"?
Kdyz jsi skeptik, tak hrej piskvorky na ctvereckovanym papire. Takovy exoty mam nejradeji. Dostane to zdarma az pod nos, vsichni mu reknou, ze je to zdarma, tisice paranu to smazej cely noci a von furt bude prudit kdo ze to zaplati.... Kdo asi plati praci programatoru OpenSource? Kdo asi plati me? :-\
Hra je neskutecne narocna na pripojeni do Internetu, po modemu nebo ADSL vas tak akorat parkrat zabiji a vy se odpojite, sinele trhani, neustale odpojovani...
Tady je tedy co zlepsovat, ale nechapu to, kdyz to u jinych her jde, tak proc ne tady?
Na rychlem pripojeni je to nejlepsi 3D strilecka vsech dob!
No, tahle myšlenka se mi moc nelíbí. Takové hodnocení je velmi neobjektivní a většinou je silně ovlivněno dojmy recenzenta. Snažím se popsat celou věc tak, aby si čtenář sám udělal obrázek, jestli má cenu hru hrát, nebo ne.
Navíc je většina her volně ke stažení a není proto třeba zvažovat, zda ji koupim, nebo ne. Prostě to stáhni a uvidíš sám.
Petr
Pokud si to někdo s dialupem může dovolit... :-)
A nebo druhá možnost (asi častější, podle toho, co vidím v diskuzi za dotazy) - pokud se tu hru podaří pod Linuxem rozběhnout. Všechny hry náročnější než freecell bývá občas velkej problém nainstalovat. Tudíž si dotyčnej ani nemůže hru vyzkoušet... popř. se s tím několik nocí štve, aby pak zjistil, že dotyčná hra je něco prostě nemožnýho...
... ale Splash Damage je autorem hry.
Navíc je škoda, že v článku chybí informace o tom, že hra Wolfenstein: Enemy Teritory získala prestižní ocenění GameSpy Multiplayer Game of the Year Award za rok 2003.
Nejsem si jist, ale myslím, že se to žádné jiné nativní linuxové hře dosud nepodařilo.
skusal som aj ten navodik ,co tu dakto urobil ,zial mi na mdk 9.1 nefungoval(robil som ho aj podla originalu z Nvidie - nefugovalo) , aj ked mi na zaciatku preblikne logo NVidie aj tak mam framerate pri
AMD 2.0GHz 512RAM G4 460MX ,na programe glxgears ->
37 frames in 5.0 seconds = 7.400 FPS
a to malom okne,
na na fullscreen
5 frames in 5.0 seconds = 1.000 FPS
,neviem co stym.
Vdaka za kazu pomoc
Dakujem za radu , po istom skusani(2x padol X-server) som to nakoniec rozchodil, ale vyskytol sa hned dalsi problem, a to ze ak spustim hru tak obrazovka preblikne a zostanem pri vypise
....
Using 8/8/8 Color bits, 16 depth, 0 stencil display.
@@Created GLX Context..
GL_RENDERER: Mesa X11
***********************************************************
You are using software Mesa (no hardware acceleration)!
Driver DLL used: libGL.so.1
If this is intentional, add
"+set r_allowSoftwareGL 1"
to the command line when starting the game.
***********************************************************
...WARNING: could not set the given mode (4)
Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Received signal 11, exiting...
I u America's Army jsem se zdesil licencniho ujednani a stazenou hru jsem zase hned smazal.
Tady je instalace "PunkBlasteru(?)" volitelna (ale na nekterych serverech vyzadovana).
A co vy, vy jste souhlasili s tim, ze (mimo jine) bez vaseho vedomi mohou byt odesilany libovolne soubory z vaseho pevneho disku nebo pameti?
A ty ji nechas? Presne o tom to je, kdyz ses lama musis parit na woknech, kde si toho nevsimnes. Kdyz se aspon trochu vyznas v linuxu nemuzes mit problem tu hru omezit na jeden adresar (ten jeji) a kousek pameti (ten jeji), z toho at si odesila co chce kam chce, pokud to nebude prilis zdrzovat.
Instalace je stejne jednoducha, jako u ostatnich her, napr. UT, Q3A, nebo demaod Loki Games (mam na mysli SOF, HOMAM3, nebo Rune, coz je pomerne povedena vecicka ve stylu RTCW, ale ze stredoveku). Je na to potreba 3D karta, na kterou jsou ovladace (bud zminena GForce s ovladacema od NVidie, nebo neco, co podporujou ovladare DRM - Radeon, ATI, TDFX, nebo Matrox). Pak je potreba zapnout kompatibiltu s Linuxem a a nainstalovat prislusny linux_base (ja pouzivam linux_base8, coz by mela byt podpora na urovni RH8), linux-XFree86-libs, a pripadne knihovnu emulujici pro linux openGL driver (v mem pripade je to linux_dri). Pak staci pouze spustit instalacni soubor zmineny v clanku, a je to :o). Na cerstvem FreeBSD 5.2 s tim nemam problem ;o)
mam vedle sebe dva pocitace. rout s linuxem a klient s w2k. spustim wolfa a kdyz dam refresh list tak mi u kazdyho pocitace vyjede uplne jinej seznam serveru a kdyz manualne prepisu IPcko z linuxovyho seznamu do tech widli, tak mi to rekne klient mismatch protocol nebo takneco a nepripoji me to. je to divny
Je je ET.volny.cz to bylo moje dilo :-) To byl krasnej cas pravidelneho hrani po praci v COL. Po letech jsem si zase server zprovoznil. Tentokrat pro hernu Retro Frags v rodnem meste.
Server - https://www.etlegacy.com/servers
Retro Frags - 94.113.255.182:27960
Bezi tam mod Omni-Bot:etmain, aby nebyla nouze o hrace a nejsou uplne tak tupy a hlavne moje oblibena mapa v2base. Jo a server bezi na FreeBSD, pro ktery existuje hned nekolik portu, takze zprovozneni je o to jednoduzsi.
Jo a pripojit se pomoci Win da jen z ET:Legacy, u klasicke verze od Splash Damage to na win hlasi nejaky problem s jakousi podivnou .dll, coz nehodlam nejak extra resit nastrane serveru. Resenim je opravenejsi plne kompatibilni verze. Z Lin funguje v obouch verzich.
Ahoj Všem! Provozujeme zdarma servery v češtině pro hru Enemy Territory, na našich stránkách www.bazzina.cz naleznete nejen vše potřebné k instalaci nejnovější verze spolu se všemi patchy, ale také řešení jak hrát na windows 7 / Vista a další řešení všech případných potíží a samozřejmě také IP našich serverů, kde jsou české hlášky a sposuta map. Těšíme se na Vás! bazzina.cz