Bojovat s knihou je složitý. Když tě zajímá příběh, pracuje tvá fantazie t.j. nizkoúrovňový rozpoznávač písmen a slov pracuje na pozadí a moc se ti z toho pravopisu do podvědomí nedostane, zvlášť když na pravopis nemáš talent. Čárky bývají malý, přehlédnutelný a v toku myšlenek intuitivní bez ohledu na text.
Když se učíš, tak si promítáš v hlavě co si unavený autor nečeštinář pod textem představoval. Maximálně si zapamatuješ YI u nějakýho termínu, když si ho zkusíš několikrát napsat. Učiva je zpravidla hodně, text je málo kdy polopatickej a pravopis je zpravidla nejméně důležitej. Když si to čteš v anglině, tak pak máš z pravopisu ještě větší hokej. Pak máš chvilku všude samý Y a žádnou čárku.
hra je super a na linuxu jede dobre (mam nvidia 550ti)
ale je tu nekolik zasadnich nedostatlku:
1. mate jen jednu bazi ( v puvodnim ufu jsem si mohl udelat bazi kolik jsem chtel)
2. nikdy jsem nezazil aby mi mimozemstani zautocily na moji bazi
3. neobevuje se vice uf najednou a nemuzete vyslat vice letadel najednou
4. cas od casu se obevi tri mise najednou, ale ja si muzu vybrat jen jednu znich a ostatni automaticky prohraju
5. pohyb jednotek v takticke fazi je rozdelen na dve casti coz ve vysledku dost omezuje
6. nepratele se hybou i ve vasem tahu, po te co je obevite se muzou pohnout, ale nestrili..
jako fandu puvodniho ufa me vice oslovilo ufo alien invasion, ktere je opensource, nema vyse zminene neduhy a navic prave ted vyslo ve stable verzi 2.5 http://ufoai.org/wiki/News
Já si nové Ufo koupil v akci taky, ale vyjma skvělé vizuální stránky (oproti originálu, jiné současné hry neznám) jsem byl poměrně zklamán velmi omezenými možnostmi. Někde jsem četl, že nám mladí degenerují a dát jim na výběr vícero akcí (tzn. víc různých kombinací) je na ně až příliš komplikované. Proto jen jedna základna, proto omezený výzkum, proto dementní pohyb rozdělen vždy pouze na dvě části apod.
No nebudu napínat, nakonec jsem nahodil starý dobrý DosBox a dohrál jsem původní UFO, které sice na 27" displeji vypadá příšerně, ale co do atmosféry a hratelnosti nad svým moderním kolegou vede o několik koňských délek.
Na AI se podívám, díky za tip.
Degeneracia mladych? Ale nieeeee... http://www.p4rgaming.com/majority-of-gamers-today-cant-finish-level-1-in-super-mario-bros/
Mně ten remake prostě zdaleka tak nebavil :( Příklady:
* žádné míření
* zrušené časové jednotky
* nelze volně pracovat s inventářem vojáka
* žádné plazení a cupitání (jestli si správně pamatuju, už je to nějaká doba, co jsem hrál)
* dost lineární průběh misí - prostě jen jít pořád vpřed (ale v původních ufounech bylo zase nechutné hledání posledního emzáka)
* zjednodušené základny
* zjednodušené sestřelování lodí
* kratší čas dohrání
atd.
Původní UFO 1 a 2 jsem hrál několikrát, novou verzi už bych si znovu nezahrál, byla by to nuda. Ale chápu, že co člověk, to názor. Dneska jsou prostě obecně hry jednodušší. Myslím ve smyslu možností. Ne co se týče obtížnosti, tu nechci komentovat.
Hele ja si svyho casu myslel, ze mozna uz sem na hrani moc starej, a ze si mozna ty puvodni gamesky idealizuju. Tak sem si dal tu praci ... a par jich rozchodil, a zjistil sem, ze si je s chuti zahraju i dneska, ze jen ta soudoba produkce je naprosto tristni.
Spousta toho co vychazi uz nestoji ani za to kliknutu a uwarezeni ... skoda linky a disku ...
Puvodni ufo sem taky hral mockrat a vsichni nasledovnici stali a stoji cim dal tim za vetsi kulovy. A to bohuzel plati zcela vseobecne.
Tenkrat se totiz neresilo jestli to bude mit dynamicky stiny, jestli bude AA 8x nebo 16x ... ale jestli bude zabava to hrat. Dneska kdyz si nejakou gamesku nahodim, tak od ni po par hodinach prevazne odchazim se znechucenim.
Původní ufo mělo taky svoje mouchy.. třeba hra openxcom jich dost řeší (lepší inventář, vyznačení trasy pohybu s čas. jednotkami atd.). Plazení a cupitání je myslím jiná hra.
Dal jste hře zřejmě málo času a brzy ji odsoudil. Třeba na Impossible Ironman je to k nedohrání, jak je to těžké a vůbec to není lineární. Nad jedním tahem může člověk dumat třeba 30 minut, pokud to chce dohrát. Enemy Within přidává možnosti, lepší AI a mapy. A neoficiální Long War mod je tak komplexní, že je to až nechutný. (i piloti interceptorů mají zkušenosti například)
Myslím, že zjednodušení je tady na místě. Dnes už člověk nemá čas na to hrát komplexní hry, kde bude půl dne klikat v inventáři a oblíkat si vojáčky. To ale neznamená, že jsou hry méněcenější a nejsou taková výzva. V jednoduchosti je síla. Taky nemám moc rád dnešní hry, ale XCOM podle mě dost vyniká..
Nebo Xenonauts (http://www.xenonauts.com/).
Hraje se to hodně podobně jako původní UFO:Enemy Unknown, jen s lepší grafikou, ovládáním a vylepšeními. Nemá ani jedno z těch šesti omezení vypsaných nahoře :).
Je to od indie studia, takže to není až tak efektní jako hra od Firaxis, což na druhou stranu ale jde brát i jako výhodu. Linux verze je v podstatě wrapper s Wine, ale 1.07HF funguje v pohodě. A oficiálně hra vyšla teď nedávno, takže podle toho vypadá současná cena nebo se ještě pořád ladí drobné chyby. Ale mně za ty peníze rozhodně stála. A doporučuju se podívat na forum hry minimálně pro extra map pack.
"Někde jsem četl, že nám mladí degenerují a dát jim na výběr vícero akcí (tzn. víc různých kombinací) je na ně až příliš komplikované."
A proto Minecraft (kde vám hra samotná nenutí vůbec nic) jedna z nejoblíbenějších her současnosti a to i u lidí základní školou povinných (a to ještě se všemi mody -- které si také musejí najít -- přidávajícími další kostičky a možnosti jejich poskládání). Protože to chtějí mít co nejjednodušší, že ;-)
Je to prostě výmluva. Dneska jsou hry jiné. A je taky jiný hw. Dřív se obtížnost hry často určovala časováním a přesností (reaguji na ono super mario bros). Ono trefit se přesně na pixel u rozlišení 320*240 je něco jiného, než u FullHD nebo větší. Stejně tak jaký má význam časovat na milisekundy (navíc v době, kdy zobrazovadlo má input lag klidně 10x větší a hw a os je všechno jiné, jen ne realtime, takže nejen lag, ale i jitter). Takto budovaná obtížnost vede spíše k frustraci, než k hernímu zážitku.
UFO neznám, originální ani nové vydání jsem nehrál. Reaguji pouze na poznámku o "degeneraci mladých".
Je vtipné, že se vyjadřujete k něčemu, co neznáte (původní UFO). Ve hře vůbec nešlo o nějaké trefování se do pixelu ani časování na milisekundy (šlo o TAHOVOU hru), ale o možnosti akcí, jejichž správná kombinace vedla k tomu, aby člověk hru vyhrál.
Hrozně se mi líbil názor v této diskuzi, že nové Ufo je víceméně arkáda. Tahová hra, kde v zásadě jediný problém je najít úkryt a trefit nepřítele. V porovnání s původním Ufem musím naprosto souhlasit.
Nerad bych se vyjadřoval k Minecraftu, neznám ho, ale za mých mladých let se říkávalo "jedna vlašťovka jaro nedělá". Pokud jsem se dobře informoval na webu, tak hry se prodalo celkem 54 milionů kopií za 3 roky. Určitě úctyhodné číslo, ovšem aby z toho bylo možné dělat nějaký závěr (např. "dnešní mladí jsou strašně šikovní, hry jejich rodičů zvládají levou zadní a libují si v těch nejsložitějších možných problémech"), nelze plácnout do pléna jen Minecraftem. Například pokud je pravda, co píše Arstechnica, že přes Steam si lidi pořídili celkem 781 miliónů kopií her, tak i pokud by neexistoval jiný zdroj her než Steam a Minecraft, i tak těch 54 milionů Minecraftu bledne.
Nicméně postesk nad tím, co se dnes dělá za hry, od pamětníků slýchávám celkem často. Asi na tom něco bude.
Je vtipné, že se vyjadřujete ke komentáři, který jste vůbec nečetl.
Na počátku zcela jasně uvádím citaci, ke které se vyjadřuji a aby to bylo zcela jasné, tak poslední dvě věty upozorňují na totéž. Evidentně to nestačilo.
"Pokud jsem se dobře informoval na webu, tak hry se prodalo celkem 54 milionů kopií za 3 roky."
K tomu připočtěte fakt, že si nemusíte hru kupovat, pokud chcete hrát jen offline a dále fakt, že si zcela bez problému můžete jeden z možných serverů (bukkit) nastavit tak, aby přijímal i neregistrované hráče. Podotýkám, že je to zcela legální postup, který se občas aplikuje i pro platící hráře, protože ověřovací servery minecraft.net ne vždy dostatečně svižně reagují.
Ale jako jo, já netvrdím, že Minecraft je nebo není důkaz čehosi. A nesouhlasím s názorem, že dnešní hry jsou snadnější. Nejsou.
"Nicméně postesk nad tím, co se dnes dělá za hry, od pamětníků slýchávám celkem často."
Jestli ono to není takové klasické: "ta dnešní mládež je hrozně zkažená". V Egyptě a nejen tam se našly několik tisíc let staré nápisy uvádějící v podstatě totéž. Je to klasický mezigenerační problém. A u těch her, jestli ono to není o tom, co si dotyčný vybírá. Na trhu jsou jak ultratěžké hry, tak ultra lehké. Jestli má někdo pocit, že je všechno lehké, možná je to jen tím, co si vybírá on sám.
Dále je také otázkou, zda by hry měli být těžké. Velmi často jsem slýchával, proč hraješ střílečky, vždyť to není nic intelektuálního. No není. Ale taky je potřeba si uvědomit, co ten člověk dělá ve škole, nebo v práci. Když někdo celý den řeší duševně náročné úkoly, tak si asi chce odpočinout. Pro někoho může být odpočinkem i to, když prostě "vypne mozek" a rozstřílí stovky tisíc zombíků.
Hry jsou součástí zábavy. Součástí zábavy málokdy bývá řešení dalších problémů (po celém dnu v práci, kdy se na člověka problémy jen hrnou).
Ještě vtipnější je, že si po sobě ani nepřečtete, co píšete, abyste to pak o kus dál nerozporoval :-)
Vy jste se v diskuzi o tom, že nové Ufo zdaleka není to, co bývalo původní Ufo, chytil toho, že mládež nedegeneruje, protože je tu jedna těžká a populární hra Minecraft a že dnes není třeba nějaké časování na milisekundy a hledání pixelu v 320x200.
Tak jsem Vám napsal, že zaprvné na ničem z toho, co píšete (časování a pixelhunting) nebylo původní Ufo založeno a že jedna vlaštovka (Minecraft) jaro nedělá. Za tím si stojím.
O tom, že jsou různé hry pro různé "účely", není nutno debatovat, to je prostě fakt. Právě proto je zajímavé, jak se rozmanitá a košatá strategie typu Ufo po letech "reinkarnovala" do oškubané, arkádovité hry. Protože nesrovnáváme prvoplánově různé žánry, ale ti samou hru, akorát omlazenou.
Dnešní hry moc nehraju, občas si nějakou koupím, zda mě neuzaujme a opravdu, většinou mne nezaujme. Občas si přečtu nějakou recenzi, co je dnes nového, a zhusta je tam o herní době do ani ne půl dne. To dřív rozhodně nebývalo. Arkády byly tuhé, hádanky zapeklité. Taky to bylo tím, že hra stávala 2 tisíce při platu (u náš v Čechách) 10-15 tisíc, takže mít to za pár hodin dohrané, tak by člověk asi neměl dojem, že za ty peníze dostal adekvátní protihodnotu. Než se zase budete vlamovat do otevřených dveří, tak ne, nemusíte mi psát, že i dnes se najdou hry s dlouhou dobou hraní, vím o tom. Pointa je v tom, že je jich - aspoň z mého pohledu - málo.
Aha, a jsme doma. Z původního "základnu máš na každém kontinentu" se dostáváme k "není to základna, je to hangár" a ještě navrch "a k čemu bys to vůbec potřeboval".
Přestože je pouze moje věc, co bych chtěl nebo nechtěl stavět, tak odpovím. Např. bych tam udělal patro se satelitními uplinky a nexy, abych nemusel kopat hluboko v hlavní bázi.
no hlavne je hra dementni! v puvodnim ufu jednotlive body predstavovali cas ve kterem jste mohl provest ruzne akce a kazda zabrala svuj casovy usek tady to je jako co? kdyz se muzu pohnout o 4 pole a vysterlit, ale vystrelit a pak pohnout o 4 pole ne??? to je proste dementni, nemam z toho pocit, ze se zastavil cas a ja takticky rozhoduju co tym udela tohle je jen nejaka tahova slatatina bez logiky
Ty zásadní nedostatky jsou spíš nepochopení herních mechanik. K čemu více základen? Máš satelity a hangáry po celém světě. Napadaní základny je v DLCčku, přijde jednou, někdy uprostřed a na rozdíl od starého X-Comu není tak lineární a nezajímavé. Teror mise, které se objevují po třech, souvisí s lezením do zadku jednotlivým státům. Je to herní mechanika a nelze si vybrat libovolnou zemi a je třeba počítat s následky i u nejvýhodnějších voleb. Tenhle druh misí zmizí se satelity. Pohyb jednotek je proti starému X-Comu mnohem přehlednější. Pamatuji se, že jsem ve starém X-Comu šlapal po políčku, abych byl co nejblíže a zároveň mohl ještě střílet. V tomhle ohledu jde nový X-Com mnohem víc na ruku hráči. Nebo ty potřebuješ tři a více pohybů během tahu? Ta hra je založená na krytech a buď seš v něm a můžeš střílet nebo nejsi a musíš se tam dostat. Pohyb nepřátel v tahu hráče je tak trochu oslí můstek. Alieni něco dělají, o jednotkách X-Comu nic nevědí a najedou na ně míří komando. Kdyby k tomuhle chování nedocházelo, budou alieni v obrovské nevýhodě. Na druhou stranu se toho dá využít, protože když nejdeš vpřed, noví nepřátelé nepřijdou (s výjimkou speciálních misí).
Vskutku vtipné. Napadení základny v DLC znamená, že ve hře prostě není, přesně jak Michal psal, a je potřeba něco dokupovat či doinstalovávat.
K čemu se hodí víc základen jsem se psal, pokud je váš přístup "já nejlíp vím, jak to máš hrát", tak pak se samozřejmě nemusíme bavit vůbec
"Nebo ty potřebuješ tři a více pohybů během tahu?' Například pro to, abych mohl lépe plánovat strategii. Konkrétní příklad: s těžkým bojovníkem popojdu do úkrytu, potom s lehčím obrněným udělám průzkum a pokud narazím na vetřelce, tak těžkým popojdu do nového úkrytu vhodného pro střelbu a pálím. Hlavně prosím bez reakce typu "tak se to hrát nemá, správně to dělám já a to takto...". Pokud člověku něco ve hře chybí, tak mu to tam chybí a je mu zcela jedno, že jinému to tam nechybí nebo dokonce ta absence vyhovuje.
"Alieni něco dělají, o jednotkách X-Comu nic nevědí a najedou na ně míří komando. " No a pak jsou na tahu alieni a je to přesně naopak, X-Com něco dělá a najednou na ně míří alieni. Nechápu proč by tím alieni měli být v obrovské nevýhodě. Snad jen tím, že misi začíná vždy X-Com.
"Na druhou stranu se toho dá využít, protože když nejdeš vpřed, noví nepřátelé nepřijdou". Není pravda. Už několikrát se mi stalo, že s panďulákama nechodím a jen po sobě střílíme s thinamana a aniž by se tedy kdokoliv jakkoliv hýbal, najednou vyběhnou floateři atp.
Fajn, vám se nový X-Com líbí, mně a dalším prostě ne. Na tom není nic divného ani špatného, těžko se zavděčit všem.
Jedna báze ti naprosto stačí, letadla na víc kontinentech můžeš mít v separátních hangárech =) Navíc tenhle X-Com neoperuje s palivem pro letouny, což původní UFO dělalo, proto jsi tam měl více bází, všude bojové, přepravní a pak i hybridní letouny a báze po celém světě rozdělené tak, aby tví stíhači/přepravci mohli operovat po celé planetě =)
Na bázi je veden útok až v DLC Enemy Within a je to jedna z nejlepších (a nejtěžších) misí ve hře =) A podle mě... jakmile hraješ Enemy Within, původní hra tě už tak nebude zajímat =)
S vysíláním více letadel souhlasím, ale emzáckých letounů se objevuje několik najednou =) Sem tam se mi stane, že mám na mapce dvě, jednou jsem měl dokonce tři =)
Abdukce jsou od toho, aby sis vybral jen jednu (podle paniky, odměny, obtížnosti) =) V módu Long War, který doporučuju (ale bacha, je brutálně těžký) je abdukce vždy jen jedna, ale zato si nemůžeš vybrat odměnu =)
Pohyb jednotek je jednoduchý a intuitivní =) Buď sprintuješ, nebo jdeš a střílíš nebo jen střílíš... Nebo (záleží na percích) můžeš bez pohybu střílet dvakrát nebo dokonce nesmíš pohnout s jednotkou, aby mohla použít útok (low level sniper se sniperkou, rakeťák...)
Emzáci se hýbou ve tvém tahu jen tehdy, co objevíš skupinku a zalezou do krytí... Přece tam nebudou stát uprostřed krytu a čekat, až to do nich napálíš z bazuky =)
A ještě jednou... strašně moc doporučuju Long War z Nexusmods =) Dělá to hru o miliardu procent lepší, komplexnější, dává ti to levelování letadel, víc tříd vojska atd...
Ahoj. Tuhle hru miluju a dohrál jsem na II ;] Když jsem nedávno zjistil, že mi běží i na notebooku s Ubuntu a intel grafikou, moc jsem se zaradoval.
Pokud Vás hra baví tak, jako mě, vězte, že ještě daleko víc vás bude bavit koukat na videa od člověka, který si říká Beaglerush! hledejte Beaglerush na youtube a Miss Jamball na twitch ;]
Rozhovor a pár zajímavostí o portu http://www.gamingonlinux.com/articles/gamingonlinux-interviews-feral-interactive-about-xcom-linux-game-development.3946
jak uz bylo napsano vyse... tohle je hodne orezana a zjednodusena nova verze UFO:EU..
pro opravdove fanousky stare hry bych doporucil spise xenonauts. novy xcom neni spatny, taktez me bavil, ale je to holt hlavne arkada - minimalne pokud to orovname s xenonauts, kteri jsou opravdovym nastupcem...
Také jsem koupil v akci na Steamu a mám hrozné problémy s plynulostí ve složitějších misích. Vám to jede bez problémů? Třeba při zaměřování granátometu se mi hra obvykle kousne třeba na 10s a pak se rozjede na 0,5FPS. Po chvíli je zase celkem plynulá. Nebo se seká když toho okolo hodně hoří. Ale i na základně je to dost slabota. Hraju na full HD na nízké detaily. Zkoušel jsem i zmenšovat rozlišení a prakticky bez rozdílu. Při zásecích žádné swapování, takže nedostatkem paměti to nebude. Mám celkem zánovní Intel dvoujádro 2,6GHz, 4GB RAM, grafiku AMD 7850 poslední verze catalystů.
Někde jsem se dočetl, že na Windows má hra tendenci se spustit na integrované grafice procesoru a pak se to chová podobně. I mě to přijde, že to je na to, jakou mám grafiku, šíleně pomalé. Ovšem nevím, jestli je v linuxu vůbec možné, aby si to vybralo integrovanou Intelí grafiku. Nemluvě o tom, že v ovladačích to nejde nastavit, tak jako ve Windows.