Teda by mě zajímalo pro porovnání, jak vypadají fotky nějakého jiného tatínka s nějakým lepším mobilem co dobře fotí = má tu "AI" a vyrábí líbivé fotky a to kolikrát i za velmi špatných světelných podmínek.
Moje fotky ze starší zrcadlovky Canon vypadají velmi podobně jako realita, ale realita vyfocená lepším mobilem je prostě jiná, víc kontrastní, barevně přesaturovaná, ale tak, že se to 90% lidí líbí.
Osobně mám zkušenost, že "tatínek s lepším mobilem" prostě dobrou fotku nevyfotí. Ne v tom prostředí a ne za podmínek, které jsou. Prostě z toho nedostanete jednoduše ostrou fotku, na které bude něco vidět a navíc třeba z hlediště.
Musíme jít o úroveň níže, než je saturace a kontrast. Zajímá nás obsah fotky, tj. cvičenka, která skáče přes nářadí do výšky 3 metry nad žíněnku. A obávám se, že v mobilu hraje všechno proti vám. Není to v kvalitě AI, ta to prostě nedá. Jen pro inspiraci, tady jsou ukázky jednotlivých disciplín z poslední ME :
- pódiová skladba (https://youtu.be/APJtkIDqvic?t=3627)
- akrobacie (https://youtu.be/APJtkIDqvic?t=3848)
- přeskok (https://youtu.be/APJtkIDqvic?t=4110)
a zadání je jednoduché - zachyťte cvičence 2 metry nad zemí tak, aby mu bylo vidět do obličeje...
Tohle prostě lepším mobilem nedáte, opravdu vím, o čem mluvím.
Zjištěno na foťáku - plochost barev na obličeji je zpravidla způsobena přepalem barev, stačí byť i jediná složka. Ve foťáku je dobrý zapnout si šrafování přesvětlených oblastí a v postprodukci zkusit snížit expozici a dost často je to pak OK.
Dalším prvkem, kdy se slijí barvy do jednobarevné plochy / kostičkovaného gradientu, je komprese a případné vyhlazování pomocí AI. U té komprese může překvapivě pomoci s kvalitou přítomnost šumu, protože si v JPEGu vynutí přítomnost většího počtu koeficientů DCT.
A na barevně ploché fotky dost často stačí popotáhnout křivky barev tak, aby se středně jasné barvy zobrazovaly o něco tmavší (záporná gamma korekce, exponenciální základní křivka, je víc metod, jak to udělat).