Výhodou Intelu pro stavitele sestav a ty, kteří neposuzují CPU podle her, bude opět přítomnost integrované grafiky
Určitě neposuzuji CPU podle her, ale stejně nevím, proč bych měl grafiku integrovanou v procesoru považovat za výhodu. Spíš naopak, jsem rád, že se AMD to těch top Ryzenů žádnou nesnaží nacpat (a taky že už k nim přestali dávat chladič).
Protoze:
- nezere to PCIe linky (a 16 PEG lze rozdelit na 8+8, kde pohodlne nastrkate dve x8 karty, napr. u me typicky 10GE a RAID radic, s grafikou to neudelate - bud musite sehnat spesl x1 model, nebo upilnikovat x1 slot aby byl otevren)
- vetsine lidi iGPU staci pro provoz 2D desktopu (office usage)
- setri to energii - nejmensi grafiky maj 30-40w, idlujici cpu asi 5W
- je v tom videodekoder, takze to staci i na HTPC
- igpu se naramne hodi, kdyz testujete vadne grafiky, protoze neco muzete udelat, bez toho aniz by vam to sejmulo hlavni UI
- atd
Kdyby to blby BMC na server deskach zvladalo HDMI a vice nez FHD, tak bych rekl ze iGPU nepotrebuji, ale za soucasneho stavu techniky, jsem rad ze nejaka grafika v cpu je.
Když si za ty peníze kupuji výkonný procesor a k němu rychlé paměti, aby ho zdržovaly co nejméně, nemám nejmenší zájem, aby se musel o paměťovou sběrnici dělit s integrovanou GPU. To je věc, kterou zastánci hesla "integrovaná stačí" úplně ignorují.
APU mají samozřejmě svůj smysl tam, kde o výkon zase až tak moc nejde (CPU ani GPU), ale u procesorů jako 5900X nebo 5950X bych o ni vůbec nestál.
setri to energii - nejmensi grafiky maj 30-40w, idlujici cpu asi 5W
Nemáte pravdu. Třeba moje grafická karta má klidovou spotřebu (při běžícím KDE) 3.2-3.4W a ještě se mi ji nepodařilo zatížit tak, aby brala více než 20W (nějaká WebGL dema kolem 19W, yamagi-quake2 12-13W). Holt si ale člověk musí všimnout, že na trhu stále ještě jsou i grafiky pro workstation, ne jen pro forbesáky. (Mimochodem, decoding i encoding H.264 i H.265 má taky.)
16. 7. 2021, 06:57 editováno autorem komentáře
Prd, už třeba Radeon HD 5450 měl v idle kolem 5-6W, v zátěži se vešel do tuším 19W. Podobně to měl už nějaký model před ním, něco jako HD 4350. A to píšu jako někdo, kdo si kdysi právě HD 5450 koupil (kvůli DisplayPortu a kvůli hw akceleraci H.264), ale stejně tak jsem o několik let později spokojeně jel 3 roky v kuse na Intel HD. Mezitím jsem si ještě střihl GeForce GTX 750 Ti, s níž mimochodem byla spotřeba v idle oproti Intel HD z Celeronu vyšší jen asi o 5W, v herní zátěži pak celé PC mělo spotřebu do 100W. Jasně, dnes už nekoupíte generačně aktuální lowend grafiku, která by Intelu HD nakopala zadnici, protože se to už nevyplatí vyrábět. Radeon 530 je vlastně GCN3, což znamená 5+ let starou architekturu, u Nvidie je nejnovějším běžně dostupným lowendem model GeForce GT 1030 (mimochodem TBP 20W, ten Radeon na tom bude podobně), což je také několik let stará záležitost. Ale pořád i tyhle karty dají zajímavé výkony ve starších hrách, když člověk nepotřebuje vysoké detaily. Já třeba jedu na 10+ let starém Radeonu HD 7570 s 1GB GDDR5 a ve hrách, které tu a tam pustím to jakž-takž stačí (10 let starý Skyrim v 1366×768 na takové slabší střední nastavení detailů je plynulý, Fallout 3 jede klidně v 1680×1050 na vyšší detaily). Ani Xe z Alder Lake nebude tak dobré, aby tyhle kartičky zásadně překonalo, protože Intel jistě zachová svojí zku*venou politiku, kdy vyšší verze IGP (všechyn ty Irisy Pro apod) dává jen to (ultra)mobilního segmentu a desktopy mají smůlu.
A to píšu jako někdo, kdo si kdysi právě HD 5450 koupil (kvůli DisplayPortu a kvůli hw akceleraci H.264)
Opravdu existovala 5450 s DP výstupem? Co si vzpomínám, 5450 i 6450 jsem vždy viděl s nějakými kombinacemi D-Sub, DVI a HDMI, ale DP nikdy. (Jednu 5450 mám koneckonců v počítači v práci dodnes, protože to byla poslední karta s dvěma DVI výstupy, kterou jsem kdy viděl prodávat.)
Co se týká těch grafických karet s rozumnou spotřebou, tak se budu opakovat, ale IMHO neprávem jsou veřejností víceméně ignorované Radeony WX řady. Mám WX2100 (tj. nejnižší aktuálně prodávaný model) a pohodlně stačí na všechno, co jsem zatím potřeboval. Na nové 3D hry to nebude, ale třeba v xonoticu nebo quake2 zvládne bez zaváhání 60fps při rozlišení 2560x1440 a HEVC encoding 1080p 24fps stíhá 3 až 3.5násobnou rychlostí. Ale ano, i tyhle karty jsou postavené na GCN4 tuším z roku 2017.
Existovala, dělal ji Sapphire. Byly k dispozici modely s HDMI, nebo DP (kromě DVI a VGA samozřejmě). Koukám, že už je to víc než 11 let, co jsem ji dal do testu na diit: https://diit.cz/clanek/test-sapphire-radeon-hd-5450-low-end-s-pasivnim-chlazenim
Hledam co mam za iGPU v i7-4790 haswellu a je to HD4600. Podle:
https://www.anandtech.com/show/6993/intel-iris-pro-5200-graphics-review-core-i74950hq-tested/2
To ma mit 432 GF/s - podle poctu jader a frekvenci.
Takze nevim cim chcete vynaset do nebes 19W grafiku s 64bit DDR3 a 104 GF/s.
Uz pred mnoha rokama, bylo iGPU vykonnejsi nez tyhle pridavne lowend karty. (uznavam ze haswell je o 3 roky mladsi)
Achjo.
1. nevím proč z mých komentářů vyvozujete toto srovnání dvou produktů, z nichž jedním je grafická karta z roku 2010 s cenovkou ~850Kč a druhým je procesor z roku 2014 s cenovkou přes 10 tisíc Kč. Samozřejmě že je o 4+ roky mladší IGP v 10× dražším produktu výkonnější. Říká se tomu pokrok.
2. Samozřejmě že je HD 5450 na dnešní dobu už velmi zastaralá grafika a cokoli integrovaného, včetně nejnižšího lowendu v dvoujádrovém Celeronu za tisícovku je rychlejší. Ta grafická karta - opakuji - je stará 11 let. To je jako byste v roce 2000 opěvoval 486 DX4.
3. Dnes používám HD 7570, což je sestavový low-end vytažený z nějakého Dellu, co jsem tuším loni koupil asi za 500Kč na aukru. Výkonově je to DALEKO lepší než HD 4600 v 4790 (4790 s IGP jsem provozoval dva roky, vím o čem mluvím). Wikipedia hovoří o 624GFLOPS a je to mimochodem karta z roku 2012, tedy o 2 roky starší než 4790. Byl to ryze OEM produkt, ale cenově by měl odpovídat dobové ceně kolem 100 USD, tedy ~2500 Kč.
4. HD 4600 v 4790 fakt není dobrý příklad k opěvování IGP. Když bychom vzali jeho cenu 10 tisíc Kč a o 7 let dřív (tedy 2007) za ní koupili Radeon HD 3850 (427GFLOPS, btw měl jsem jej, vím o čem mluvím) a k tomu nějaký Athlon X2 (či Core 2 Duo, pokud by se vešlo - pokud mě paměť nešálí, tak vešlo), celkově by tohle kombo i o 7 let později bylo lepší volbou pro hry - protože na Radeonu s vlastní RAM prostě nikdy nemáte takové propady výkonu jako na IGP se sdílenou hlavní RAM. To vše píšu jako člověk, který spokojeně fungoval na IGP Intel HD v letech 2017-2020 a na Radeon přešel jen proto, že potřeboval DVI, které na desce nemá.
5. Dobře to ilustrovala i někdejší (snad si značení obou čipsetů vybavuji správně) AMD s čipsetem 780G, který neměl RAM a jeho vyšší variantou 785G, která měla vlastních 128MB grafické RAM - GPU víceméně stejné, ale výkon výrazně vyšší.
6. Ostatně kdybych chtěl být mrcha a argumentovat už neférově, tak vytáhnu některé skvělé grafické karty let minulých, které by obstály i dnes po mnoha letech. Třeba Radeon HD 7970 (leden 2012), GeForce GTX 680 (březen 2012), případně z novějších třeba GeForce GTX 1080 Ti. Atd atd atd.
S těmi pcie linkami nemáte úplně pravdu, setkal jsem se už s procesory, kde při zapnutí integrované grafiky přestal fungovat na desce nvme, protože si procesor ukradl ty linky, které k němu vedly...
Dnešní desktopy nejsou úplně 2D. Jak linux tak Windows (a 11 to přímo vyžadují) chce nějakou 3D akceleraci, aby bylo vše animované a "pěkné". Samozřejmě, pokud primárně používáte třeba twm, tak ne, ale takové GNOME bez 3D je strašně pomalé...
Každopádně, souhlasím s tím, že integrovaná grafika se hodí, přesně na ten use case, který uvádíte.
A pro zajímavost, viděl jsem někde na Ali prodávat minimalistickou "grafickou kartu", do Nvme slotu. Reálně použitelné to asi moc nebylo, ale třeba právě k tomu testování se to může hodit.
Da a uplne trivialne. Staci si graficke rozhranie pustit na akomkolvek ARMovom SoC. Graficke akceleratory v nich su navrhovane pre potreby Androidu, ktory nema definovany ziadny framework pre blitter. Koniec koncov, bol by duplicitny popri GL ES, ktore ako blitter funguje viac ako dobre.
Na takej veci sa neakcelerovane, alebo mizerne akcelerovane desktopy neskutocne vlecu. Twm alebo Icewm na takom HW moze byt viditelne pomalsi, nez plnotucne nabita a oefektovana Plasma.
Co je mimo ine dovod, preco je volovina sa za kazdu cenu akceleracii vyhybat. Nehovorim, ze si rovno treba na desktop nasekat milion efektov, ale nevidim dovod, preco si pod nekompozitny WM nepustit napr. comptona. Citelne to zlepsi odozvu GUI.
Proč potřebuješ na server desce pro management víc než FHD? To už windows vyžadují pro vr admin rozhraní? Zda se mi že někdo se snaží použít rovnak na ohejbak.
Pokud potřebuješ dělat nějaké extra operace jako streaming obrazovky, extra tiché kvm do audiostudia, mining, komprese videa etc, tak na to jsou speciální karty. Já se taky nevztekam že serverovy desky nemají onboard fiber channel HBA.
VGA:
Kdyz opomenu, ze VGA vstupem nedisponuje kazdy dnesni monitor, tak me neskutecne vadi, ze timing je tam random - a i kdyz date na monitoru AUTO, tak se to na cerne obrazovce s par linuxovymi radky pripadne init/rc nema ceho chytnout. Takze je vzdy orezeana leva cast. Chci digitalni port, kde nebude UX jako z minuleho tisicileti.
FHD+:
2MB vram je nic moc. S tim BMC melo problem myslim nejake ubuntu co jsem zkousel.. a diky systemd se z toho stalo blikajici nefunkcni loopovaci peklo. Na W10 tusim neco podobnyho. Nevim zda ty desktopy vyzaduji akceleraci, ktera na tom jednoduchem FB nebyla, ale nejak bych ocekaval v dnesni dobe alespon zakladni funkcionalitu "grafiky". A samozrejme podporovane bezne rozliseni dnesnich monitoru, tj QHD (hdmi1.3,dp1.1) a UHD (hdmi2.0,dp1.2).
Zvlastni ze v tom intelu to maj presne naopak, model s iGPU ma o 4 linky vice (ale je to spis chyba dokumentace, nebo marketingova segmentace)
i9-11900K: 20 linek - verze s iGPU
i9-11900KF: 16 linek - verze bez iGPU
Mozna vase tvrzeni plati pro procesory od AMD, kde to gpu nezere PCIe linky, ale spis je kremik miren na jiny segment a tudiz nepotrebuje plnotucne rozhrani ?
Radeji uvedte priklad, co jste myslel za modely nebo generaci.
Jak to souvisí s komentářem, na který odpovídáte? Reagoval jsem jen na tvrzení z článku, že integrovaná GPU je výhodou, o Intelu tam nepadlo ani slovo. Intel momentálně nemá v nabídce procesor, který by pro mne byl kombinací výkonu a ceny zajímavý, takže jediný hardware, který mne od nich v současné době zajímá, jsou síťové karty.
Nevím, jestli je to o tom, zda Intel překoná AMD. AMD se zatím Intel nepodařilo překonat, i když nabízejí některé zajímavé kousky. Obchodní výsledky tomu však neodpovídají.
Asi bych to spíš viděl tak, že je to o tom, jestli se Intelu podaří zastavit náběh AMD. Tohle se totiž v minulosti několikrát stalo. Konkurent přišel s něčím zajímavým. Intel byl nějakou dobu v pozadí a nechal, aby se konkurent vyšťavil z nápadů a schopností jít dál. Někdy byla (a určitě teď je) tato taktika z nouze ctnost, ale v minulosti fungovala.
Ještě si dovolím poznámku o tom, že samotný hrubý výkon není zdaleka vším. Je totiž jen málo speciálních použití, kde se dá opravdu zužitkovat. Vždy se týká jen úzkého segmentu trhu. Mainstream zase tolik nezajímá poměr výkon/cena - běžný uživatel moc neřeší, jestli by za stejnou cenu mohl mít o 20 % početního výkonu navíc, když mu stejně počítač nejvíc brzdí např. disk nebo grafika, nebo třeba ne dokonale vyladěný power management se zaměřením na uživatelský dojem. OEM výrobce to taky moc nezajímá, ty zase zajímá dobrá technická, ale hlavně prodejní podpora.
>Mimochodem, Intel vedle posilování vlastních továren na území USA (či v
>Izraeli) plánuje také investovat 20 miliard eur do výrobních kapacit v
>Evropě. Firma vedle dřívějších nových jednání s Irskem či Německem nově
>jedná také v Itálii a ve Francii.
>Více o Intelu se dozvíme za 10 dnů, neb Intel bude 26. července hovořit o
>tom, jak se mu daří s výrobními procesy a ukáže aktualizované roadmapy,
>tedy jaké novinky a kdy přijdou.
alebo sa dozvieme, že si Intel yvýši kapacity kúpou...
... Global foundries (bývalých tovární AMD, ktoré odčlenilo, keďže to bola najstratovejšia divízia AMD, pri 20% vstupe Mubadala-y do AMD v roku 2008/9, ktorá dnes vlastní 100% GF)
Intel in Talks To Buy GlobalFoundries for $30 Billion: Report
about 6 hours ago
https://www.tomshardware.com/news/intel-in-talks-to-buy-globalfoundries-for-dollar30-billion-report
Ale ona je logická,. pretože AMD si vytvorilo extrémne spojenectvá, ktoré sú nebezpečné nielen pre Intel. Ale aj pre národnú bezpečnosť USA.
20% vlastník AMD saudskoarabská Mubadala, vlastní 100% Globlal Foundries a 25% ARM, teda po fúzii by vlastnili cca. 8% nVidia-e.
A k tom napojenie AMD na TSMC a Samsung.. Dosť na antiIntel alianaciu sformovanú AMD.
Výrobců křemíkových čipů ubývá, i těch schopných
1. 12. 2014
Proces je to ale tak pozvolný, že si jeho dopady průběžně neuvědomujeme. Za dekádu mezi lety 2002 a 2012 zanikly 2/3 výrobců, za poslední dekádu ještě více…
https://diit.cz/clanek/vyrobcu-kremikovych-cipu-ubyva
lenže ono ich bolo v roku
2002 -25
a v roku
2014- 4 (Intel, Samsung, Global Foundries a TSMC)
https://diit.cz/sites/default/files/intel_chart_number_of_players_with_a_leading_edge_fab.jpg
1. Situáciu Intelu dokumentuje
IDF13: Intel To Ship 10nm Chips in 2015, 7nm Chips in 2017
Sep 11, 2013 07:58 EDT
https://wccftech.com/idf13-intel-ship-10nm-chips-2015-7nm-chips-2017/
7nm proces Intelu nevypadá dobře, ale nemusí to být problém
16. 6. 2021
Byť tedy Intel s vlastními 7nm procesory rok 2021 nedodrží (respektive dodrží jej možná symbolicky na jednom z čipletů akcelerátoru Ponte Vecchio) a přinejmenším v desktopu bude muset oželet i rok 2022
https://diit.cz/clanek/7nm-proces-intelu-nevypada-dobre-ale-nemusi-byt-problem
2,. Global Foundries je už out.
GlobalFoundries: Zastavujeme vývoj 7nm procesu. AMD: Nevadí, vyrábíme u TSMC
28. 8. 2018
https://diit.cz/clanek/globalfoundries-zastavila-vyvoj-7nm-procesu
Aj keď, že opať vyvíjajú 5nm a 3nm--
3.
Zpoždění 7nm EUV procesu Samsungu je spoluzodpovědné za 78% finanční propad
5. 11. 2019
https://diit.cz/clanek/zpozdeni-7nm-euv-procesu-samsungu
4.
7nm proces TSMC nedosahuje původně avizovaných výsledků
8. 11. 2018
https://diit.cz/clanek/7nm-proces-tsmc-nedosahuje-puvodne-avizovanych-vysledku
Ale AMD sa spojil s TSMC a Samsungom a stále je spojený s Global Foundries
AMD bude do půl roku největším odběratelem 7nm čipů TSMC
6. 1. 2020
https://diit.cz/clanek/amd-bude-do-pul-roku-nejvetsim-zakaznikem-7nm-vyroby-tsmc
AMD bude větším odběratelem 5nm i 3nm čipů TSMC než Intel a Nvidia
2. 6. 2021
https://diit.cz/clanek/amd-bude-vetsim-odberatelem-5nm-i-3nm-procesu-tsmc-nez-intel-nvidia
Schenker očekává 3,5× vyšší dodávky mobilních Ryzenů než na jaře
před 2 hodinam
Výrobce notebooků XGM Schenker očekává, že během léta vyexpeduje 3,5× více notebooků s mobilními procesor Ryzen (než na jaře), přičemž těch s jádry Zen 3 bude téměř 8× více…
Podle Schenkeru jsou už v posledních týdnech dodávky podstatně vyšší, takže lze jen spekulovat, zda AMD před několika měsíci získala nějaké další 7nm výrobní linky u TSMC (např. po Applu či z nově postavených)
https://diit.cz/clanek/schenker-ocekava-35x-vyssi-dodavky-mobilnich-ryzenu-nez-na-jare
TSMC pro AMD vyvíjí 5nm proces na míru
21. 4. 2020
Co jsme však v zimě nevěděli, je, že TSMC AMD nepřesvědčovala pouze stavem vývoje 5nm procesu, ale také nabídkou varianty procesu vyladěné podle potřeby AMD, jak nyní informoval web ChainNews. Sice již loni bylo možné narazit na zprávy, že AMD bude využívat tzv. high-performance variantu procesu (což platilo i pro 7nm generaci), ale ta byla dostupná každému zákazníkovi, který si jí objednal. V případě 5nm procesu mluví ChainNews výslovně o „vylepšené verzi 5nm procesu speciálně pro AMD“.
https://diit.cz/clanek/tsmc-pro-amd-vyviji-5nm-proces-na-miru
AMD RDNA 2 GPU codename 'Voyager' inside of Samsung Exynos 2200 on 4nm
Samsung's next-gen Exynos 2200 SoC should be made on in-house Samsung 4LPP (4nm Low Power Plus Node) with AMD codename Voyager GPU.
Published Wed, Jul 14 2021 8:48 PM CDT
Samsung's next-gen Exynos 2200 mobile processor is in the works, and according to the latest leaks, we're to expect the next-gen SoC to use AMD's next-gen codename Voyager GPU based on the RDNA 2 architecture.
https://www.tweaktown.com/news/80578/amd-rdna-2-gpu-codename-voyager-inside-of-samsung-exynos-2200-on-4nm/index.html
Samsung si licencoval grafickou architekturu RDNA od AMD
4. 6. 2019
https://diit.cz/clanek/samsung-si-licencoval-grafickou-architekturu-rdna-od-amd
AMD s GlobalFoundries uzavřela poslední povinnou smlouvu na wafery za $1,6 mld.
17. 5. 2021
WSA neboli Wafer Supply Agreement. Smlouvy, jejichž uzavření bylo definováno rozdělením AMD a GlobalFoundries. Nyní dochází na poslední, která bude platit do roku 2024…
Rozdělení obou společností v roce 2009 provázelo uzavření dlouhodobé smlouvy, která měla garantovat GlobalFoundries, že jejích služeb bude AMD po 15 let využívat a na oplátku garantovala AMD, že jí GlobalFoundries své procesy nabídne za nižší ceny než všem ostatním zákazníkům. Každých pár let se pak obě firmy dohodnout na přesné podobě smlouvy (WSA, Wafer Supply Agreement) co do konkrétních objemů, cen, záloh a dalších detailů. Podle původní dohody z března 2019 měla platnost vypršet k 31. březnu 2024.
https://diit.cz/clanek/amd-s-globalfoundries-uzavrela-posledni-povinnou-smlouvu-na-wafery-za-16-mld
AMD zvažuje, zda nekoupit či jinak nevyužít GlobalFoundries
1. 4. 2021
Podle neoficiálních zdrojů blízkých AMD začaly ve společnosti probíhat dohady na téma možnosti využití GlobalFoundries ke zvýšení dostupných výrobních kapacit. AMD si zjevně uvědomuje, že zvyšování závislosti na jediném dodavateli (TSMC) není z dlouhodobého hlediska optimální cesta a snaží se hledat alternativy. Nemělo by přitom jít o akvizici GlobalFoundries jako celku, to by ani s ohledem na problémy společnosti (viz např. GlobalFoundries zavírá 22FDX továrnu v Chengdu) nemělo smysl.
První „názorový proud“ by počítal s odkoupením neupřesněné z továren, jejíž kapacita by navýšila celkové nyní využívané kapacity AMD o 20-30 %. Pro začátek by společnost licencovala 5nm proces Samsungu a během jeho nasazení a využívání sestavila vývojový tým pro přípravu nové (neupřesněné) generace, která by byla jeho nástupcem
Strategii odkupu některé z továren a následného vývoje vlastních procesů údajně podporuje CEO společnosti Lisa Su
Odlišné řešení by preferovala skupina osob kolem Marka Papermastera. Licencování procesu od Samsungu, které je v prvním scénáři pouze provizorním řešením, by se stalo samotnou strategií. S tím rozdílem, že by AMD žádnou továrnu nekupovala, pouze by se s GlobalFoundries nějakým způsobem dohodla na modelu, kdy využije její personál a výrobu a sama zajistí licencování procesu od Samsungu. Se Samsungem má dlouhodobě dobré vztahy (nyní např. licencování architektury RDNA pro využití v mobilních čipech Samsungu).
https://diit.cz/clanek/amd-zvazuje-zda-nekoupit-ci-jinak-nevyuzit-globalfoundries
+ Mubadala
Mubadala prodala jednu část AMD, jen aby výhodněji koupila jinou
10. 3. 2017
tedy o $5 milionů více, než za kolik akcie AMD v roce 2007 získala.
analytik Austin Craig, který zná dobře smlouvy mezi AMD a Mubadala, které definují vzájemné postavení obou firem.
Součástí těchto smluv je záruka ze strany AMD, že Mubadala může kdykoli - nejpozději však do 29. února 2020 - od AMD koupit 75 milionů akcií za $5,98 kus. To je velmi pěkná cena, zvlášť při stávajících $13,63 za kus. Jenže tato záruka má jeden háček. Platí pouze pokud Mubadala (i touto transakcí) nezíská více než 19,99% podíl v AMD.
https://diit.cz/clanek/mubadala-prodala-akcie-amd-pro-nakup-jinych
SoftBank to sell 25% of Arm to Saudi-backed fund
Son puts stake worth $8bn in UK’s largest tech company into $100bn
in London March 8 2017
Japan’s SoftBank is set to sell a roughly $8bn stake in Arm, the UK chip designer it purchased only six months ago, placing 25 per cent of Britain’s largest technology company into a new, Saudi-backed $100bn investment fund.
The decision was made as the SoftBank-led fund looks to hit its fundraising goals and secure the backing of Mubadala, the Abu Dhabi state-backed investment group,
https://www.ft.com/content/e4fe85cc-037e-11e7-ace0-1ce02ef0def9
"Navíc už kolují informace o příští generaci CPU AMD Zen 4, u které má dojít k nárůstu hodnot TDP až na 170 W"
To bude asi jen tím, že AMD u údaje TDP drží reality a drží si nějakou konzistentnost. Lze předpokládat, že 170W Ryzen bude mít limit mnohem blíž tomuto číslu než Intel. Porovnávejme "up to" s "up to" místo nějaké falši s názvem IntelTDP.
Nejnovější Intel s limitem PL2 na nějakých 228W porazí Ryzen 9 5950X s PL2 na 142W asi o nějakých 10%, to není nic, s čím by se mohli chlubit. Pokud je výjmečnost tohoto skvostu v efektivitě při běžné práci, tak ať to testují na intelovské zátěži na 125W a porovnávají to s AMD na jejich 105W TDP při stejné zátěži. Pak by se vidělo, kdo z koho.
Zdravim,
vim ze je to blba otazka -- ale od kdy se recenzuji neexistujici produkty?
Nebo jinak -- proc by melo mit smysl psat o neexistujicim produktu, ktery byl zminen ze bude mit takove a makove parametry, pricemz tento announce jde od firmy, ktera poslednich par let kudy chodi, tudy mlzi (ci primo lze)?
A co hur, porovnavat s produkty ktere jsou existujici a dostupne na trhu jiz ted?
#SorrYako
To je jednoduché: v hw-IT oblasti to funguje tak, že se víceméně používají časově rozložené cílené leaky informací, ze kterých se postupně poskládává celkový obrázek. A když se něco pose**, tak firma je z obliga, páč nic neslíbila (jako třeba Intel a jeho 10nm procesory na rok 2015 žejo :-)). A vlastně informování o chystaných hw novinkách stojí z velké části na tom, že se prostě ví, kteří leakeři jsou jak spolehliví, případně se vše ověřuje teoretickými propočty a podle grafiky leaknutých slajdů (tam falešníci sekají různé chybky neodpovídající aktuálnímu designu materiálů výrobce). Plus samozřejmě občas někdo něco ví dopředu (např. před 10 lety jsem měl na ten Radeon HD 7970. Byl jsem jediný v ČR a jako jediný jsem také dostal materiály a jako jediný jsem vůbec věděl, že ta karta po Novém roce vyjde - já a samozřejmě člověk z "cz zastoupení" AMD. Ostatní redakce mohly jen odhadovat, já věděl jistě. Jindy zase oni věděli jistě a meli hw v ruce a my jen tipovali a propočítávali).
Jestli to takhle chodí stále, nevím, "velký hw" jsem přestal testovat cca před 5-6 lety a cca před 4 lety z hw webu odešel.