Dost zajímavý krok od AMD, každopádně kdo to neočekával, že to zkusí i na GPU, když na CPU to pomohlo hodně.
Bude to zajímavá válka v budoucnu AMD vs Nvidia, když to vyjde.
Ono stačí už teď (když neberem v potaz zbytečnej ray-tracing, který poměrně 99% lidí na začátku her vypíná, kvůli FPS).
A jenom bych podotkl, že řvoucí ředitelský břečící dítě od Nvidia po launchy AMD sklaplo celkum hubu...
O to viac, že
Forbes: Before ATI, AMD wanted to buy Nvidia
9:33 am, February 23, 2012
Here’s a fun bit of alternate history for you: what if AMD had never bought ATI? According to an interesting story by Forbes, the company might have paired up with Nvidia, instead—and gotten a change in leadership for good measure.
Quoting a former AMD employee, the publication says ATI wasn’t the only company AMD approached about a merger prior to the July 2006 deal. In fact, it wasn’t even the first. Nvidia was AMD’s first choice,
Forbes says, but Nvidia CEO and founder Jen-Hsun Huang "insisted on being chief executive of the combined company."
https://techreport.com/news/22526/forbes-before-ati-amd-wanted-to-buy-nvidia/
Nevím jak ty, ale já to vidím skepticky. Proč bych měl řešit raytracingem, který dělá dost chyb, dělá z některých předmětů pomalu lesklé věštící koule a stíny?
Já jsem zastáncem surové síly, která je k dispozici a celé tyto efekty by se měli řešit komplexně v enginu na kterém ty hry jedou a můžeš tím dokázat lepší efekt a dokonce lepší výslednou práci.
Dnes je mnoho nástrojů (Nvidia, AMD i jiná open-source atd.) jak docílit těch vytoužených efektů bez raytracingu a kolikrát lépe než složitým zakomponováním do enginu.
filmový průmysl raytracing používá již nějaou dobu, asi k tomu mají důvod. Jakákoliv nová technologie v hrách na začátku dělala chyba a problémy.
Ono se současnými efekty je totiž poměrně dost práce je nasvítit a udělat líbivě, raytracing pracuje se světlem daleko více sám, takže mu stačí méně lidské práce, proto si myslím, že až bude dostatek výkonu, uchytí se i hrách.
Dneska máš API, přes který enginu řekneš "nakresli tohle támhle. Posviť na to kuželem světla s takovýmhle úhlem, definovanou barvou, jasem, vzdáleností a pozicí světla" a on ti to nějak vypočítá.
Až bude raytracing, budeš mít API, přes který enginu řekneš "nakresli tohle támhle. Posviť na to kuželem světla s takovýmhle úhlem, definovanou barvou, jasem, vzdáleností a pozicí světla" a on o předá ke spočítání hardwaru.
Pro tebe jako herního vývojáře se prakticky nic nezmění, rozdíl si odmakají lidi od hardware, ovladačů a enginu.
A NVidia s raytracingem nejspíš neprorazí. Všichni jí totiž mají plný zuby, u TSMC si neškrtne (= nedostane se pod 10nm). Chiplety teď nemůže použít bez výpalnýho pro AMD a musí dělat mastodonty s malou výtěžností. Pořádný ovladače to nemá. Ale furt prudí všechny okolo. Zatím je ten její zázrak nepoužitelný a kdo ví, jestli s tímhle přístupem budou mít dost času a peněz, aby to do použitelnosti dotáhli dřív, než je dožene Intel.
Ale vůbec ne. Záleží na nastavení scény, simulaci pohybu postav, filtru, pohybu objektu...
I dnes jsou hry které vyloženě vypadaji jak kdyby to zbastlilo nějaké prase s vypalenymj brýlemi místo oci a pak hry co jsou natolik grafický orgasmus ze člověk ztrácí pojem o příběhu a čase.
Taky je třeba vytáhnout si ruku z nocniku a uvědomit si že existují zvláštní skupiny omezených hráčů, kteří prakticky nesleduji grafiku, jak se postavičky vyvedli, neřkuli o umeleckem dojmu a jen tak sledováním krajinek nebo objektu v oparu obálku na vrcholu hory při východu slunce.
Pro takové kteří prochazeji level na čas aby se tim chlubili na YT je škoda práce grafika.
6. 1. 2021, 00:35 editováno autorem komentáře
Uvidíme ale jsou hry jako například WoT kde hráč s "horší" grafikou má vcelku výhody. Pokud si pustím WoTko, mám vše na max (ted nemluvím o raytracing spíš o detailech a grafice obecně) a podívám se skrze zaměřovače na hřebenu kopce krasně vidím nádhernou trávu jak se mě vlní před tankem ... ano graficky bomba ale pokud si dám menší detaily ejhle trava je fuč nebo zní sou 4 stebla jen a ono za tou trávou je najednou cesta a jezdí tam nepřátelé které sem předtím neměl šanci ani vidět natož trefit.
Takže zamě ano posouvejme grafiku dál klidně i raytracing ale ne vždy je to použitelné pokud se chcete ve hrách snažit o score a umístění.