Takže USC-C se nerozšiřuje tak jak by výrobci chtěli , protože je drahé z pohledu koncového spotřebitele. K nabíjení jim stačí kabel za 2-3$ a né za xx$ . Hezké jsou teoretické možnosti jak tím nabíjí i notebook , jak mají externí grafiku a nebo 4K monitor.... a teď zpět na zem. Pokud se v segmentu mobilních telefonů prodají telefonu za 100$ koupí si majitel k tomu kabely za 30$ a lowend sluchátka s příplatkem za usb-c v hodnotě xx $ ? Zajímá to někoho kdo kupuje notebook za 390$ který mu vydrží deset let ?
Díval jsi se někdy na kabeláž pro HiFisty? TOSlink optika za 20Kč jim nevyhoví, ty jedničky a nuly tam lezou blbě. TOSLink optika musí mít zlacený konektor, opletenou izolaci,... a za stejný kabel (pro digitální optiku) dají pětikilo.
Holt na lidské blbosti se nejlíp vydělává.
A někdo prostě není blbý a ví, že jednička je furt jednička a nezáleží na tom, jestli šla vzduchem, po drátu nebo po optice. Takže v digitální části je to totálně šumák, pokud si nezavlečeš nějaký brum zemní smyčkou (a pak je to spíš o konstrukci zařízení, než o kabelu). Na kvalitu se hraje až v analogové části.
A co se týká kodeku / komprese, tam je to zase jiná otázka, než ten kabel. Porovnal bych to s požadavkem na převoz dat na nějaký fyzickým médiu autem s pomocí kurýra. Když je tam kolona a jede celou cestu 30km/h, je ti jedno, jestli médium vezeš Feldou nebo Ferrrari. Výsledek je úplně stejný (= kabel).
Kodek je zase volba toho média - někdo je bohatý masochista a spokojí se s bednou disket, na který protistramna bude shánět mechaniku a půlka jich nepojede, jiný se spokojí s CD-ROMem a kvůli velikosti to komprimuje, jiný si udělá šifrovanou partition na SDHC kartě, ale se způsobem, jak to médium převezeš, to nesouvisí.
Zmršenou 96kbps MP3 ani kabelem za 10 000€ nezachráníš, PCM 196kbps/48b levným kabelem v digitální části nezhoršíš, furt tam budou ty samý jedničky a nuly v té samé rychlosti. Drahý digitální kabel je prostě jenom takový náboženský fetiš. A nic na tom nezměníš, ani kdyby ses na ptáka stavěl.
Nebavíme se o hudbě, ale o digitálním přenosu hudby. Neexistuje situace, kdy byste slyšel rozdíl v reprodukci audia z digitálního signálu, který by nebyl viditelný na osciloskopu.
To stejné platí i pro analogový přenos, ale tam je to vidět o něco hůře (časová vs. frekvenční doména).
A nepřesnost přístroje taková, aby to bylo slyšet, ale ne vidět.. to by nebyl osciloskop ale špatný vtip. I základní přístroje mají rozlišení na setiny voltu a mikrosekundy.
Protože dekóduješ a uložíš je závislé na zařízeních na konci kabelu. Pokud je třeba časování odvozeno od přenášeného signálu, strmost hran je jiná (parazitní kapacita) nebo je amplituda na hraně detekce (útlum), tak se to může a nemusí projevit. Osciloskop to jednoznačně ukáže.
Přenos digitálního signálu je totiž taky analogový. Takže "do jednoho konce kabelu pošleš a na druhém dekóduješ" není tak triviální jak by slovo digitální mohlo napovídat.
Stříbro "má" dynamičtější zvuk než měď. Může to zvýraznit určitou ostrost, ale také odstranit zkreslení. Ale stříbro není příčina, jen nerozmazává jako měď... Zkrátka vyžaduje kvalitní přístroje. U dobrého stříbra se rozšíří přenesené pásmo jak do výšek, tak do basů (u špatného jen do výšek).
https://www.hifiroom.cz/kabely/stribro-nebo-med-t10862.html
;-)