Protože opravářů je málo a servisy (nejen aut) jsou plné vyměňovačů. Ty auta jsou po záruce, takže pochybuju, že to bude záruční oprava. Možná by se dalo soudit, zejména pokud výrobce o problému věděl.
Je docela možné, že neautorizované servisy budu umět rádia za zlomek ceny opravit. Otázkou je, jestli se dá ten FW někde získat a zda tam nejsou nějaké "bezpečností" funkce, které způsobí, že půlka rádia nebude po opravě fungovat.
Protoze to napriklad nekde preteklo a vzalo to s sebou ochranu proti kradezi nebo to vykydlilo nejaky bootloader se zakladnimi udaji na timing pameti?. Ty prg fuses jak tu pise nekdo jsou hodne pravdepodobne. Programovaci kontakty treba pristupne nemate a musite vypajet svaba nebo dostat se k nozickam.
Tohle je automotive. Ne blbej domaci router kde mate i jtag a rs232 pred nosem na desce.
Jako clovek z IT musite vedet ze odpovedet na "proc" muze byt drazsi nez vymeny vsech komponent. Dejme tomu s nejakym updatem nebo s naslednou aktualizací za pul roku.
A clovek ptajici se proc musi byt ochoten experta zaplatit. Ale v pohode. Dodejte vzorky. Dejte zalohu ctvrt mega a nekdo se na to jen podiva aby udelal odhad. Nebo sponzorujte za par supu CVUT - ale pocitejte s nespolehlivosti studentu/vysokych skol
V normální situaci výměna komponent může být levnější. Ale s dnešní nedostatkovostí dávat výměnu zdarma, ale náhradní kus není, ahoj...
A jako člověk z IT (ne uplně, ale poblíž, děkuju) vim, že programovací/debugovací konektor vždycky někde je. Oni to nějak totiž vyrábí a testují.
Asi nejsou úplně ochotní dát k dispozici kabely, programátory a SW, ale v nejmenším nepochybuji, že to rozhraní tam poměrně jednoduše dostupné je.
V normální situaci výměna komponent může být levnější. Ale s dnešní nedostatkovostí dávat výměnu zdarma, ale náhradní kus není, ahoj...
Třeba je to nějaký modul, který umí přeprogramovat jen výrobce. Ten se prodává jako díl, ale momentálně není skladem. Tak řeknou servisákům: "vyndejte nám ty nefungující moduly a pošlete nám je k opravě".
Asi nejsou úplně ochotní dát k dispozici kabely, programátory a SW, ale v nejmenším nepochybuji, že to rozhraní tam poměrně jednoduše dostupné je.
Asi to není tak snadné, aby k tomu přeprogramování pustili běžné servisáky. Zvláště jestli je to systém "cvak a křup" (cvak při sestavení a křup při rozebrání).
Fakt ze nekde neco je, neznamena ze zvladnete masove opravy. Stav ze vyvojari maji kably a howto nezbamena ze to muzou vzit a piskat na opravy.
Nemate absolutne nastavenou logistiku, dodavatelsky retezec, navody,zaskoleni a postupy. Nevite jak to ohrozi stavajici NDA a jestli neco neprekopat. Netreba zapominat ze ten modul je produkt treti strany.
Zapomente na omezene vnimani pepy z dolni horni a jeho maleho kseftu na opravu vyhorelych ECU.