Měná má právě takovou hodnotu, jaké zboží a služby lze její výměnou získat, ať už ji někdo uznává, nebo ne.
Oproti ostatním měnám spravovaných monopolním padělátorem (státy + centrální banky vypouštěním nového oběživa způsobují inflaci, přičemž objem zboží na trhu je stále stejný) nemusí docházet ke ztrátě hodnoty takové měny, ba naopak - zvyšující se objem zboží, které lze za tokovou měnu směnit poroste, tím měna bude automaticky posilovat - zlevňovat.
Docala Bitcoinům, jakožto tržní konkurenci státním měnám (tak jako za dob, kdy měnu nevlastnili státy/vlády) a sílu měny, její stabilitu, důvěryhodnost atp. určovala čistě konkurence v tržním prostředí.
To stále potvrzuje můj argument, pokud jí nebude žádný obchodník uznávat, žádné zboží si za ní člověk nekoupí. A pokud nějaký stát řekne, tuhle měnu neuznávám, tak žádný obchodník z uvedeného státu za ní nic neprodá, protože za to nedostane odpovídající hodnotu, za kterou by mohl za to samé zboží zaplatit dodavateli, atd. Existuje spousta virtuálních měn, za které si ve spoustě hrách člověk koupí, co chce, ale kdybych šel do nějakého "kamenného" obchodu a řekl jim prodejte mi tuhle věc za 100 kreditů třeba z falloutu, co myslíte, že bych získal? :)
Mno ... pokud ten prodejce hraje taky, tak by trebas ty ingame prachy za nejakou vec smenil. Ostatne, se to tak zcela bezne deje - viz drazby postav a ingame veci za realny penize.
Ono se to dokonce na ty realny penize da prepocitat - kdyz to zjednodusim tak trebas podle casu potrebneho na jejich ziskani. Takze pokud mi bude trvat rekneme rok hrani abych ziskal herni milion, coz budou nejspis stovky hodin, tak to pro nekoho muze mit hodnotu desitek tisic.