1/ K čemu je NIX, když si provideři budou vybírat, komu přes něj potečou data a komu ne?
2/ Mě jako zákazníka obou stran sporu tyhle žabomyší války nezajímají. Já se chci dostat na stránky MAI a chci, aby se mé stránky zobrazovaly i uživatelům UPC. A pokud nedostanu co chci, pošlu do háje oba.
Ad 1) NIX je jen technicka platforma, ktera takove propojeni umoznuje bez budovani sepratnich propoju. Rozhodne nikomu nenarizuje, jakou ma mit peeringovou politiku.
ad 2) - ano, to je spravny postup. Pokud vam neco takoveho vadi, mate vzdy moznost vypovedet smlouvu, pripadne pozadovat nahradu. To je ostatne docela funkcni prevence proti podobnym excesum.
ad 2: souhlas. Uz jsem odeslala vypovezeni smlouvy. Soucasne s tim sel popis cele anabaze na socialni site a odeslala jsem doporuceny dopis clenu predstavenstva UPC CR a.s. Vaclavu Bartonovi. Manzel - vzdelanim mimojine pravnik - se podiva na moznosti nahrady skody za usly zisk. Kdyz to takhle udela par dalsich uzivatelu...
Miluju zakazniky (bajecne vydelavajici podnikatele) co jim vznika !strasna! skoda pri problemu s datovym pripojenim urcenym pro domacnosti. Takovy debil at si poridi pripojeni se SLA urcenym pro firmy a nefabuluje "potencialne vznikle ujmy". Na datovem pripojeni urcenem pro domacnost ma pravo platit ucty a byt rad, ze to nefunguje jen par dni v mesici. A je uplne jedno jakeho ma poskytovatele.
Mylis se. Je lepsi a levnejsi poridit si pro malyho podnikatele tri separatni poskytovatele. Kazdej pres jinou technologii. Pevna linka,nejaky mistni wifi provider a pausal Ani ty supr duprd SLA smlouvy nezabrani tomu aby poskytovatele sharovali to same prekopnute vlakno, pripadne any na tom samem vlaknu nebyla zaloha. Tohle se bohuzel stava dost casto kdy backup neni naplanovan v souladu s fyzickou topologii site. Nejlepsi je backup zajistit si vlastnimi silami protoze jedine tak mam uplnou kontrolu. Uhrady z SLA nestaci na uhradu ztrat. Ty zpravidla nahrazuje pojistovna nebo se to odecte z nakyho korporatniho fondu "technickych ztrat".