Nie, reklama je hnus, pretoze aj ta "ludska nevtierava reklama" sa casom zvrhne pretoze spolocnost potrebuje zarabat a marketing vecsinou nic lepsie nenapadne ako tlacit vsade reklamu. A reklama z principu nieje pravdiva akurat by nemala byt klamliva, je vzdy viac menej na hrane. Reklama povie o predukte/sluzbe len tie informacie ktore sa predajcovy hodia. To co by bolo prospesne pre zakaznika je nejaka "infromovana reklama" kde by boli validne a plnohodnotne informacie, lenze to by uz nebola reklama.
A to co sa deje dnes to je uz hnus. Nedavno som si pozeral nejaky online TV program, a v ramci programu, teda textu, boly vkladane reklamne textove odkazy. Cakam ze uz aj manualy na obsluhu zariadeni budu online a budu preplnene reklamou. Kupite si pracku ? Tak na zapojenie a pouzivanie si bude treba precitat 100 strankovy manual kde ale realne bude 10 stranok informacii, zvysok bude reklama.
Doufám že jsi to myslel ironicky. Škodit to může jen zadavatelům reklamy a dalším co z nich vydělávájí. Pro normálního uživatele nejlepší reklama je žádná reklama. Když už musí být, tak taková, která neobtěžuje (nebliká, nesleduje uživatele při rolování stránky, bez zvuků, atd.). Hlavně mi vadí personalizované reklamy - v podstatě mi říkají, že mě pořád někdo sleduje co hledám a navíc zobrazují to, co jsem už hledat přestal a už mě to nezajímá.
Každá reklama upoutá alespoň část mé pozornosti a odvede ji tak od toho, co dělám a na co se chci soustředit.
A až si budu chtět zase koupit sišičku na prádlo, rád si nabídky sám vyhledám. Nepotřebuju teď vidět sušičku na každém rohu. Já už jí sakra koupil! K čertu s personalisovanou reklamou.
Jasně, chtěl jsem skříň, pohledal jsem, vybral, objednal... A Google mi následně týdny nabízel skříně, jenže mně jedna stačí. Potřeboval jsem nový telefon, pohledal jsem, vybral, objednal... A Google mi následně týdny nabízel telefony, jenže mně jeden stačí. Často objednávám knihy, Google mi následně týdny nabízí přesně ty knihy, které už mám v knihovně, jenže já více výtisků fakt nechci.
Ano, umím si představit prospěšnou reklamu, jenže to by se mi nesmělo nabízet to, co už jsem procházel, ale naopak to, na co jsem sám nenarazil. Tedy aspoň v případě knih. A i tam by tu reklamu nejspíš platil jiný obchod než ten, v němž bych onu knihu nakonec koupil, takže co by z toho měl...
Vlastně bych byl rád, kdyby mi Google dokázal nabízet reklamy, jež by mě vedly k nákupu, tedy kdyby mi nabídl kategorii produktů, kterou aktuálně opravdu chci/potřebuju, a navíc by i našel pro mě nejv(ý)hodnější konkrétní produkt a obchod... U některých produktů, kde mě rozhodovací proces fakt nebaví, bych byl ochoten za to dokonce platit, dejme tomu procento z ceny.
Ovšem k něčemu takovému se Google ani vzdáleně neblíží, byť se mu to snažím maximálně usnadnit (nepoužívám blokování reklam, anonymní režim, nezakazuju v prohlížečích ukládání informací ani je nemažu, používám Chrome, jsem všude permanentně přihlášen na svůj Gmail...).
@chci_relevantni_reklamy
Toto přítelem nejsem. Aby mohl google lépe personalizovat reklamy, tak by musel víc šmírovat a snad i odposlouchávat. Což se mi nelíbí vůbec.
Ideální stav by byl, kdyby zobrazovali reklamy jenom tomu kdo chce a prostě plošné zadání. Uvedu příklad. Prodávám nové typy skíní, udělám na to kampaň a těm kdo mají zrovna nastaveno "Chci reklamy nábytek/domácnost" by se to zobrazovalo - tedy každý dostane co chce, google vydělá a zadavatel nezobrazuje zbytečně ....
Plošná reklama jako v televizi? Takže místo 1 reklamy na to co jsem hledal (takže si to pravděpodobně chci koupit) kde bude účinnost třeba 5% uvidím reklamu na: vložky, prací prášek, ordinaci v růžové zahradě, rychlou půjčku, jogurt, mekhovnalda, ... kde je účinnost 0.05%.
Pokud bude reklama necílená - nekvalitní, bude potřeba kvalitu nahradit kvantitou.
@Murděj Ukrutrný
Napsal jsem jako v televizi? Ty si v televizi můžeš vybrat kategorie nebo vůbec (či obecné minimum) jak jsem psal? Takže jako v televizi asi ne, že ...
No a teď je otázka kde bereš 1 reklamu s účinností 5% když lidi, iv příspěvcích výše, popisují v podstatě opak - tuna reklam na to co už si koupili a nechtějí a já mám zkušenost stejnou. Nicméně číslo 1 reklama s účinností 5% je zajímavé číslo. Kde se vzalo?
Pak tam uvádíš jako příklady neefektivnosti "... rychlou půjčku, jogurt, mekhovnalda,... " ale já to přece omezil kategorií, v tomto případě "nábytek/domácnost": Každopádně "prací prášek, ordinaci v růžové zahradě, rychlou půjčku," určitě nebude z jedné kategorie, možná tak "all" ale pak je to v pořádku. A opět tu máme nějaké číslo 0,05%. Odkud se vzalo?
Prostě nejúčinnější bude reklama pokud ti vysají i mozek a nebo se tě zeptají. Já preferuji tu druhou možnost. Nicméně přečíst si co jsem skutečně napsal by mohlo ušetřit spoustu komunikace ...
Problém je, že u řady reklam tímto manévrem přejdete na stránky zadavatele té reklamy.
A u řady reklam ten křížek ani není.
A když jsem na mobilním připojení s omezeným datovým limitem (třeba na chalupě), tak opravdu nestojím o to, aby mi kdejaká hrma cpala do počítače něco, o co absolutně nestojím a jen mi to krade data.
Presne tak. Zobrazeni reklamy je forma platby. Je fascinujici, ze pred 20 lety nemeli lidi problem platit za papirove tiskoviny, ale v dobe elektronicke se predpoklada, ze to bude zadarmo. Pravda, novinovy papir je cenna surovina - pomuze vysusit boty, zapalite s nim taborak a v pripade nouze si s nim i utrete zadek. Tady elektronicke informacni zdroje nemuzou souperit.
Tak oni sami novináři to začali dávat zadarmo, nehledě na to že tiskárna na noviny stojí víc než musí stát nějaký zpravodajský web který pouze zobrazuje články - ale to tipuji. NIkdo je taky nenutil integrovat tam miliony hovadin, třeba diskuze - u tištěných taky nejsou ...
Vyjadrenie od člena Firefox Security na túto tému: https://old.reddit.com/r/firefox/comments/aithmh/raymond_hill_creator_of_ublock_origin_ubo_and/eerce78/
Are you criminally insane?
Vsechny prohlizece jsou zalozeny na Chrome/Chromium (a tudiz tento bug budou sdilet), az na Firefox a par dalsich vyjimek, o kterych jste ani neslyseli.
Mozna to bude mit pozitivni efekt v tom, ze FF dostane vic market share, ale Chrome/Chromium dominuje market.
Google bude mit vymluvu, ze "spatne reklamy" blokuje, ale odstrani API, ktere ma za moznost blokovani stale vic se rozmahajicich anti-adblockeru. Protoze na ne je potreba stale slozitejsi pravidla. Coz jejich nove deklarativni API neni schopne zajistit.