Krom popsanych barier vidim jeste dalsi prekazku - pomerne obecnou. Vcera pri ceste domu tramvaji jsem na svem smartphonu vytukal root.cz. Vidim zajimavy titulek zpravicky (teto) a pod ni perex/kratky uryvek.
Mzoural jsem chvilku na druhe slovo vety: "Web Eboočky.cz, který se zabývá elektronickými knihami..." a nechapal jsem, co je to za slovo. Ve slovu je "č", je to tedy ceske slovo, pomyslel jsem si. Cetl jsem tedy "ebo-ocky", v domeni, ze se jedna o nejake "ebo"-okate slecny.
A pak mi docvaklo, ze nazev webu vymyslel nejaky splaseny teenager, a ze to vlastne s ocima nema nic spolecneho, ze se to snad ma cist [e:bu:čki].
Prvni bariera v podnikani je spatne zvoleny nazev spolecnosti nebo webu... To jen takovy postreh.
No on ten název ve skutečnosti zní www.eboocek.cz, bez "č", to je chyba v titulku zpravicky. Za toho teenagera pekne dekuju, kez by to tak bylo, jedu uz bohuzel pate gumy :-). Jinak to hlasovani si samozrejme nedela narok na nejakou reprezentativnost, protoze fakt je, ze nejspis hlasovali hlavne majitele ctecek, jak tady nekdo poznamenal. Ale s vysledky lidoveho hlasovani souhlasim a myslim, ze duvody uvedene hlasujicimi, odpovidaji realite: Tedy v prvni rade malo nabizenych e-knih, ze kterych si tezko vybrat.
Ono to ale asi neni jinde v Evrope o moc lepsi nez u nas. Nekde jsem cetl, ze treba v UK cini ebooky 6% celkove produkce knih. U nas se loni vydalo 17 054 knih z toho 14 992 novinek. Nikde jsem ale nenasel databazi vydavanych ebooku, odhady jsou okolo 1% tistenych knih a asi to bude hodne blizke pravde. Takze pro nazorne srovnani je to jako byste prisli do plneho knihkupectvi a tam si mohli vybirat ke koupi jen z jedne policky.