Nechápu. Má to znamenat, že má MS grafiku vyřešenou, hongá nohama a otravuje s Notepadem, Skype, ...? Tak to ani náhodou, protože Windows 7 má ke stavu, kdy je "každý snímek perfektní" daleko blíž, než Windows 10, takže si při tom hongání nohama nějak nevšimli regrese jak sviňa.
No, otázka je čím podložit tu regresi. Jestli to není jenom subjektivní zkušenost pro účely přímo této diskuse. Nicméně to mělo nastolit otázku, jestli to že někdo po 20 letech řeší obtížné úkoly, a druný ne, není tím že druhý je má (nějak) vyřešené. Navíc i kdyby došlo na regresi (z jakéhokoliv důvodu), tak to stále neznamená že je ten stav horší než u prvního. Abys to pochopil - to není hodnocení stavu faktickými čísly, jenom zamyšlení se nad konotacemi toho výroku.
Problem bol, ze Windows 7 potrebuje GPU na kompoziciu finalneho desktopu. Na titlebar Aera dokonca shadery.
Co na desktope je uplne OK, na laptope to zerie baterku viac nez treba a na convertibles/tabletoch je to uplne zle. Preto Windows 8/10 sa vratilo k nepriehladnym oknam, pretoze na energiou obmedzenych zariadeniach vie pouzit overlay, kym nedojde na limit poctu overlays, potom musi znova nastartovat GPU, ale na rozdiel od W7 su to len blity, bez shaderov.
To je samozrejme pravda len dovtedy, pokial okno nepouziva Fluent Design, ako napr. Settings od 1803, to sme naspat na GPU kvoli blendingu a kompozicii. Ale aspon to nie je kazde okno.