Zjevně nemáš páru o tom jak filmová kamera funguje. Tak si představ že ten "pásek" má na posun o jedno políčko zhruba setinu sekundy, za tu dobu musí plynule akcelerovat na rychlost formule 1, plynule zastavit, a ještě stihnout přestat vibrovat před začátkem expozice. Přičemž se posouvá pár decimetrů pásu před a aktuálním snímkem, kde jsou smyčky vyrovnávající tuhle cukaturu a plynulý pohyb několik kilogramů těžkých cívek. Jestli to chceš ještě zrychlit, připrav si filmový pás, který při tloušťce desetiny milimetru utáhne naložený vlak.
Jde to i s obyčejným filmovým pásem, zas tak choulostivý není, i když vyšší opotřebení tam je. Už Edison s tím experimentoval a přišel na to, že teprve od 48 fps začíná být dojem z filmu plynulý. Kvůli ceně materiálu se to neprosadilo. Na snížení opotřebení při promítání už byl vynalezen rolling loop mechanismus, ale je to drahé a zakládáni filmu je poněkud složitější, takže se to prosadilo jen v imaxu, kde to opotřebení je kvůli rozměru políčka značné.
Ale proč se tu o tom bavíme. Dnes se točí i promítá digitálně a pro 24 fps už není žádný důvod. I na klasický film není problém exponovat rychleji, on to v jednom průchodu v pohodě přežije. Přesto se ve 24 fps točí a pak se řeší, že je to buď cukavé nebo nevhodnými algoritmy rozplizlé. S vyšším fps by ten problém nebyl.
Ono se ve 24 fps točí, protože lidské oko zvládá tak polovinu. Edison experimentoval s kdečím na čem se daly vydělat peníze, a většina z "jeho" vynálezů nebyla k ničemu. Tenhle také, protože i starý maltézský kříž zvládne desetkrát větší rychlost, jenže tam už nejde o opotřebení filmu ale kamery!
Tady se můžeš podívat na start Saturnu V natočený filmovou kamerou v 576fps: https://www.youtube.com/watch?v=_HcnmthntUo
Škoda, že jsi tenkrát nebyl na světě, abys jim vysvětlil, že něco takového není možné :-D
Kdyby sis přečetl popisek toho videa, tak je tam napsané, na jaký film je to točené.
Ve svém příspěvku jsi nic o milimetrech filmu ani váze kamery nepsal. Jen o tom, jak je hrozně velký problém mít kameru byť na 48fps.
Ostatně, podle https://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_photography existují 70mm kamery s klasickým posuvem, které zvládají 125 snímků za sekundu (s různými vychytávkami ještě více). Takže, abych se vrátil k úplně původnímu příspěvku, chtít po Nolanovi 48fps je technicky možné.
Já jsem si ten popisek přečetl. Ale pro tebe jistě nebude problém 16mm film promítat na velké plátno ve stejné kvalitě jako měl třeba Pán prstenů :-D
Netvrdím že zrychlení není možné, jenom že je to mnohem obtížnější než u magnetického pásku běžícího kontinuálně. Ale pokud budeš produkovat Nolanův příští film, můžeš ho zkusit přesvědčit aby tebou nabízené technologie použil. Jestli prodáš svůj desetiprocentní podíl v Apple, tak na to třeba i budeš mít.
Ale na druhou stranu, co by člověk chtěl v době, kdy se filmy točí na mobil a vydává se to za umění.
L. jsi hezky mimo. Tocit v kvalite pro platno na velike filmove policko moc rychle nepujde, protoze fyzika. Na male policko muzes tocit rychlejc, muzes toci i na vetsi policko rychlejc ale se ztratou kvality obrazu. Fyziku neochcijes a pokud jo, filmove studia ti ochotne daji penez kolik si reknes.
Tych "obycejnych 25fps" (resp. 24) ma za nasledok motion blur a cinematic feel filmov, pretoze su tak tocene. Je to naschval.
So 48/60 fps to vyzera ovela horsie, ako telenovela. Presvedcit sa o tom mohol Jackson, ked tocil Hobbita: https://gizmodo.com/5969817/the-hobbit-an-unexpected-masterclass-in-why-48-fps-fails