Chrome podporuje na desktope WebGPU iba pod Windows a macOS, nie na Linuxe, na ten sa vykaslali. V Androide je situacia este smutnejsia, pretoze funguje len s niektorymi GPU a bezny zakaznik samozrejme nevie, ci telefon, ktory si chce kupit, ma alebo nema podporovanu GPU. Napriklad pouzivatelia Samsungov Galaxy S24 s Exynosmi maju smolu.
Inymi slovami, WebGPU je nepouzitelne, pokial ma projekt zamierit na sirsie publikum.
Tady se této situace tolik nebojím. WebGPU je ve Firefoxu implementováno pomocí knihovny https://wgpu.rs/ a ta je kompletně multiplatformní. Používám ji s Linuxem běžně a funkční je i na Androidu. Jen to mají pro Windows otestované jako první a tak to i pro Windows půjde první ven. Logicky se soustředí na majoritu uživatelů.
WebGPU na Linuxu funguje ale pro vykreslovani pouziva SW readback misto primeho renderingu z dmabuf framebuferu.
U WebGL to dela asi 20% penalizaci vykonu, u WebGPU to bude podobne:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1966566
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1961125