Informace normálně putují mezi lidmi, když si volají nebo píší. Mám kolegy z celé východní Evropy včetně Ruska. Normálně si píšeme a voláme na Slacku a Google Meet a tahle témata mimo jiné probíráme. Pochybuju, že jsem sám. Jen tady v naší malé korporaci nás je přes 2500. Odstřihnout lidi v Rusku od spojení s okolním světem by nevedlo k ničemu dobrému. Termín "naše propaganda" je trochu nadnesený. Normálně stačí mluvit o tom, co máme v našich médiích.
V termin "naše propaganda" je zcela v pořádku - tak to přesně je. Prostě jako každý, taky o sobě říkáme jak jsme skvělí a to fuj tak nějak moc jako nevytahujeme. To je normální. Proč si to nepřiznat. Je na rusech co se sebou postupem času udělají, jenom by měli mít možnost vidět vše co je ve světě k mání.
Je záhodno dodat, že jde i o tak elementární věc jako zpravodajství. Nezávislých médií v Rusku je už strašně málo a za týden už možná nebudou žádná. V úterý vypnuli rádiové vysílání Echa Moskvy a dnes bylo rozhodnuto o likvidaci stanice. Nějak se snaží ještě pracovat přes youtube stream, ale kdo ví, jak dlouho se udrží. TV Dožď („zahraniční agent“) dnes přerušil práci. Takže z těch větších zbývá už jen Novaja Gazeta...
No a zítra budou nejspíš schváleny další censurní zákony. Takže jediný přístup k necensurovaným informacím o válce budou mít Rusové odkud? Ze zahraničního internetu pochopitelně. Tady to Ukrajincům trochu ujelo si myslím.
Když čtu informace v našich médiích, tak to na propagandu vypadá docela dost. Člověk se dozví, jak to Rusům skřípe, jak nepostupují, kolik techniky jim Ukrajinci zničili, kolik vojáků zajali a zabili, ale z druhé strany zprávy nejsou - o kolik vojáků přišli Ukrajinci, kolik techniky ztratili, jakou mají morálku apod. Takže z našich zpráv si udělat obrázek nedokážu. Přitom, pokud se útočící strana za týden posunula o 100-150km a má obklíčena všechna východní města, tak to za takový neúspěch nepovažuji. Navíc je vidět, že se rusové snaží vyhnout pouličnímu boji a omezit ztráty na obou stranách. A zprávy o ruské propagandě vůči vlastnímu obyvatelstvu mi přijdou taky hloupé, protože při fungujícím internetu to ani nejde. To spíš naše reakce a vypínání webů je v bledě modrém to stejné. V čem jsme pak lepší? Čest ICANN, že se zachovala správně.
Co vidím jako dost velký fail, že se pořád politici u nás vyjadřují, že neví, o co Putinovi jde, nazývají ho Hitlerem a šílencem, přitom on to říká už léta, ale. všichni ho ignorují. A za ještě větší fail považuji jednání západu vůči Ukrajině ohledně přijmutí do EU a NATO. V tomto ohledu má celá Evropa máslo na hlavě a byla to ona, kdo jim nabídla tak mizernou asociační dohodu o přistoupení, která by zapříčinila v podstatě výprodej Ukrajiny, takže ji Ukrajina odmítla a vedlo to k Majdanu a občanské válce. Kdyby západ nebyl hamoun, tak bysme nebyli v této situaci. Ale co chtít od těch sociologů ve vládě, kteří neumí do pěti počítat, co už několik let pomalu vyhlašují Rusku válku, přitom máme 20 tanků a pár zapůjčených letadel, která podle smlouvy ani do války nesmí.
A nejvíc se teď směje Čína, protože už má zajištěn přístup k ruskému plynu, a zatímco my tady budeme za energie platit majlant a naše neschopná vláda s tím nic nedělá, tak Rusko ho bude Číňanům dodávat za výhodné ceny a zapláčí všechny naše firmy. Už teď tady v Evropě není nic a bude tu ještě větší nic. A to poslední, co tu zbylo - automobilky - si likvidujeme sami. Vítejte ve třetím světě.
Ale no tak, nalijte si cisteho vina... na zpravy se neda divat, je to jak popisuje prispevek, na ktery reagujete. Je k bliti ta jednostranna masaz; proti tomu antiBabis nebo antiZeman kampan byla jenom hrou malych decek.
Pomalu bych si pripadal jako chudak ochuzeny o podobne "zazitky" z konfliktu na Dalnem vychode, v Libii... o Vietnamu toho natocili docela dost :-)
Uz me to prestalo bavit... TV jsem vypnul, radsi se divam na filmy co mam nebo nyni stream Radio Caroline- pohoda.
No to taky... ale tady nejde hlavne o uzemi ale o tu green deal strategickou surovinu ~ plyn.
Pobavil pribeh Herr.Schrodera, jak to je se zasobniky plynu v DE, vubec to vypinani atomovych elektraren byl ulet uredniku, co poblbli normalni lidi; elektromobilita jako zelena technologie... jen na papire, kdy se pocita vuci spalovacim motorum jakoze s exhalacemi 0.
Kdo se ucil dobre dejepis, asi si pamatuje, ze do Moskvy nevkroci ziva noha jineho vojaka nez vlastniho, nikdy. A priblizit hranice NATO Moskve, tak se to proste s tim plynem a dalsimi vecmi semlelo driv, nez jsme naivne v nasem zapadnim svete a blahobytu tusili.
+ ještě dodám, že je dobré si oživit paměť, jak to bylo s "naším" plynem na přelomu 2008/2009, kdy byl premiérem Topolánek, o co se marně snažil, jak nám Ukrajina zastavila plynovod, slovákům jsme ho museli posílat, aby nezmrzli... jak zase roztápěli atom v Jaslovských Bohunicích.
Článků o této krizi je na inetu ještě dost, projekt Nabucco, atd.
Detto ale TV som vypol pred 7 rokmi. Nemala mi uz co ponuknut. Samozrejme slobodne weby ktore neobmedzuju diskusie su dnes nahanane a tipujem, ze ak by sa tu dostal nejaky politicky nekorektny prispevok tak bud ho bude musiet root vymazat alebo oni vymazu root.
Akukolvek informaciu o vojne beriem iba ako moznu a neoverenu. Tak isto ako ti vojaci z hadieho ostrova. Nase media z nich spravili mrtvych hrdinov ale v skutocnosti su zivi zajatci (lepsie pre nich).
Ale prdlajz. Root nikdo nevymaze jen proto, ze z roota nekdo nejaky prispevek nesmaze (a nebo ho skrze moderaci jen nepusti dal). Ale neni potreba z roota delat zumpu... jen ve jmenu nejakych udajnych svobod.
Resite vojaky... jenze on ten problem je v ulicich, kde zijou normalni lidi... viz napr. https://www.instagram.com/tv/Cap6dytPAqK/?
Jo, muzete to ted obligatne bagatelizovat... ale az se neco podobneho zacne dit ve vasi ulici, co budete rikat?
Tak nam povezte, co je teda tou objektivni pricinou nezvane navstevy ruskych vojsk na uzemi mezinarodne uznaneho a svrchovaneho statu?
Ja vam reknu svou verzi onech "pricin" - Jaltska konference. Tehdy vznikly nejake sfery vlivu. Jenze za tech 77 let jsme uz zase nekde jinde. Jenze soudruzi v Moskve si to nechteji pripustit. A stejne jako napochodovali v '53 do Madarska ci v '68 k nam... maji i dnes pocit, ze maji jakesi (nicim nepodlozene) pravo urcovat, jakym smerem se suverenni Ukrajina vyda. Stejne jako jsme se rozhodli my (i kdyz u toho Rus napodruhe take skripal zubama; jenom v te dobe se cely ten jeho system drolil i ekonomicky).
Rusove argumentuji mimo jine vlastnim ohrozenim. Jenze i metropole Ukrajiny je od hranic s Ruskem sotva 200km... zatimco ta ruska 450km. Ukrajina ma 44M obyvatel, 144M. Fakt by se neubranili...? :D Po vsech strankach to proste a jednoduse nesedi. Pokud by cele vojsko zustalo u hranicich v ramci vlastniho uzemi, nikdo by nemohl rict ani popel. Jenze rusove se proste jednoho dne rozhodli, ze vyrazi za hranice vlastniho statu. Aktualne doufali, ze do dopadne stejne nemastne-neslane jako v roce 2014 na Krymu. Akorat jim ten kalkul spolehajici na 'slabost' tentokrat uz nevysel.
Argumentace utlacovanejma mensinama? Najdete i footage, kterak mistni obyvatelstvo s temi vojaky (kdyz to jde) mluvi - a pomaha jim spojit se s vlastnima rodinama. Ti casto mladi kluci poradne nevedi, do ceho je v Kremlu nahnali. Stejne jako vykulene koukali i u nas v tom '68... kdyz zjistili, ze zadna avizovana 'kontrarevoluce' se nekona.
A vubec, udelejte si exkurz do jeste hlubsi historie. Stalin a jeho popravy vojenskych generalu. Jedna z pricin, proc v te dobe Hitler dosel tak daleko, kdyz se rozhodl se vydat na vychod... a rozporcovani Polska mezi hitlerovskym Nemeckem a svazem pod vedenim Stalina se Rusum take tak trosku prominulo, kdyz teda nakonec obratil tak, ze Hitler se radsi nakonec odstrelil sam.
Ale jo, klidne me opravte.. a doplnte ty priciny soucasneho stavu :-)
Treba objektivni informovani o situaci na bojisti? Objektivni informovani o vyjednavani o primeri? Objektivni informovani o postoji velmoci jako je Cina, Indie, Brazilie, ktere odmitly sankce? Informace o dusledku sankci?
Objektivni informace o bojove taktice? Vsiml jsem si, ze napriklad Armadni Noviny pro jistotu zabanovaly polovinu diskutujicich a zastavily registrace novych uzivatelu.
4. 3. 2022, 00:51 editováno autorem komentáře
Tak nam povezte, co je teda tou objektivni pricinou nezvane navstevy ruskych vojsk na uzemi mezinarodne uznaneho a svrchovaneho statu?
Jeden by řekl, že to ví každý. V oblasti začalo prosazovat své zájmy několik subjektů. Stalo se tam několik nepravostí, padly nějaké dohody, soustavně porušovány z různých stran a situace eskalovala, ukončila se jednání a nastal průšvih, na který se každý bál jenom pomyslet.
Bolestivé je to pro všechny lidi až na nějaké psychopaty, a ještě bude. Stejně tak je to bolestivé pro všechny zapletené mocnáře, pro některé víc než pro druhé, a ještě bude.
Každopádně se tam v posledních měsících, ne-li letech stalo něco co nikdy nemělo a otevřeli se dveře dlouhodobému a silnému sporu mezi lidmi v oblasti.
Abyste pochopil co píšu, musíte se na to dívat z pohledu lidí a mocností, ne z pohledu několika vybraných událostí a praporu na barikádě.
4. 3. 2022, 00:59 editováno autorem komentáře
Jenze kazda zeme ma pravo se sama rozhodnout. Znovu opakuji - sama. Opravnene zajmy Ruska konci... na hranicich Ruska, cokoliv dal je jen v urovni zbozneho prani. A ne - Ukrajina neni uzemi, kde by Rusko bylo opravneno o cemkoliv rozhodovat (byt si to v Kremlu 77 let od jaltske konference porad mysli). Ospravedlnovat aktualni vojensky vpad nejakymi zajmy, pripadne i udajne porusenim nejakych smluv - ne, to opravdu neni validni argumentace. V pripade tech smluv o poruseni rozhoduji soudy (kterymi se jindy tak rad ohanite), nikoliv sila vojenskeho arzenalu. Nikdy a v zadnem pripade. Uzemni suverenita Ruska prokazatelne narusena nebyla. Uzemni suverenita Ukrajiny prokazatelne narusena byla. Rusko pravidelne "omylem" se svymi stihackami i cizi uzemi - a jakkoliv jsem ochoten akceptovat mozne lidske chyby - tady to bude spise s ohledem na vsechno pristrojove vybaveni spise zamer nez jen obycejna chyba.
A vubec, muzete laskave vysvetlit, cim je podlozena ta strelba po ukrajinske atomove elektrarne? Az vam nad hlavou bude poletovat radioaktivni oblacek, take nad tim mavnete rukou a reknete, ze je vsechno v cajku, ze slo o jakysi pofiderni opravneny zajem Ruska?
Dnes je to Ukrajina, co to bude zitra. Svedsko, Finsko, Litva, Lotysko, Estonsko? Nebo Polsko, se kterym Rusko kus hranice zrovnatak sdili?
Resi se aktualni udalost. A reakce na ni. A v teto debate argumentace minulosti neni validni.
Naopak. Precedent je validní vždy, některé soudní řády jej využívají (např. ČR), jiné jsou na něm dokonce z části postavené (např. USA)
... prostě se vám to jenom nehodní, protože předchozích 20 - 40 let ukazuje úplně neco jiného, než účelově tvrdíte v dnešní situaci ....
Jaký zas obdivovatel? Jenom mi není 10 abych vykládal nesmysly jako "je nezávilý, zřídila ho OSN" ... Ostatně jsi to mohl vidět sám. Když měl v UN své říct Lavrov, tak všichni odešli. To je mi tak nestranné, že by jeden štěsním plakal ...
Umíš vůbec diskutovat bez toho, abys pořád někoho napadal nebo obviňoval?
4. 3. 2022, 16:35 editováno autorem komentáře
Mate pravdu, je to velmi zajimava "strategie"... Takovy to vlezu s bouchackou do obyvaku tveho bytu a primeri vyhlasim za podminky, ze dvere do ostatich mistnosti zazdis a naopak me nechas zbudovat pruchod do meho bytu a zbavis se veskerych nozu v kuchyni. Schvalne by me zajimalo, jak byste se k tomu vyjednavani postavil vy....
Pritazene za vlasy? Presne takto nyni Rusko s Ukrajinou vyjednava o primeri. Diktuje si podminky, kdy nuti Ukrajinu vzdat se casti sveho uzemi.
A oni ti "civiliste" se chovali v souladu se zakony te zeme? :-) Ze ono to tam uplne v souladu s tou legislativnou neprobehlo, ze....? Ono sebeurceni nefunguje tak, ze se s Frantou ve vedlejsim baraku dohodnete a zalozite si nezavislou Republiku Obhajcu Slavne Rusi (ROSR) vytycenou ploty vaseho a Frantova pozemku.
A oni ti "civiliste" se chovali v souladu se zakony te zeme?
A podle vás Ukrajina plnila Minsk? ... když už chcete takto hloupě argumentovat.
Ono sebeurceni nefunguje tak, ze se s Frantou ve vedlejsim baraku dohodnete
Vlastně ano, funguje. A nebo můžete do lidí střílet, jako to udělali na Ukrajině. I v Africe je to běžné.
OSN ale je nezavisle bez ohledu na vase plky.
Tím se můžete zaklínat jak je libo, to je tak všechno ...
A vy matlate dohromady pravo na projev s povinnosti projev vyslechnout
Ukazuje to na rozpoložení. Právě už tím, že je to dobrovolné ... jako by u soudu porotu tvořili pozůstalí. Dneska už nesmí nikdo rusa pomalu ani pozdravit. To je soud jako ve středověku ...
Zkuste za domaci ukol premyslet proc
Tak u obstrukcí to chápu. Zamyslete se za domácí úkol jaký je rozdíl mezi obstrukcí - podle ÚS demokratickým prostředkem - a válkou. Nechápu, jak můžete srovnávat utrpení lidí ve válce s dlouhým řečněním v naší sněmovně.
Takže vidíme, že neposloucání Okamury je úplně naprosto jiný případ. To, že si nevyslechli argumenty protistrany jenom dál ukazuje zabedněnost a ideologickou vyhraněnost. Jak nějaký Urválek či Vaš - obžalovaný jenom plácá a oprátka zbytečně visí ...
4. 3. 2022, 17:48 editováno autorem komentáře
Samozrejme popirat overitelna fakta a nahrazovat je svymi nicim nepodlozenymi dojmy muzete donekonecna :-)
A kdyz tu obhajujete obstrukce, tak se smirte s tim, ze tento instrument se nemusi nutne pouzivat jen ve snemovne, ale treba i na pude OSN. A bud je teda legitimni vsude - a nebo nikde. Ne jen "nekdy" podle toho, jestli se vam to zrovna hodi do te vasi dojmologie.
Samozrejme popirat overitelna fakta a nahrazovat je svymi nicim nepodlozenymi dojmy muzete donekonecna
Tyhle fráze tady metáte jako kozelce za zatím z vás vypadlo jenom to, že vy byste při odtržení regionů do lidí střílel. (viz výše.) To je tak na psychiatra.
Já jsem smířený se spoustou věcí, to vy si pořád ještě myslíte jako malé dítě že OSN je jako něco nezávislého. To je jenom vidět, kolik škola napáchá škod v hlavách školáků ...
4. 3. 2022, 18:02 editováno autorem komentáře
"Jenze kazda zeme ma pravo se sama rozhodnout. Znovu opakuji - sama."
Má, jenže není ve vesmíru sama jak to v životě chodí, ať se nam to líbí nebo ne, rozhodnutí mívají své důsledky.
BTW, velmi silně pochybuji, že se ukrajinských občanů někdo ptal, jestli chtějí umístněním americkych raket prudit rusy a dokonce obnovit nukleární statut. Asintak jak se nikdo neptá nas nebo ruskych občanů Vy taky mate sousedy a jistě velmi dlouhý list čiností souseda, po kterých byste se mohl cítit ohrožen.
Rusáci se nejspíš cítí ohroženi námi, jako my jimi. "Ruská hrozba". A ty kecy, že si může dat jaderné zbrane kamkoliv a s rusem se nema jednat a ruská verbež a "rusi rozumi jenom atomovce" [NATO gen. Pavel] .... to tomu fakt nepřidáva.
Prostujte si ustavni poradek dane konkretni zeme, k jejimz nalezitostem se vyjadrujete. V zastupitelskych demokraciich to uz tak nejak obecne chodi tak, ze volici neprovozuji... micromanagement statu.
Pokud se citi Rusko ohrozeno, muze si budovat obranu na svych hranicich. Argumentaci o ohrozeni "za carou" vazne neobhajite navstevu ruskych vojsk na Ukrajine.
Samozrejme Ukrajina coby svrchovany stat se take mohla citit ohrozena. A troufam si rict, ze po minulych zkusenostech vcelku opravnene. Je kazdopadne ale veci Ukrajiny, jak se ke sve bezpecnosti na svem uzemi postavi - to opravdu neni zalezitost, do ktere by byl Rus opravnen primo kecat, notabene si vymahat svuj nazor bezpochyby silnejsi armadou.
Argumentaci o ohrozeni "za carou" vazne neobhajite navstevu ruskych vojsk na Ukrajine./q>
Jak už vám bylo napsáno asi 105x, výčtem okolností nikdo nic neobhajuje. Mohl byste to aspoň jednou napsat sám abychom věděli, že se vám ta věta dostatla z očí do mozku?
Je kazdopadne ale veci Ukrajiny, jak se ke sve bezpecnosti na svem uzemi postavi
To rozhodně. A se všemi důsledky - na což poslední dobou všemožní mudrcové zapomínají. Souboj o teritorium je základní vlastností organismů. Tak to prostě na světě je. Žalujete boha nebo vesmír ...
Navíc vůbec ani jeden z nás neví, co měla v plánu Ukrajina, resp. co s ní zamýšlelo NATO. Možná ji jiný osud nikdy nečekal. Zemí, které takto dopadly v různých regionech kde Rusko vůbec není, zato NATO ano, je hodně ...ale já vím, vy nevidíte neslyšíte, jenom tady a teď ... taková hlava v písku.
4. 3. 2022, 15:45 editováno autorem komentáře
Temi "vsemi dusledky" nemuze byt napochodovani ruskych vojaku na Ukrajinu. Agresorem je prokazatelne Rusko a ne Ukrajina - i kdyz samozrejme Rusko se snazi vytvorit dojem, ze Ukrajina neposlouchala a tak se to muselo stat. To je ale obycejny bullshit. Ukrajina neni zadnou kolonii podlehajici tomu, co Kreml chce. A pokud se Kremlu neco nelibi, ma k dispozici dost nevojenskych nastroju.
Kdyz mluvite o planech, mate snad nejaky dukaz toho, ze by Ukrajina planovala invazi do Ruska? :D
@Danny
Těmi všemi důsledky může být cokoliv. Bohužel. To je život na planetě ...
Kdyz mluvite o planech, mate snad nejaky dukaz toho, ze by Ukrajina planovala invazi do Ruska?
A vy že neplánovala? Minimálně v posledních letech změnila svůj neutrální status, zbrojila a pozvala na své území cizí vojenské síly. To podle mě není zločin, ale taky to není že se tam jako nic nedělo. Dělo. No a taky očistili Stěpana Banderu a vedli 8 let válku proti svým dvěma zbouřeným regionům po tom, co na svém území zakázali jinak obvyklou ruštinu, takže se vlastně postavili proti menšíně - ale to vás v tomto případě jistě netankuje ... prostě dvojí metr od sklepa až po půdu.
Takze kdyz se Rakousko rozhodne nebyt neutralni, ma ceska armada podle Vas jakoze pravo tam napochodovat? :-) Ano i Ukrajina - ma-li strach - ma pravo se spojit se jinymi staty, kterym duveruje. A jak vidite, Rusko pro ne duveryhodny partner asi nebyl. Ja se jim teda nedivim - vy ano? :D
PS: Doufam ze vas Kreml neplati v rublech... :-)
Takze kdyz se Rakousko rozhodne nebyt neutralni, ma ceska armada podle Vas jakoze pravo tam napochodovat
S takovými hloupostmi a primitivními zkratkovitými závěry tady operujete jenom vy.
A jak vidite, Rusko pro ne duveryhodny partner asi nebyl
Pak to evidentně nemohlo dopadnout jinak
... a vůbec, jenom si tady nic nenalhávejte, Ukrajina rozhodně neplnila ani Minsk I ani Minsk II, takže byli tak maximálně důvěřyhodní jako ti rusové.
Jak se díváte na to, že Ukrajina, kterou svět kritizoval za rehabilitaci Bandery (skutečného nacistického zločince), jednostraně zrušila uznání jazyka jedné z menšin na svém území?
4. 3. 2022, 17:37 editováno autorem komentáře
Ja s tim operuji, zatimco vy tady systematicky krecovite vyhledavate pseudoduvody, ktere by snad meli nejak obhajit vpad rusaku na Ukrajinu.
Nechcete se do toho sveho milovaneho Ruska odstehovat, kdyz je to podle Vas tak skvela a mirumilovna zeme? :-) Jen abyste pak z brekotem neskrabal prstickem, ze chcete zpatky k mamince.
Jo jo, jak vidíme, vy operujete akorát tak s urážkama a cizíma agentama ... to by bylo ubohé i na novinkách ...
Proč neodpovíte?
Jak se díváte na to, že Ukrajina, kterou svět kritizoval za rehabilitaci Bandery (skutečného nacistického zločince), jednostraně zrušila uznání jazyka jedné z menšin na svém území?
4. 3. 2022, 17:53 editováno autorem komentáře
Svete div se, urednim jazykem v CR je... badumtss... >cestina. Prestoze u nas najdete spoustu narodnostnich mensin, vcetne te ruske. Ale na nasich uradech se s vama nikdo nebude bavit rusky jen proto, ze vam se ten jazyk libi a chcete ho pouzivat radeji nez cestinu. Aneb i Ukrajina ma plne pravo urcit, jaky uredni jazyk bude na svem uzemi pouzivat.
Omyl. Unika vam vyznam slov uredni jazyk.
Tak priklad pro mentalne retardovane: u nas je pomerne pocetna vietnamska mensina. Na uradech musi mluvit cesky. Ale mezi sebou se klidne muzou bavit vietnamsky.
Zakaz jazyka jste si tam nejak propasoval nevimodkud - pravdepodobne z nejakeho dezinformacniho webiku, ktery hltate :)
Bandera je slozita otazka a jiste velmi kontroverzni. Ale ono ani rusove tomu moc nepomohli, kdyz ho v roce 1959 nechala KGB kyanidem... no to z nej v konecnem dusledku toho hrdinu dost mozna udelali sami. A v duchu oblibene retoriky - on byl za nejaky valecny zlocin odsouzen? A pokud ne, vam to nevadi se najednou ohanet necim, na cem neni kulate razitko soudu? :-)
@Danny
Vtipná ta vaše omluvastika nácka Bandery.
K ruštině:
Sice se snažíte vypadat že mluvíte zasvěceně, ale nemáte pravdu. Ruština byla schválena jako úřední jazyk
a pak došlo několikrát k pokusům ji zakázat nebo omezit, naposledy je omezená právě z etnických důvodů. Vždy to kritizovaly i evropské země.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ukrajinstina-rustina-spor-uredni-jazyk-zakon_2101161943_onz
Tak jste se stal obětí propagandy, no ... no a omlouváte Banderu. Hezké ...
@Danny
No nic, debatu s vámi ukončuji. Nejenom že jste tady bagatelizoval Banderu a klidně byste střílel do regionů kvůli samostatnosti, ale jenom marním čas a debata s vámi je ... velmi nepřínosná, abych tak řekl, jenom fabulujete a celkem nic nevíte. Nebaví mě vám pořád dokládat a vysvětlovat základní souvislosti.
Konec.
A zase lžeš. Jazyk jim nebyl zakázán. Jen za Janukovyče schválili jako hlavní jazyk ukrajinštinu i ruštinu, zatímco dnes je to ukrajinština a ruština je jazyk menšinový. A jako takový se používá i jako úřední v oblastech, kde menšina tvoří aspoň 10%. Což je tam prakticky všude, takže se prakticky nic nezměnilo, jen Rusové si stěžují, že jsou teď oficiálně menšina.
"A co pan nacista Bandera a jeho rehabilitace, líbí?"
Cim to je, ze pouzivate uplne stejne argumenty jako šéf Ruských komunistů Zjuganov včera na Rudém náměstí pod portrétem Stalina?
https://video.twimg.com/ext_tw_video/1500393837289684996/pu/vid/640x352/UT6U3dwKILIYLJEh.mp4?tag=12
Co je mě do nějakého ruského komouše. Neznám. A stejně jistě lže
Kyjev retušuje válečná zvěrstva banderovců, historici protestují
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/historik-ukrajina-volodymyr-vjatrovyc.A160511_155040_zahranicni_ert
Vite, ono po WW2 mimo jine probihalo velke mnozstvi soudu s valecnimy zlocinci aka nacky. Poznamku, ze ten nacisty v koncentraku vezneny a ukrajinci vyznamenany Bandera odsouzen nebyl (pomineme-li Chruscovo pojeti prava reprezentovane vysilanim agentu s kyanidem) jste presel taktnim mlcenim ;-) Jiste, kolem OUN-B jsou jiste kontroverze... ale ty najde prakticky vsude, jde jen o to kdy se tvarite ze vam to nevadi a kdy ano. Smirte se s tim, ze kazdy narod muze mit sve hrdiny.
Rusáci se pořád cítí ohroženi. Řeší to tak, že si nárokují území vedlejších států jako nárazníkovou zónu. Ovšem po čase tuto zónu anektují a ejhle, už jsou zase ohroženi. Takhle funguje expanze Ruska už od 17. století a jen hlupák to nechce vidět. Kdyby měl mít každý evropský stát kolem sebe nárazníkovou zónu, tak se do Evropy nevejdeme. Rusko se prý cítí ohroženo, že by to z Ukrajiny bylo blíž na dostřel k Moskvě, ale to že ono samo míří z Kaliningradu (který taky anektovalo) na Pobaltí, Varšavu i nás zjevně nevadí...
Kdo ten vpád ruských vojsk na Ukrajinu ospravedlňuje? Pouze bylo popsáno, co k tomu vedlo, resp. proč to pravděpodobně vyeskalovalo ve válečný konflikt. Jistě, jsou to jenom záminky, ale uvědom si zásadní rozdíl mezi popisem událostí a schvalování něčeho, to sice může, ale taky vůbec nemusí být to samé.
Ad "A vubec, muzete laskave vysvetlit, cim je podlozena ta strelba po ukrajinske atomove elektrarne?"
Kdybyste se tolik nezasazoval za zrušení alternativních webů, tak byste si to tam mohl bez problémů přečíst. Takhle budete muset hledat, kam se ty weby přestěhovaly, nebo se podívat na zpravodajství státu, který není zachvácen protiruskou hysterií. Já tu informaci zde uvést nemohu, protože bych mohl být obviněn z šíření proruské propagandy a mohl bych být zavřen na několik let.
Každá závažnější nehoda v jaderné elektrárně musí být hlášena Mezinárodní atomové agentuře (IAEA). Oficiální tisková zpráva je zde: https://www.iaea.org/newscenter/pressreleases/update-11-iaea-director-general-statement-on-situation-in-ukraine . Stručně: The safety systems of the plant’s six reactors had not been affected and there has been no release of radioactive material. Problém není s ostřelováním té budovy, ale s tím, že odstávka reaktorů se musí provádět podle předem schválených postupů. Proto má IAEA (její IEC tým) pohotovost.
IAEA pracuje s prohlášením vlastníka elektrárny, tedy ukrajinské strany. Důvody, proč k ostřelování té budovy došlo samozřejmě ukrajinská strana neuvádí. Stručné dovody ruské strany jsou uvedeny na webu Al Jazeery: https://www.aljazeera.com/news/2022/3/4/zaporizhzhia-nuclear-power-plant-attack-all-you-need-to-know . Detailní popis celého incidentu se dá sehnat jinde, ale to už riskuji obvinění z proruské progandy.
Na závěr už jen uvedu, že před dvaceti lety by mě ani ve snu nenapadlo, že vyvážené informace bude poskytovat Al Jazeera, zatímco EU pojede v režimu čistá propaganda.
Záporožská jaderná elektrárna používá reaktory typu VVER-1000. Ty jsou uzavřené v containmentu - to je speciální obálka , která má dvě funkce: ochránit okolí před havárií reaktoru a ochránit reaktor před okolím. Mimo jiné je ta obálka navržená, aby odolala pádu letadla. Střelba běžnými zbraněmi ji nezničí. Když mi nevěříte, tak si přečtěte třeba článek v Nature "Ukraine nuclear power plant attack: scientists assess the risks", https://www.nature.com/articles/d41586-022-00660-z.
Střelba může poškodit bazény s vyhořelým palivem a spoustu dalších komponent, ale nemůže způsobit katastrofu srovnatelnou s Černobylem. Píšu to proto, že se na mě vyděšení kolegové v práci obraceli, zda mají očekávat další Černobyl. Je nechutné, jak sdělovací prostředky lidi oblbují a šíří hysterii.
Chybi vam tam malickost... nevite, cim vsim rusak kolem te elektrarny sermuje :-) A pak si to prectete cely a poradne. V odkazanem clanku sami pisou, ze poskozeni jen nepravdepodobne pri nahodnem zasahu. Ale sam Bluck si neni jisty, co by se stalo pri cilenem utoku. Chapu ze tu budete obhajovat sve oblibence z maticky rusi.... ale vzhledem k tomu, jak moc jim hrabe v poslednich dnech (rozstrilene cele obytne zony) tu jistotu, ze se nic nestane u Zaporoze nemate. A treba uz citi, jak moc si na**cali do bot a jedou v rezimu, ze kdyz ne oni, tak nikdo. U toho silence z Kremlu clovek tak nejak nevi, zeano.
Jen taková technická: obklíčen je podle všeho pouze Mariupol. A fronta se fakt neposunula o 100 km. Navíc i tak to je v ukrajinských poměrech v podstatě pohraničí. Mezi třeba Kyjevem a hranicí s Běloruskem není prakticky nic a to je od ní 80 km. A Putin vypráví dokonalé nesmysly. To už ani nejsou lži; to, co říká vyvolává celkem oprávněné pochybnosti o jeho zdravotním stavu a smyslu pro realitu.
Obecně i všechno ostatní, co vyprávíte je v podstatě jen zopakování ruské propagandy. Nejspíš proto, že o věci nevíte vůbec nic. Protože Rusko kupříkladu naprosto nemá ten plyn do Číny dopravit jak. Stejně, jako nemá jak do Evropy dopravit plyn z východní Sibiře.
Ale plácá se to dnes hezky, že?
3. 3. 2022, 21:21 editováno autorem komentáře
Pokud nevěříte předřečníkovi, tak se můžete mrknout na mapy BBC, to je snad důvěryhodná stanice.
https://www.bbc.com/news/world-europe-60506682
Už padlý Cherson je vzdušnou čarou okolo 100 km od Krymu, Mariupol skoro 200 km. Rusové teď útočí na Enerhodar to je cca 150 km.
Vypadá to, že pod tlakem propagandy není předřečník, ale někdo poněkud jiný ;-)
Jasně že Putin vypráví propagandu, já to tak taky beru, ale bohužel podobnou propagandu vidím i z druhé strany. Snažím se v tom najít aspoň trochu reality. V demokracii bych čekal více nezaujatých informací, ale je to pořád stejný. Bohužel. Zajímavé je, že když člověk čte obzvlášť zahraniční zprávy (především z USA), tak je to o dost lepší, je tam větší konkurence. U nás je agitka z ČT, pak Babiš a Bakala. No vyberte si.
A co se týče plynu, tak už je v provozu plynovod síla sibiře, viz:
https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADla_Sibi%C5%99e
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/rusko-a-cina-ukazaly-silu-sibire-plynovod-stal-13-bilionu-korun-83818
Ještě není propojena východní sibiř s kaspickou oblastí, ale je to jen otázka času a je otázka, jestli je to vůbec nutné. Spíš by Čína potřebovala to vedení posílit další rourou.
A kdybyste nečetl jen domácí zprávy, tak byste se možná také dozvěděl spoustu dalších věcí, že třeba Čína tlačí čím dál víc na pilu pro obcházení systému SWIFT a používání jejich CIPS, použití SWIFT neustále klesá, jak rostou třetí ekonomiky, proto také tolik otálení s tím odstřihnout Rusko od SWIFTu, protože by to postihlo hlavně západ, už by nikdo nic od Ruska nekoupil, ani plyn. Řeči Fialy, že je vše ošéfovaný nevěřím.
Ono se to hezky kecá, ale jsem zvědavý, jak se budou lidé tvářit, až bude benzín za 50 a plyn za 30, inflace bude daleko přes 10% a hypotéky zdraží na dvojnásobek. To bude exekucí... a naše levicová prý pravicová vláda to řeší sociálníma dávkama. A to nemluvím o tom, že evropské firmy budou naprosto nekonkurenceschopné, už takhle tu nic nezbylo. Je mi z toho smutno, jak jsme to zase dotáhli zpět k RVHP, akorát dnes se tomu říká EU. Takto to dopadá:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zemedelstvi-chovy-vepru-veprove-potraviny-dotace-mor.A220218_183801_ekonomika_ven
Ukrajinci jen nechtěli dopadnout stejně... tak odmítli podepsat přístupovou dohodu s EU. A tohle je důsledek.
Ano, vždyť přesně to píšu. Rusko nemá jak plyn ze západní poloviny země prodávat do Číny a naopak nemá jak plyn z východní Sibiře dostat do Evropy. Zkuste si přečíst to, co jsem napsal ještě jednou. A mimochodem: domácí zprávy moc nečtu.
A vy jenom nadáváte a nadáváte. Vybíráte si jen to, co se vám hodí.
Reagoval jsem na toto: "Protože Rusko kupříkladu naprosto nemá ten plyn do Číny dopravit jak." Z tohoto vyjádření vyplynulo, že nemá jak dostat jakýkoliv plyn do Číny, což není pravda. Tak si to po sobě příště ještě přečtěte, jestli jste napsal to, co jste zamýšlel.
A ano, nadávám, protože mne prostě mrzí, spíš štve, že Evropa, která byla minulých 2 tisíce let centrem vývoje, tak asi dalších 2 tisíce let bude zaostalým světem. Všechna elektronika, co máme doma, pochází už jen z USA nebo Asie. A nejen výroba, už i vývoj. Nezbyla tu jediná technologická firma, snad jen NXP a ta je taky už napůl americká, poslední fabriky, co ještě vyrábí, jsou zastaralé, nejnovější snad od GF v Drážďanech. Jinak jen pár menších firem (Suunto apod.). A zbytky jako automobilky si záměrně likvidujeme. Ale pořád máme pocit, že musíme někoho poučovat. A Češi jsou v tom experti.
Vedle oficialni "propagandy" jsou ale take pribehy obycejnych lidi. Mate-li pochybnosti, muzete si jit pokecat treba na Hlavni nadrazi v Praze (nebo jina mista, kam ty lidi utikaj). S tema obycejnyma lidma, statisticky vzorek si muzete udelat jak velky chcete (samozrejme, do medii se nevejde vse). Jiste, to ale chce zvednout zadek od pocitace... :-) A pak se muzete zamyslet nad tim, jak by vam osobne bylo, kdyby to same se co tem lidem delo v miste vaseho bydliste vam osobne.
@Milenius
Na každém šprochu pravdy trochu ... kdoví co se tam všechno dělo. A iDnes rozhodně nepovažuji za ruské dezinformační médium.
Kyjev retušuje válečná zvěrstva banderovců, historici protestují
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/historik-ukrajina-volodymyr-vjatrovyc.A160511_155040_zahranicni_ert
3. 3. 2022, 22:53 editováno autorem komentáře
Nevim, co ctete vy, ale me to neprijde nejak nevyvazene. O chybach Ukrajincu a i spatnych vyhledech se toho pise dost. A kdyby vam to bylo malo, jiste se muzete podivat na info od ruske statni agenturu.
Za vyhodne ceny bude plyn dodavat do Ciny, to ano. Budou to ceny vyhodne ovsem pro Cinu ;)
Jinak zminovat nejake nazory polituku nemecke SPD, kteri naskocili do prace u ruske ropne spolecnosti. To bude jiste objektivni nazor.
Vypinani JE, kdyz jeste muze jet skutecne nemusi byt dobry napad. Na drudou stranu, jsou lide (p. Wagner, treba), co uz deset let tvrdi, ze se emise Nemecka budou zvysovat nebo ze se kvuli tomu zvysuji (prof. Macek treba). Ovsem grafy, ktere jsem byl schopen dohledat ukazuji stale klesajici trend. Co s tim?
Protiruske weby v rustine stale bezi, nikdo je nezablokoval, napriklad Novaya Gazeta, kde serou na hlavu V. V. Putinovi od rana do vecera, publikuji fake news o Ukrajine. Jejich autori bezne dostavaji ruzne granty a ceny ze zahranici.
Jinde zminena wikipedia, americke socialni site, google, ktery filtruje prorusky obsah.
4. 3. 2022, 00:40 editováno autorem komentáře
Já ti na to velice rád odpovím, co znamená "naše propaganda".
Nejdříve co říká ENG wiki k pojmu propaganda : (toto si přečti fakt je to pecka ) https://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda
A těd jak to vidím já:
Jedná o náš výklad událostí, které se aktuálně dějí,děly nebo dít budou aby podpořily naše kroky. Vypadá to tak, že 80-90% mediálního mainstreamu v dnešní době do této kategorie spadá. Zpravodajské portály typu idnes, ihned, novinky, atd.. jsou v dnešní době něco na způsob billboardů u silnice. Prostor na těchto portálech je pravděpodobně pronajímán různým kampaním(prodej tiskovin drasticky poklesl oproti např. roku 2000, a příjmy jsou potřeba) např. okolo svate Gréty, ty jsou poté vydávány za zpravodajství. Mozek snáze přijme manipulativní myšlenku když je mu vydávána za neutrální zprávu, protože nevztyčí ochrannou clonu před ní.