Hlavní navigace

Funkční HDR na Linuxu, díky Valve

3. 1. 2023

Sdílet

Steam Deck Autor: Valve

Valve pracuje v rámci herní platformy Steam, potažmo SteamOS pro Steam Deck, na podpoře HDR ve hrách a tudíž i obecně na Linuxu jako takovém. Jeho vývojáři nyní hlásí, že HDR je funkční, otestované minimálně na herních titulech jako Halo Infinite, Deep Rock Galactic, Death Stranding DC.

Nadále však platí, že (ne)podpora HDR je jednou z vleklých slabin linuxového grafického subsystému ve srovnání s Windows či macOS. I nynější kód je v rané, experimentální fázi vývoje, Pierre-Loup Griffais z Valve vyzdvihující nejnovější práci svého kolegy Joshe Ashtona ostatně na fotce ukazuje nastavení pro základní statický HDR systém, tedy HDR10. Doplňme také, že drtivá většina uživatelů sedí před běžnými monitory s 8bit barvami či pokud jde o 10bit model, často elektronika monitoru tuto barevnou hloubku zobrazuje pomocí techniky Frame Rate Control (tedy 8bit+FRC).

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 1. 2023 20:25

    Jiří Eischmann

    na podpoře HDR ve hrách a tudíž i obecně na Linuxu jako takovém

    S tímto si dovolím zásadně nesouhlasit. Jedná se o hack pro konkrétní kompozitor, na konkrétním hardwaru a pro konkrétní sadu klientů. Tohle nemá s nějakou obecnou podporou HDR v Linuxu nic společného a ani to nemá potenciál se jí v budoucnu stát.

    Práce na obecné podpoře HDR jedou úplně mimo tuto inicitiavu, jen nemají tak rychlé výsledky, protože navrhnout a implementovat řešení, které bude fungovat pro všechny, je podstatně náročnější.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.