Valve pracuje v rámci herní platformy Steam, potažmo SteamOS pro Steam Deck, na podpoře HDR ve hrách a tudíž i obecně na Linuxu jako takovém. Jeho vývojáři nyní hlásí, že HDR je funkční, otestované minimálně na herních titulech jako Halo Infinite, Deep Rock Galactic, Death Stranding DC.
Nadále však platí, že (ne)podpora HDR je jednou z vleklých slabin linuxového grafického subsystému ve srovnání s Windows či macOS. I nynější kód je v rané, experimentální fázi vývoje, Pierre-Loup Griffais z Valve vyzdvihující nejnovější práci svého kolegy Joshe Ashtona ostatně na fotce ukazuje nastavení pro základní statický HDR systém, tedy HDR10. Doplňme také, že drtivá většina uživatelů sedí před běžnými monitory s 8bit barvami či pokud jde o 10bit model, často elektronika monitoru tuto barevnou hloubku zobrazuje pomocí techniky Frame Rate Control (tedy 8bit+FRC).