To je taky blbost kdyz Vulkanu nic nebrani aby jel na windows xp, maximalne mu muze branit vyrobce grafickeho hardwaru, ktery pro xp nevytvori ovladace, pak je ale irelevantni jestli je pouzit Vulkan nebo opengl.
Navic, nikdo dnes nebude vyvyijet hru s tim aby jela na windows xp, na to se kazdej vyvojar z vysoka vykasle.
A co se tyka apple, urcite jako vyvojar su odvazanej z toho abych kvuli apple vyvyjel hru v dalsim mrtvem api jenom proto ze apple rekl ze kdyz ma metal, nebudou podporovat vulkan. Navic to ze apple se nepripojil k vulkanu neznamena ze vulkan by nemohl na macos/osx fungovat, jen by to nebyla implementace od apple.
Jinak, ja narazel na to ze i v puvodnim zdroji je zminenej vulkan, navic ze unity engine bude podporovat vulkan uz probehlo ve zpravickach i na rootu. Prakticky sem jen upozornil na diletanstvi nebo neznalost autora.
Ma-li byt hra fungujici i pod linuxem, vyvojar se nebude rozhodovat jestli to napsat pod directx nebo opengl a napise to pod vulkanem.
(ano, samozrejme vim ze kazdej kokot to napise pod dx12 aby to mohlo vyjit i na xboxu kde vulkan neni jenom proto ze ho tam ms nechce, pak se vyvojar vysere na to prepisovat to do vulkanu)
Na Macu není Metal API není žádná mrtvola. Mrtvola je tam OpenGL, kde Apple podporuje jenom X let starou verzi. Metal je tam naopak primární 3D API.
Vulkan na Macu nerozchodíte, protože systém nabízí pouze Metal API a staré OpenGL. Můžete sice použít wrapper, který Vulkan API překládá na Metal API, ale to přinese samo o sobě řadu problémů. Podobně jako třeba překlad Direct3D na OpenGL.
Vydavatel samozřejmě chce podporovat konzole, protože je na nich velmi nízká míra pirátství. Takže hru uvede pro PS4, XBox One a Windows. K podpoře Macu se většinou nedostane, protože je na něm příliš málo uživatelů (a v minulosti byla k dispozici jen stará verze OpenGL). Podpora Linuxu je ještě víc komplikovaná roztříštěností platformy na spoustu dister ve spoustě verzí. Takže mimo ty tři hlavní platformy najdete her pomálu, a až na pár výjimek jsou to věci z kategorie indie nebo muzeum.