cokoliv co automaticky vyvažuje bílou má s tímhle problém, připadá mi to docela zřejmé, je to nečekaná situace.
jak jsem viděl fotky, všechny automaty s tím bojují, nejlepší jsou ty, kteří se nesnaží být ta chytrý nebo nechají režim na "cloudy". Který automat při jasně oranžové obloze nastaví teplotu barev na 6000K místo pro ně naučených 2000K?
PS: docela mě překvapuje, že zatím moc mobily neumí fotit západy a východy Slunce, tam jsou podmínky podobné...
Že iPhone standardně upravuje vyvážení bílé tak, že je oranžová scéna skoro bílá znamená jediné - funguje tomu vyvážení bílé normálně. Pokud Halide fotí oranžovou, aniž by uživatelé přenastavili vyvážení na nízkou teplotu, pak to znamená opět jediné - nefunguje tomu vyvážení.
Pokud chcete rozumný výsledek, budete muset vypnout vyvážení nebo fotit do RAWu, kdy se vyvážení ukládá jen do metadat.
Těch možností následné úpravy fotografie je tam poněkud více a ten scrollbar je prázdný jen kvůli tomu, že jste neklik dvakrát na ikonu volby (nicméně stupnice je u většiny -100..100)...
Měnit se dá:
- Exposure
- Brilliance
- Highlights
- Shadows
- Contrast
- Brightness
- Black point
- Saturation
- Vibrance
- Warmth
- Tint
- Sharpness
- Definition
- Noise reduction
- Vignette
A pak jsou k dispozici filtry:
- Vivid / Vivid Cool / Vivid Warm
- Dramatic / Dramatic Cool / Dramatic Warm
- Mono / Silvertone / Noir
A upřímně jsem rád, že na cvakání fotek mobilem mám standardní nastavení na planetu Zemi, a nikoli foťák, co umí fotit i na Marsu. Upřímně na cvakání rodiny jsem i na zrcadlovce fotil do JPEGu s AWB, když to ještě dávalo smysl - dneska fotím výhradně mobilem a zrcadlovku jsem vytáhl naposledy, abych vyfotil dceru tak, aby o mě nevěděla...
Prostě je potřeba si vybrat správný nástroj na práci místo stěžování si na Internetu... v Kalifornii časem přestane hořet, a nějaká externí aplikace bude běžnými uživateli opět zapomenuta.
Takhle, mne to nevadi. Pri mym zpusobu foceni je tam tech voleb vic nez dost.
BTW. Kde ma byt ikona volby?
Nahore je ikona blesku, jakyhosi "Live", timer (3s,10s) a posledni ikona jsou nejaky "filtry".
Uprostred, v zornym poli fotaku, je ctverec. Kdyz kdekoliv v zornym poli tapnu, ctverec se premisti tam a zaostreni + svetlost se zmeni podle toho na co je zamereny ctverec. Zaroven se vedle ctverece objevi ten "prazdny" scrollbar se slunickem, kterym muzu ten "jas" menit. Podrzenim ctverce zase vsechno skoci na auto (se ctvercem uprostred)
Pod zornym polem je volba rezimu (casosber, zpomaleny zaber, video, foto, ctverec a panorama).
No a uplne vespod je skok do fotografii, tlacitko na vyfoceni a tlacitko na prepnuti predni/zadni kamera.
Nic vic nikde nevidim.
Jo, tak to jsme se nepochopili. Přímo při focení je to tak jak píšete. V tom máte pravdu. Mně to tak nějak splývá - u každé fotky děláte postprocessing, tak jde jen o to, jestli je originál uložený s dostatkem informací, aby ty změny měly nějaký smysl, ale jasně nedělá se PP nad RAWem, ale nad HEIFem. Jinak na RAWy API je, ale nativní Camera appka jen na to nemá volbu.
Popravdě v některých situacích ty mobily opravdu fotí lépe než běžný uživatel. Např. portrétní mód na iPhone (vlastní zkušenost), i Androidu (co má otec) umí udělat velmi hezkou fotografii aniž by člověk půl hodinu řešil světlo, clony, atp. a mezitím je objekt focení pryč... Furt teda platí, že pořádné “sklo” nenahradíš, ale na takové to hobby focení (nikoli jen na “sociální sítě”) jsou dneska mobily už lepší. Hlavně to máte furt v kapse, je to lehké, a člověk pak nemusí šachovat se SD kartou.
Mně už se ta zrcadlovka nosit s sebou ani nechce, tak doufám, že některé z dětí doroste do fáze, kdy jí bude připadat cool fotit pořádným přístrojem... ;). Nostalgický vztah k tomu furt mám.
Mám (okrem iných foťákov) aj "prastarý" Samsung NX2000 s APS-C senzorom a "pancake" objektívom 30mm f/2. Rozmerovo porovnateľný s mobilom (kvôli objektívu je samozrejme hrubší). Fotenie portrétu spočíva v tom, že nastavím clonu f/2 , zamierim a stlačím spúšť. Kvalita fotiek rádovo lepšia ako z akéhokoľvek mobilu. Hlavne v situáciach, kde je nedostatok svetla, čo je častý dôvod "sociálneho fotenia" (bary, reštaurácie, oslavy...).
Ja som ho kúpil vo výpredaji za cca. 200 € (vrátane priloženej licencie na Lightroom 4) a objektív za cca. 100 €. Je to len zlomok ceny mojej zvyšnej fotovýbavy.
Áno, bežne ho nosím (má veľkosť trochu väčšieho mobilu) na "spoločenské udalosti" kde predpokladám, že budem fotiť. Účastníci, zvyknutí na mobilovú "kvalitu" fotiek, sú vždy milo prekvapení (a to je ten snímač vo svojej kategórii skôr z tých horších).
13. 9. 2020, 17:56 editováno autorem komentáře
Ale ved zrkadlovkami sa stale foti ale robia to profesionali a ta hranica kedy sa to oplati sa posuva so zlepsujucou sa kvalitou fotoaparatov v mobiloch. Low segment zrkadloviek pomaly krachuje a zacinaju sa zahryzavat do stredneho segmentu. Profik ale vzdy musi mat po ruke poriadny fotak a zopar optik. To mydlova krabicka nedobehne nikdy.
"Zahryzávají se" sice v počtech prodaných kusů, ale rozhodně ne v technické kvalitě fotek. Ani za ideálních světelných podmínek se ani ty sebelepší modely kvalitou obrazu nevyrovnají ani těm nejlevnějším low end zrcadlovkám. Stačí, aby se na fotce objevil trávník nebo koruna stromu, a každý, kdo aspoň trochu chápe rozdíl mezi ostrostí a kresbou, musí vidět, jakou hrůzu z toho doostřovací algoritmy v mobilu vyrobí. Týká se to i těch údajně skvělých a často je to vidět i na demo fotkách od výrobce. V horších světelných podmínkách se ta propast ještě zvětšuje.
Zdravím,
autorem článku nebylo označeno jakým modelem iPhone toto bylo vyfoceno (iPhone 6?), takže se to nedá říct např. o (zatím nejvyšším) modelu iPhone 11 Pro. Mám ho osobně a barevné podání dává věrně. Očernit jakýkoliv mobil může každej debil.
Aby to bylo relevantní tak by se musely ukázat fotky ze srovnatelných modelů např. iPhone 5s a Samsung Galaxy S5 mini - u obou se základní automatikou. A pochybuju že u vlajkových lodí iPhone 11 Pro a Samsung Galaxy S20 Ultra dojde ke zkreslení barev u takovýhleho úkazu jako je obloha po požáru...