Jak vypadal typický uživatel Blenderu v roce 2024

27. 5. 2025

Sdílet

Blender Autor: Blender Foundation

Projekt Blender zveřejnil výsledku průzkumu mezi uživateli za loňský rok, z nichž lze vyčíst zajímavé, jakkoli často spíše nepřekvapivé závěry. Vezmeme-li jako bernou vždy nejčastější odpověď, pak typický uživatel Blenderu je:

  • spokojený dvacátník až třicátník z Evropy
  • umělec pracující u filmu / v animačním studiu
  • samotář / samostatný umělec
  • Blender je jeho prvním 3D programem
  • (pokud ne, tak přišel ze světa 3DS Max)
  • stahuje si instalačku z domovského webu
  • novinky čerpá na YouTube
  • problémy řeší online hledáním
  • Blender používá denně
  • ale nevydělává si jím
  • aktuální řadu 4.x
  • preferuje LTS vydání
  • nepoužívá experimentální sestavení
  • z add-onů využívá zejména Cycles
  • z dalších aplikací pracuje s Photoshopem
  • nepoužívá verzovací systém
  • za věci kolem Blenderu neutratí ani 1 dolar
  • pokud projektu pomáhá, tak buď finančně, nebo nahlašováním chyb
  • příspěvky většinou do 100 dolarů

Z dalších statistik vyplývá mimo jiné, že vývojáři by se měli zaměřit primárně na věci kolem texturování, animací či modelování a fyzikálních systémů. Další výzkum by se měl primárně soustředit na rendering, na dalších místech ale už zaznívají věci jako strojové učení / AI. Pokud byly nějaké negativní připomínky, týkaly se třeba výkonu aplikace, obecně chybějících vlastností atd.

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.