Je opravdu rozumné to učit takhle? Než se začátečníkům vysvětlí, co ty části znamenají a začne to dávat smysl přece netrvá nějak extrémně dlouho. A pak už to zvládnou napsat z hlavy protože to celkem jasně vyplývá z toho, co to má dělat.
A než to poberou, tak to přece nemusí sypat z hlavy a můžou to kopírovat z předchozích zdrojáků.
Nevím, jestli to chápu správně, ale tvrdíte, že mnemotechnické pomůcky nemá cenu používat? Nebo že to myslím tak, že to studentovi vůbec nevysvětlím a řeknu mu jen tu pomůcku? Samozřejmě, že mu to vysvětlím. Kraniální nervy v medicíně taky nejsou nic těžkého na pochopení a přesto na ně mají medici pomůcku "Ooh, Ooh, Ooh, to touch and feel very good velvet. Such heaven!" Neznám situaci kdy by bylo hrozně špatné použít při učení mnemotechnickou pomůcku (nebo cokoliv, co pomůže paměti).
Spíš že tam toho na zapamatování moc není. Akorát tak int/void a velikost M. Public, static a pole stringů vyplývají z fungování.
A začátečníkovi zase ta pomůcka nedá zbytek minimálního programu - třeba tu třídu do které to musí být zabalené.
Argument s těmi nervy nechápu. To je přece dlouhá řada jmen, které se z ničeho moc vydedukovat nedají.
Presne. Typicky ceskoakademicky nesmysl jak to nedelat. To nejde ucit jak poradi strun na kytare. Zvlast kdyz to vychazi z anglictiny - ano v teto dobe uz umi kdejaky jazykovy dropout. Nedava smysl cpat do toho cestinu ktera studenta odstini od skutecneho vyznamu veci.
Tyhle veci nejde ucit jak zednika technologicky postup nebo montazni prirucku pro nekvalifikovanou pracovni silu na lince. Inzenyr musi vedet proc.
V cecku treba tusim az co mi z main vygeneruje compiler v objektu/spustitelne binarce a co v kterych pripadech ho nepouziji. Treba si to zkusit z tcc ktery je kiss bez optimalizace. Co delaji ta makra predtim na zacatku. Ten boilerplate neni tezke vysvetlit. A nechat si s tim studenty trochu pohrat at chyti souvislosti. Samozrejme po tom co si neco uz naprgaji aby jim nezvadla motivace.
A to je minimum. Aby alespon bylo nejake povedomu. Neresim staticke/dynamicke libky. Pripadne primitivni kod pro mikrokontrolery.
Tak zrovna mix češtiny a angličtiny je v pohodě. Kór když to zůstane v hlavě programátora. To bychom stejně tak mohli obrozenecky lynčovat lidi, kteří v českém textu používají anglická slovíčka (ehm ehm, dropout, ehm ehm)
Co mi přijde divné je používat memotechnické pomůcky pro nabiflování něčeho, co má svou vnitřní logiku a pravidla. Biflování se hodí na věci, které takovou vnitřní logiku nemají. Průměr země z ničeho nevydedukuju, public static void pro main jo.
Navíc ta memotechnická pomůcka obsahuje jen asi polovinu "keců" potřebných pro minimální Javovský program. :)
Na pořadí modifikátorů nezáleží, takže může být public static i static public. Že se píše nejdřív návratový typ a pak až jméno metody je potřeba vědět tak jako tak. Stejně jao je potřeba vědět, že modifikátory patří na začátek. A pak už není potřeba se na tom nic učit. A když už by se na tom někdo chtěl něco učit, tak psvm<Tab>.