Velkou a dlouho očekávanou novinkou letošní prosincové verze nelineární střižny Kdenlive, je tzv. Multicam Editing, dále tvůrci přidali tzv. slip režim střihu. Obojí detailně vysvětluje Farid Abdelnour na webu projektu.
Nová verze dále přináší zbrusu nový systém sledování objektů ve scéně založený na deep-learning algoritmech. Uživatelé také mohou v rámci jednoho projektu využívat více zásobníků projektu. Při importu do nich navíc Kdenlive umí ignorovat podadresáře s nepodstatnými daty, které si různá zařízení vytvářejí (například Sony XDCam, Panasonic P2, kamery Canon či zvukové záznamníky Zoom).
Kromě toho také tvůrci opravili řadu chyb a přidali množství dílčích vylepšení. Například možnost nechat běžet v cyklu v časové ose vybraný klip či se stisknutím ESC při používání editačních nástrojů vždy vrátit do výchozího režimu výběru. Uživatelský manuál Kdenlive nově přechází na architekturu zvanou Sphinx (má být uživatelsky přívětivější a snadnější na úpravy). Verze pro macOS je nyní považována za stabilní.
Z hlediska licence projekt přechází na GPLv3.