Pokud bys zkoušel víc než jen výkřik do tmy, tak bys věděl, že je to věc cenové pružnosti poptávky. To co píšeš platí jen pokud je ED > 1, tedy pokud změna ceny o 1% vede k navýšení prodeje o více než 1%. To v praxi zdaleka není vždy pravda; dále jsou tu náklady na produkci. Je totiž hezké, že dané auto (třeba VW Passat) by si za poloviční cenu koupilo 4x tolik lidí, ale bohužel ho nelze za poloviční cenu postavit, takže tě cenová pružnost poptávky nevytrhne.
_____________
Z učebnice:
Stejná změna ceny nemá u různých statků stejné důsledky pro poptávané množství. Tuto vlastnost poptávkové křivky označujeme jako cenovou pružnost poptávky.
ED = % změna poptávaného množství / % změna ceny
ED = [(Q2 – Q1)/Q1] / [(p2 – p1) / p1]
p1 počáteční cena
p2 cena po změně
Q1 počáteční poptávané množství
Q2 poptávané množství po změně