IBM pro me predstavovalo praxi proverenou spolehlivost a domyslenost reseni. U nekterych modelu se obcas objevily nejake mouchy, ale porad to bylo o nekolik urovni vys nez ostatni "znackova" konkurence.
S tim jak dopadne jejich prumyslovy standard v noteboocich jsem se trefil, obavam se ze i servery ceka podobny osud - osizenim konstrukce maximalizovat zisk a co nejrychlejc se napakovat nez ze setrvacnosti vyprsi duvera ve znacku.Co budeme nasazovat priste misto IBM/Lenova netusim a IMHO momentalne neni nahrada.
Zakaznici pochopitelne nejsou chotni platit za ausus cenu, kterou by byli ochotni platit za kvalitu. A vyrobci si to vykladaji tak, ze zakaznici chteji ausus, protoze ti jej koupit musi, protoze kvalita neexistuje.
Muzu ti dat priklady z vlastni zkusenosti. Nakup serveru s nejlepsim supportem kterej vyrobce poskytuje (4 hodiny on site). Oprava vadne pameti ... 3/4 roku a +- 15 dnu uplne odstavky serveru. Nebo nakup diskoveho pole, support dtto. + vzdaleny dohled (=pole aktivne reportuje potize, dodavatel ma moznost se na jeho administraci primo pripojit). Vymena doslova "posrateho" disku, kterej koupim v cechaci behem 15ti minut ... tyden.
Vidis tu kvalitu? O support jde totiz predevsim. To ze se neco podela je normalka, vzdycky se neco podela, ale ocekavam, ze pokud zaplatim za support tolik, kolik stoji dalsi stejny zelezo, ze ten support podle toho bude vypadat. A pokud nevypada, tak holt si priste koupim to dalsi zelezo, a strcim si ho do kumbalu. Vyrobce pak bude brecet, ze zakaznici nechtej za kvalitu platit ...
BTW: Nekde v mailu se mi (pro pobaveni) vali nabidka na zakoupeni FC disku (jednoho) do pole (ktere uz nema zaplaceny support) ... za 300GB 10k cca 60 000Kc ... to de, ne? Za ty prachy si muzu na servershop24.de koupit to pole cely, samozrejme plny tech disku.
Hm, tak se holt bude kupovat nejlevnejsi kram, ktery jeste odvede pozadovanou praci. Koupi se dva az tri kusy, jeden se pouzije a zbyle, jak pisete, strci do kumbalu jako nahrada pro pripad havarie nebo na nahradni dily. Serverova oddeleni znackovych vyrobcu pak vymrou a vsichni si budou delat support sami.
Tohleto delam taky se svym vlastnim serverem: jeden (live) bezi v serverovne, druhej (backup) je u mne doma. Oba jsou co do HW naprosto identicke. Obcas ten zalozni zapnu, syncne si user-data ktere live-server laduje jednou za hodinu na dropbox. Kdyz se neco podela, vemu zalozni servr, vymenim ho s tim v serverovne, a s problemem si budu hrat doma...
Občas je štěstí, když se HW navržený přímo "expertem" vůbec podaří sestavit. Od jistého ne úplně celosvětově malého výrobce jsme si nechali navrhnout a nacenit v podstatě celej rack (42U technologie) dle zadání a 3x poslali "sestavu" která nešla sestavit. (Typicky, SAS diskové pole a k tomu FC karty do nodů a podobné vtipy.) Čtvrtý pokus jsme už absolvovali u jiného výrobce.
To, že HW řadiče s požadovanou pamětí dodávají vždy s jinou velikostí pamětí (a zaslání té správné potom trvá dalších 14 dnů) je už jen k pousmání. Toho je.
NBD On Site support funguje tak, že sice přijede maník od výrobce na čas, pokrčí rameny a řekne, že před půl rokem nový model se už nevyrábí a hw nikde není skladem, takže výměna bude trvat (nekonečně dlouho).
Takže nakonec jak píšeš. Koupit od každého kusu HW o jeden víc a na jakoukoliv podporu se jim z vysoka ....