Naprogramovat to, aby to umělo všechny ostatní potřebné transformace (otočení o n*90°, škálování vč. změny poměru stran, zrcadlení(!), …), ale ne obecné otáčení, by bylo naopak složitější, než tam fláknout obecnou transformační matici.
A teď mě ještě napadá, že u vstupních zařízení dává smysl i otočení neceločíselně (kalibrace touchscreenu se dělá tak, že se dotkneš několika bodů a na to se nafituje taková transformace; někdo může mít myš ve které není senzor pravoúhle s tím jak ji drží), takže bys tam tuhle transformaci měl stejně ve vedlejším souboru.
30. 12. 2023, 10:00 editováno autorem komentáře
A jak se univerzálně a snadno vyřešilo to, ze monitor natočený o 22° už nemá dvojici stran vodorovnou a svislou?
Nebo to znamená, že při maximalizaci okna jeho velmi velkou část prostě neuvidím, že téměř celá start nabídka bude vždy skrytá (baz ohledu na umístění ke spodní, horní, levé nebo pravé hraně) a stejně tak i menu v horní části okna? To je dost nepraktické, nebo spíš nepoužitelné...
Změna tvaru bounding boxu plochy na cokoliv jiného, než vodorovně položený obdélník přináší dost velké problémy s pozicováním oken, omezením prostoru myši, napojením plochy sousedících displejů...
Ja mam normalni pravouhly monitor, ale i tak muzu posouvat okna za okraj monitoru (kam az dojedu mysi). Okraj monitoru vlastne slouzi jen k snappingu oken pri zmene velikosti. Start nabidka taky umoznuje zmenit velikost, tak by se proste nastavila aby se vesla.
Takze jedina otazka je, zda mys jezdi ve vymezenem natocenem ctverci podle opravdoveho monitoru, nebo ve vetsim opsanem rovnobeznem ctverci.
No on to neni uplne letosni rocnik, je to z roku 2021
https://sprocketfox.io/xssfox/2021/12/02/xrandr/