Odpoveď je tu:
Mesa's "Dozen" Close To Providing Vulkan Over Direct3D 12
Written by Michael Larabel in Microsoft on 3 February 2022 at 05:39 AM EST.
Not only is Microsoft after having OpenGL and OpenCL layered atop Direct3D 12 for usage by Windows Subsystem for Linux (WSL2) or where the host has no native GL/CL drivers available, but they are also after Vulkan support on top of D3D12. It's looking like Mesa may be close to merging the "Dozen" driver that provides this preliminary Vulkan on Direct3D 12 support.
https://www.phoronix.com/news/Mesa-Dozen-VLK-D3D12
Microsoft chce, aby Linux-ový SW bežal vo WSL s akceleráciou
Ja viem, potom nebude mať zmysel písať SW pre Windows, špeciálne ak je mutiplatformový, ale napíše sa pre distribúcie s podporou WSL a bude to stačiť...
10. 1. 2023, 16:02 editováno autorem komentáře
Moc jsem tu odpověď nepochopil, k čemu je GPU -> DX12 -> Vulkan když i na woknech prakticky všechny drivery umí GPU -> Vulkan tzn. z pohledu výkonu jednoznačně lepší řešení, protože si zmiňovanou vrstvu mohu odpustit. Chápu GPU -> DX12 -> OpenGL, protože OGL mohou v budoucnu drivery zahodit, protože to je už legacy API, to ale u Vulkanu neplatí. Jen je potřeba, aby WSL zpřístupnilo to API, ale pokud zpřístupňuje DX12 API pro Mesu, proč nemůže zpřístupnit přímo Vulkan API? Pak může Linuxový SW běžet ve WSL s akcelerací, a to mnohem lépe než s tímto překladovým sheitem, u kterého se budou ještě nejméně další dva roky ladit různé bugy a dalších X let bude dohánět skluz 1.0 -> 1.3.x
Celý tenhle humbuk je o tom, že MS chce udělat potřebu svého SW někde kde ani není potřeba.
MS je si vědom, že Vulkan celej Direct hodí do kapsy. Vulkan je ve fázi, kdy v poklidu a pomalu převeme žezlo.
Nebo to bude jako CHROME vs Internet Exploer, převezme žezlo a MS ostrouhá ve velkém najednou..
A co se týče Directu tak za ty roky nasbíral mnoho bordelu, který už neni využitelný v ničem a jen zabírá místo...
Ok, představ si. že seš výrobce herních čipů.
Ty musíš podporovat Direct3D 12. Ale potřebuješ podporovat i VK a OGL.
Tak brzy už bude stačit D3D12. Co to pro Tebe znamená? Jestli VK bude fungovat v emulaci slušně, ušetříš hodně peněz na vývoji... I kdyby si přišel o x% výkonu, tak se Ti to stále může vyplatit. A na Linuxu a MacOSu moc lidí nehraje, takže na tom zas tak nesejde.
Herní čipy? To je myšleno jako Playstation, XBOX a Nintendo či Steam Deck?
Krom XBOXu a emulativně Steam decku nenajdeš D3D12.... A realita je taková, že to kolikrát podává lepší výsledky a implentace byla snadnější..
Emulace.... vždy tam se najde problém... a proč to dělat emulací, když to jde native? Bez omezení a bez prostředníka, který nejenom nemusí donést všechnu informaci či ji poplést, může ji i stopit či sledovat....
Další věcí je, že není těžší Vulkan vyvíjet, protože implentace je snadná či dokonce i připravená. Problém je právě D3D12 a proto vznikl Vulkan, pro odtržení a nemít svázané ruce.
NVidia, AMD. Možná brzy i Qualcomm, ARM atd.
Protože vývoj ovladače není legrace. Když mrkneš na Mesa3D CI, tak AMD ani Intel nemají 100% na piglit testech. A to nejsou kompletní testy a netestuje se s každým linuxovým jádrem na každé konfiguraci. A vývojáři musí řešit milion problémů. Když zredukuješ DX12, VK a GL na DX12, tak ušetříš tolik $$$, že se Ti to vyplatí. A neříkám, že se nebudou vyvíjet VK ovladače, jen na nich bude pracovat míň vývojářů (a teď si to spoj s tím co jsem psal na začátku o piglit testech)...
A copak já říkám, že to funguje jak má (asi narážíš D3D9On12)? Já jen poukazuji co je cílem M$.
RE. "Já to moc nechápu. Proč to dělat? Proč přidávat další vrstvu? ... stojí to za tu práci? Nebo proč to dělají? ... "
Protože, když dnešní datum převedete do binární soustavy a ještě do několika dalších, výsledkem bude číslo 42, a tak vás, v tento výjimečný den vyvedu z mlh nepochopení.
Než s tím začnu, musím vás varovat, abyste se nedal zmást mystifikacemi a fejky, které se kolem toho, v různých diskuzních fórech, rojí jako houby po dešti (teplém dešti s vhodným pH).
Má se to tedy tak, že MS masivně investuje do AI a vývoj posledních událostí, zejména kolem generování obrázků a kolem filtrace chyb ve výpočtech na kvantových počítačích, zastiňuje a odsouvá snahy MS do šedého průměru.
V této beznadějné situaci vycítil šanci na rehabilitaci zneuznaný velikán a inovátor Steven Anthony Ballmer *1956. Přišel s nabídkou, která se neodmítá. Sám se postavil do čela projektu, který by měl lidstvo šokovat a navrátit MS do čela technického vývoje. Cite Balmer: "A more shocking changeover than IBM's Deep Blue chess match in 1997 was, my dear developers, developers, developers!"
Projekt Dozen tedy představuje jednu z tréninkových sad pro AI entitu interně nazývanou API_Bot.
Za chystané mediální show bude tato entita, v živém přenosu, požádána, aby vygenerovala ideální nízkoúrovňové binární grafické rozhraní pro všechny dosud vytvořené GUI programy.
Celá akce bude medializována jako obdoba přechodového rituálu AI do období dospělosti. Tímto počinem má být zahájena nová epocha lidstva a zahájena příprava na čas senility s postupným uvolnění místa pro nové formy existence.
Teď to tedy víte. Zdánlivě nepochopitelná věc má takto hluboké a zásadní pozadí. Živě si představuji váš údiv prodchnutý jasným prozřením. Pokud byste měl k této věci stále nějaký stín pochyb, nebojte, nebude to bolet,
....tak moc.
Nejste stary, jen ten Spock neni ani vtipny ani zajimavy. Na webu API Vulkan zadny obrazek spocka nebo jakakoliv konotace na Star Trek neni. Naopak APIU Vulkan vychazi ze starsiho API Mantle, kde Mantle byla zemska kura, takze Vulkan bude etymologicky spis sopka. Nemecky je sopka Vulkan.
On ten startrekovsky Vulcan (ano, pise se s c!) asi byl vymyslen hodne podopne, kdyz to ma byt horka planeta.
Takze bych to videl tak ze si to Jezek popletl. Startrekovsky Vulcan s API Vulkan.
11. 1. 2023, 09:35 editováno autorem komentáře
Slovné hračky (https://palivamto.sk/slovne-hracky/)
- Nie všetci obľubujú sarkazmus, čierny humor, smejú sa na slovných hračkách a zabávajú sa na vtipoch s ukrytou pointou. Ak patríte k ľuďom, ktorí slovné hračky obľubujú, využívate pri procese pochopenia obe hemisféry mozgu. Ľavá hemisféra spracováva text, pričom pravá hemisféra rozhoduje o tom, či je niečo vtipné, alebo nie. Pokiaľ ste schopní porozumieť pointe slovných hračiek a zároveň vám prídu vtipné, dokazuje to, že vaše mozgové hemisféry správne spolupracujú.
Mozna to bude generacnim rozdilem, ale me u Vulkan napadne Vulcan ze Startreku, patrne stejne jako autora. Taky za tim nehledam nejaky hlubsi vyznam. Ode me mladsi generace hleda ve vsem nejaky hlubsi vyznam a resi u clanku jestli Spok je vhodny obrazek nebo jestli je korektni mit jenom dve pohlavi kdyz jich je 83,…
Takže až novinář dá ilustrativní obrázek koruny stromu k článku o vystavení klenotu koruny české, bude ti to taky jedno? Nebo si pomyslíš že ten novinář je hlupák? Nebo to budeš brát jako dobrý vtip? Fakt by mně to zajímalo, prosím o upřímnou odpověď.
Je to úplně stejný případ, jenom ten rozdíl není tak známý a zřejmý.