Outlook je dokonala ukazka marketingu. Outlook byl vzydcky odpad, deravy jak cednik, prvni pritel vsech tvurcu viru a scamu, a i dnes neumi nektere zakladni veci, treba jako poradne prohledat emaily. Desitky let pusobil obrovske problemy. A presto ho porad pouzivaji obrovske masy lidi. Nevidet to na vlastni oci, tak tomu neuverim.
Byly doby, kdy Outlook byl dobrou kombinací e-mailu, kalendáře a kontaktů, vhodným pro firemní prostředí, snadno udržovatelný, fungující; Thunderbird se jen pomalu snažil mu vyrovnat, ale stále to byl jen lepší Outlook Express
.
Dnes e situace změnila Outlook se stal těžkopádným programem na všechno, se spoustou funkcí, přičemž žádnou z nich nedělá úplně dobře. Integrací do cloudu (O365) se i psaní a organisování e-mailů stalo poněkud těžkopádným. Zato Thunderbird dospěl, potřebné funkčnosti (kalendář...) integroval, jiné lze doplnit doplňky. Je snadno konfigurovatelná a dobře integrovatelný i do firemního prostředí.
Přestože dnes IMHO Thunderbird stále není tak dobrý, jako byl Outlook před cca 15 lety, je o dost lepší, než Outlook dnes. (O Novém Outlooku ve Windows 11 nemluvě!)
Předně: pokud máte v jedné složce 10 000 mailů na jedné hromadě, koledujete si o průšvih - a je úplně jedno, jakého používáte mailového klienta.
Pokud vím, tak Thunderbird má všechny zprávy v jednom (indexovaném?) souboru, adresáře odpovídají složkám v Thunderbirdu. Pokud si v tom člověk udrží jen trochu pořádek, pracuje se s tím dost dobře. (Zejména v porovnání s Outlookem, kde PST se umělo rozbít a O365 cloud je neskutečně líný.)
To by me zajimalo, japa si to predstavujes a kolik asi tak mailboxu si kdy videl... to si jako zakladas folder pro kazdyho kdo ti neco posle? Mno tak tam budes mit desetitisice folderu, rozdil zadnej.
Naprosto bezne vidim mailboxy ve kterych jsou desitky GB a milion mailu taky neni zadny extrem.
A pokud nevis, rec byl o maildiru, ktery zacal TB od nejaky verze podporovat primo, pricemz ten jeden gigantickej soubor se rozbiji uplne stejne, jako pstcka utlouka.
Což o to, zprasených mailboxů jsem viděl spousty - nejčastěji ve chvíli, kdy nebohý uživatel potřeboval honem nějakou opravu.
Netřeba si dělat hned složky pro každého odesílatele, ono úplně stačí neschraňovat úplně každý e-mail. Kupříkladu u delších konverzací je beztak běžné, že v poslední zprávě je nastřádaná kompletní historie...
On ten maildir vůbec není špatný, ostatně, je tu možná od prvních e-mailů. Je sice pravda, že se s tím občas obtížně manipuluje, ale na druhou stranu to nese i nesporné výhody, počínaje jednoduchostí.
Mít to v jednom souboru je náročnější na načítání, snadněji se to rozbije, ale zase se s tím lépe manipuluje zvenčí.
Outlookový PST se snadno rozbíjel, jakmile dosáhl velikosti ve stovkách MB. Na druhou stranu: jako archiv byl výborný.
A od chvíle, kdy Outlook drží zprávy v cloudu/na serveru, tak je složka o tisících e-mailů noční můrou: je to pomalé, náchylné na chyby během komunikace se serverem.
Abych se ještě vrátil k těm gigamailům
: celkem se mi osvědčilo mít to rozdělené na aktuální a archivní část, přičemž ty archivy mohou být klidně read-only (takže se nerozbíjí). Ono se totiž dá předpokládat, že ke zprávám z předminulého roku se vracíte málo (a nové nepřidáváte), k těm pět let a starším prakticky vůbec - a lze je tedy mít někde off-line, nenačítané do e-mailového klienta, připojované jen v případě potřeby.
Má to příznivý vliv na běh e-mailového klienta a na duševní zdraví. ;o)
... proč emaily ukládat do jednoho souboru... je to jednoduché, jeden soubor = kompletní záloha. Ano, program scanpst jsem také používal, ale někdy v dobách, kdy bylo omezení na 2GB. Dnes máme 50 GB soubory a jsou jedinci, co jich mají několik. Soubor lze jednoduše přenést, zaarchivovat nebo zlikvidovat.
Utlouk je rozhrani k exchange. A potiz je treba ta, ze kdyz chces pouzivat kalendare, tak to zadnej jinej klient neumi.
Pred par lety sme to s kolegou testovali, a vysledek byl, ze se vlastne nic jinyho pouzivat neda, protoze cokoli jinyho sme behem maximalne 15 minut dostali do stavu, ze tam jeden event byl nekolikrat v ruznejch casech. To je ciste klientside vec, a klienti (at uz aplikace nebo webovy) s tim neumej pracovat.
Zhruba (je to uz trochu dyl) postup spociva v tom, ze posles do kalendare event, a pak posles jeho aktualizaci. Klient by mel pochopit, ze protoze to ma stejny ID, je to jeden event, a tudiz logicky ty starsi data uz neplatej. Ale naprosta vetsina klientu ti umozni akceptovat puvodni termin. Coz je jeden z tech prusvihu. Nekteri klienti ti klidne dovolej akceptovat terminy oba ....
Ja teda pamatuju doby kdy exchange vubec nebyl rozsireny, a stejne lidi pouzivali outlook, a i presto ze to byla bezpecnostni mura.
A taky znam firmy kde dnes zadny exchange nejede a presto lidi pouzivaji outlook.
Je naprosto irelevantni co outlook umi, umel, bude umet, neumi, neumel a nebude umet, zda je deravy nebo neni, zda je lepsi nebo horsi nez jine. Lidi to ve velkem pouzivaji proste a jen proto ze to je od mrkvosoftu a protoze to je svazane s windows.
Binec v kalendářích je Outlooku (Exchange/O365) tak nějak vlastní. Moje dlouholeté zkušenosti bych shrnul do věty: Když chceš mít jistotu, vyhni se tomu, když to chceš používat, tak se hlavně nediv.
Že se mi zdvojují v Outlooku schůzky, případně že ty krátké se tam objeví hned po skončení schůzky
, jsem si tak nějak zvykl...
Ty asi nezvladas moc cist ze? Outlook je naopak jedinej klient kterej prave kalandare zvlada, narozdil od tech ostatnich.
Pokud ti poslu do utlouka event a pak jeho aktualizaci, tak ti to pri pokusu o pridani toho puvodniho eventu do tvyho kalendare rovnou vynada, ze udalost byla aktualizovana a nedovoli to do kalendare pridat.
A teď od teorie k praxi: dnešní schůzky (a minimálně do konce týdne) jsou v mém kalendáři zdvojené téměř všechny, o schůzce na řešení ranního problému v 8:00 jsem se dozvěděl od kolegy - v Outlooku nic; včerejší odvolaná schůzka se šéfem tam stále visí.
Možná je Outlook nejlepším kalendářovým řešením, ale rozhodně není ani chvalitebný, maximálně dobrý.
>>>Možná je Outlook nejlepším kalendářovým řešením
Nie je. Zažil som riešenia vo firmách, ktoré proste nerobili blbosti, aj keď mali menej funkcionalít a nebolo to tak previazané na MS ekosystém. (Na to si manažéri potrpia, aby používali nejakú úplne šialenú okrajovú microsoftiu funkcionalitu, lebo sa im to zdá cool)