V reálným světě je značka synonymem společnosti nebo produktu na trhu. Skrz značku vnímají zákazníci a firmy to dobře ví. proto si třeba pivovar v Černé hoře hrdě píše na erikety, že funguje už od roku 1490 nebo kolik. Proto existuje "trademark", dá se zaplatit za ochranu názvu, loga,... Jsou to nemalý investice a empirická zkušenost říká, že když firma mění značku nebo logo, tak je to jedna ze tří následujících příčin:
1) Někdo jim udělal "nabídku, která se neodmítá", vykuchali zdravý jádro firmy a prodali. A součástí smlouvy je, že nesmí (v lepším případě na omezenou dobu, kterou ten odpad stejně nepřežije) používat původní značku. pak je otázka, jestli ztrácet čas a peníze s odpadem po vyrabování.
2) Mají tak špatný produkty nebo služby, že se jim vyplatí jejich pověst zahodit a začít od nuly. Pokud je člověk realista, tak ví, že výměna hlavičkovýho papíru v tiskárně bez výměnu managementu vůbec nic neřeší a chce-li kvalitu, stejně jde jinam.
3) Ve vedení jsou absolutní pitomci, co neví nic o budování značky. Tam se dá úspěšně pochybovat o jejich svéprávnosti a stavět na jejich produktu dlouhodobější řešení bych asi neměl odvahu...
A teď kam zařadit Mozillu? Podle vlajkové lodi FF to může být 2 (nestabilita, pomalost, nenažranost) nebo 3 (frikulínštiny jako SocialApi, vyhazování skupin panelů apod., zařezávání rozšíření)
4. Stale logo je strasne ( https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mozilla_Foundation_logo.svg ) nebo doopravdy zastarale ( http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/original_apple_logo.gif http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/apple_rainbow_logo.jpeg )