Hlavní navigace

Nintendo se bude podílet na vývoji Vulkanu a OpenGL

Sdílet

Roman Bořánek

Jak upozornil jeden uživatel na fóru NeoGAF, mezi členy skupiny Khronos se bez oficiálního oznámení nedávno objevila i slavná herní společnost Nintendo. Skupina Khronos organizuje vývoj otevřených grafických standardů jako OpenGL, WebGL a v poslední době zejména Vulkan. Nintendo se zařadilo mezi přispívající členy, což znamená, že může přímo ovlivňovat vývoj a směřování formátu.

Samotné členství sice ještě neznamená, že Nintendo bude na Vulcanu stavět své hry, ale je to poměrně pravděpodobné. Zvlášť když je Vulcan široce považován za budoucnost počítačové 3D grafiky. Pokud by se Nintendo do Vulcanu skutečně pustilo, hry by poměrně snadno mohlo nabídnou i pro Linux, resp. Steam OS.

(Zdroj: The Register)

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
  • 25. 9. 2015 9:55

    P K (neregistrovaný) 85.93.119.---

    ... pravděpodobnější je, že pokud Nintendo přejde na Intel platformu, bude chtít optimalizovat i grafiku. Protože jediná výtka programátorů na Nintendo je, že se na něj složitě (tím pádem draze) programuje. Takže správně by bylo, že Nintendo nepředělá Mária na Linux (to by byla sebevražda platformy), ale naopak přitáhne nové hry na Nintendo.