Hlavní navigace

Nintendo se bude podílet na vývoji Vulkanu a OpenGL

25. 9. 2015

Sdílet

Jak upozornil jeden uživatel na fóru NeoGAF, mezi členy skupiny Khronos se bez oficiálního oznámení nedávno objevila i slavná herní společnost Nintendo. Skupina Khronos organizuje vývoj otevřených grafických standardů jako OpenGL, WebGL a v poslední době zejména Vulkan. Nintendo se zařadilo mezi přispívající členy, což znamená, že může přímo ovlivňovat vývoj a směřování formátu.

Samotné členství sice ještě neznamená, že Nintendo bude na Vulcanu stavět své hry, ale je to poměrně pravděpodobné. Zvlášť když je Vulcan široce považován za budoucnost počítačové 3D grafiky. Pokud by se Nintendo do Vulcanu skutečně pustilo, hry by poměrně snadno mohlo nabídnou i pro Linux, resp. Steam OS.

(Zdroj: The Register)

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 9. 2015 9:55

    P K (neregistrovaný)

    ... pravděpodobnější je, že pokud Nintendo přejde na Intel platformu, bude chtít optimalizovat i grafiku. Protože jediná výtka programátorů na Nintendo je, že se na něj složitě (tím pádem draze) programuje. Takže správně by bylo, že Nintendo nepředělá Mária na Linux (to by byla sebevražda platformy), ale naopak přitáhne nové hry na Nintendo.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Bývalý redaktor serveru Root.cz, dnes produktový manažer a konzultant se zaměřením na Bitcoin a kryptoměny.