GPU akcelerované systémy PhysX a Flow jsou odteď open-source. Po základním kódu fyzikálního enginu PhysX, vydaném pod open-source licencí v roce 2018 v době vydání verze PhysX 4.0 a po nedávné blamáži s ukončením podpory 32bit PhysX, což zničilo podporu v řadě starších her (více viz druhé video pod textem), přichází Nvidia s open-sourcováním i GPU části PhysX, což je v podstatě ta jediná zbývající relevantní.
Kód pro běh na GPU je tak též open-source, opět pod licencí BSD-3-Clause. Současně je otevřena i plná GPU implementace Flow SDK.
Historicky připomeňme, že fyzikální systém PhysX se k Nvidii dostal koupí firmy Ageia. Poté Nvidia postupně odstavila podporu běhu na PPU Ageia, akcelerovaný běh přesunula na svá GPU, neumožnila implementaci pro Radeony a kód pro CPU nebyl nikdy optimalizován, jak by mohl být, přičemž firma současně tlačila PhysX jako jednu z technologií, která jí připoutá hráče jako zákazníky, skrze spolupráci s herními studii v rámci programu TWIMTBP . Právě proto, dnes běhají hry s 32bit PhysX na superdrahých kartách tpyu GeForce RTX 5080 násobně hůře než na 15 let staré GeForce GTX 580. Je ale možné, že díky otevření kódu se postupem objeví implementace, které celou věc zprovozní, třeba nad API Vulkan.