Vlákno názorů k článku
Pomocí Steam Play a Protonu si na Linuxu zahrajete 2600 her z Windows od LarryLin - Všechna čest Valve, že investuje tolik energie do...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 10. 2018 13:07

    LarryLin

    Všechna čest Valve, že investuje tolik energie do her na Linuxu. Zajímalo by mě jestli hlavní motivací je strach, že by mohl Microsoft zaříznout Win32 a většina nových her by se pak nabízela hlavně přes Microsoft Store, případně by Valve muselo platit MS nějaké licenční poplatky.

  • 31. 10. 2018 14:00

    Lael Ophir

    Ano, to je primární motivace jak pro jejich podporu her na Linuxu, tak pro vytvoření SteamOS a Steam Machines.

    Steam Machines na trhu naprosto propadly.

    SteamOS nepodporuje více HDD, neumí SLI, výkon ve hrách je výrazně horší než na Windows, a dostupnost her je výrazně horší než ve Windows. Samé nevýhody, žádná výhoda. K tomu například autoři SteamOS prohlásili, že nebudou podporovat suspend/resume, protože na současném Linuxu podle nich nemůže spolehlivě fungovat.

    Ve Valve měli dlouhá léta skoro monopol na digitální distribuci her. O tom jestli hru zařadí do katalogu rozhodovali netransparentně, finanční a jiné podmínky pro vývojáře nikdy nebyly veřejné, firma nikdy nezveřejnila žádné ekonomické výsledky, a hlavně celý Steam je jedno velké RDM. Když ve Windows 8 přišel Store, tak se pánové z Valve velmi snažili všem vysvětlit, že je to hrozně špatný OS, protože se báli, že vývojáři her utečou do MS Store. Teď navíc zakládají velká studia svoje vlastní distribuční platformy. Valve bojuje o to, aby si z toho obrovského penězovodu, který léta mají, mohli nechat co nejvíc.

  • 31. 10. 2018 15:24

    LarryLin

    "SteamOS nepodporuje více HDD"
    Proč by to nešlo? Minimálně přes symlink to musí jít.

    "výkon ve hrách je výrazně horší než na Windows..."
    Neplatí to vždy. Už jsem viděl recenze kde Linuxová hra měla větší FPS než Windowsovská.

    "Ve Valve měli dlouhá léta skoro monopol na digitální distribuci her."
    Pokud by nové hry byly navázány na MS Store, tak by vznikl ještě větší monopol než Valve.

    Open Source "konzole" v podobě Steam Machine je rozhodně správná cesta a samozřejmě že za několik málo let není možné se rovnat s Windowsem, který má mnohem delší herní historii. Jo DRM některým lidem vadí, ale ani MS není žádný průkopník DRM-free. A že jsou hry pro Valve penězovod, no a? MS to taky nedělá jen z lásky ke hrám.

    Takže pokud Valve investuje do linuxu kvůli strachu, že mu MS přebere hráče, tak bych mu to nezazlíval, otázka je kolik peněz do toho bude muset nalít, aby Linux games dorovnaly náskok Win.

  • 31. 10. 2018 17:31

    LDASCZ (neregistrovaný)

    Todle co píšete je předsudek... Jsou hry kdy na linuxu běží lépe (a to třeba převedli a nedoladili, ale má větší FPS či plynulejší běh jak na win), posledních ať nežeru 3 roky (cca tak nějak to sleduju) tak se razatně podpora linuxu pozvedla.

    Studia dokonce radši pro linux než pro win. Když si nějaký člověk neví rady a není kdo by okolo či též neví, komunita mu pomůže či dokonce podá řešení a to i bezplatně (především), to se u MS nějak nevidí (nenapadá mě případ dy jsem potřeboval pomoct byť blbostí tak jsem dostal salvu výsměchu či řešení za které bych měl platit, to se mi u linux komunity nestalo).

    A todle zvýrazním: "Valve velmi snažili všem vysvětlit, že je to hrozně špatný OS, protože se báli, že vývojáři her utečou do MS Store"

    Hahahahaha, krom MS či za slušnou macatou částku se tam jim hry nedostali, MS store je hlavně špatnej už od základu.