Nevýhodou je, že si někdo myslí, že se v Pythonu nedají psát aplikace pro Android.
Není to zdaleka mainstream, ale jeden příklad za mnohé další: https://kivy.org
Ale vice vazne - vzdyck kdyz musim python vzit, tak jakoze jo, pise se v tom rychle a celkem v pohode. Ale nikdy jsem nepochopil jak se v tom daji udrzovat fakt velky codebase. Tak nejak mi nejake prvky robusnosti (napr ona silne omilana silna typovost) opravdu chybi. Klobouk dolu ze v tom nekdo naskriptil cele kiwi.
Mel jsem takovou teorii. Objevil se python. A vsichni hardcore Ceckari, Perlisti a ja nevim kdo, si rekli: hele, novej jazyk, vyzkousim. Jaka knihovna v tom jeste neni? No a za vikend zbastlili jednu z tech mnoha uzasnych knihoven pro python.. a vratili se k tomu svemu C ci cemukoliv. No a tak se z pythonu stal jazyk kterej mel na secko knihovnu, a vsichni je zacli lepit dohromady. A svete div se, ono to drzi dodnes ( i s tim, jak python kazi zpetnou kompatibilitu).
Jj type hints jsou fakt dobre. Vlastne za 14 dnu oslavi 10 let existence v produkcnim Pythonu, takze mlade jsou v kontextu IT, ale pro vetsinu vyvojaru to tam "bylo vzdycky" :)
Porad nejsou povinny, je spousta projektu, ktere je nepouzivaji, ale jak pisu - na delsi a stabilnejsi aplikace je IMHO dobre je vynutit a kontrolovat, kvalitu projektu to zvysi, i kdyz vyvojari trosku brblaji :-)
P.S. Nemluvě o tom, že celou dobu od pythonistů (a příznivců dalších skriptovacích jazyků) slýchám, jak je typová kontrola zbytečná a jak by je to akorát brzdilo v rozletu. Něco podobného bylo u webových služeb – dokola řeči o tom, jak nepotřebují XSD a WSDL a jak si radši ručně zavolají HTTP POST a udělají to jednodušeji… až si nakonec vymysleli Swagger, což je akorát YAMLová reinkarnace WSDL.
O důležitosti typové kontroly a IDL (interface description language) se v oboru ví už dlouhá desetiletí, jen jsou občas víc slyšet lidi, kteří na to ještě nepřišli (a pak se to kolo vynalézá jednou za čas znova).
Kez by mel kazdy tym vic QA nez vyvojaru, a pak vice Release eng/devops ci jak se tomu rika nez blech. Myslim ze mnohem castejsi je ze je vvyojvej team, sjou radi ze maji aspon unittesty a nejakej ten integracni, a dycky si vylosuji kdo teda udela release O:)
Pak je samozrejme pravda ze casem spadne secko
21. 8. 2025, 10:51 editováno autorem komentáře
Mno avg. time on meetings mam podle Google 14 hodin tydne ;) ale uz jsem nekdy presahl i 20 hodin; tolik k praci SW enga...
SW enginneri jsme vlastne jen dva a release delam zatim sam jako lead - aby to kdyztak meli na koho hodit, kdyz to nepojede ;p Prispevatelu do kodu je asi tricet, ale ti jsou z jinych teamu, takze je to o drsne kontrole kazdeho PR, jinak by se projekt totalne rozsekal tak do jednoho mesice (zhorsuji to develove s AI toolingem, ale to asi kazdej ocekaval, ze to tak dopadne :).
Dneska je moderní místo toho praktikovat tzv. DevOps… Z mojí zkušenosti musím říct, že to lépe fungovalo ve firmě, kde byl dedikovaný tým na release management, dokumentarista, kvalitář a testeři. Pak tady vznikla iluze, že ta dělba rolí je špatná, protože mezi sebou bojují a údajně nespolupracují, a že bude lepší, když všichni budou dělat všechno… jenže ten střet mezi rolemi je prospěšný, donutí lidi překonat lenost, udělat to pořádně a přidává vzájemnou kontrolu; díky tomu rozdělení rolí jsou jasné odpovědnosti a každý ví, co má dělat.
21. 8. 2025, 10:59 editováno autorem komentáře