Podle tohoto zdroje(nevím, jak je spolehlivý) je průměrná inflace dolaru z let 1990 až 2010 -2.87%.
http://www.sporeni-se-zlatem.cz/inflace-dolar.htm
Opravte mě pokud se mýlím. Počítám, že se každý rok musí původní částka navýšit o inflaci :
25.5 miliard dolarů je v dnešních dolarech :
(1+2.87/100)^4*25.5 = 28.56 miliard dolarů. Ten skok už není tak velký proti 31,8 mld.$, ale stále je růst.
Růst za posledních 12 let :
(1+2.87/100)^12*449 = 630,5 miliard dolarů. Je to růst proti 745 miliardám dolarů dnes, opět skok není tak veliký. Nijak se nezastávám zábavního průmyslu, toto je jenom pokus o korekci na dnešní ceny.
Samozřejmě, to je jako s uhlíkem a oteplováním. Normální běžný vědec si až myslí, že má empirické důkazy o vzrůstu CO2 následujícím po teplejších obdobích, zatímco eko<|> "ví", že je to obráceně.
Doporučuji Vám postavit na Vaší tezi ideologický program nové politické strany "Vyšší inflace - Blahobyt - Sociální spravedlnost". 8)
Souhlasim. Inflace se tyka penez. Pokud pujde ekonomika "do kopru", cenu (po odecteni vlivu inflace) si budou zachovavat veci "trvale hodnoty" - drahe kovy, strategicke suroviny jako ropa, uhli,... dale obili, voda ...
Pri hyperinflaci pak papirove penize uplne ztraceji svoji roli a prechazi se na smenny obchod. V ekonomice se na prvni pohled zmenuje zbozi za jine nebo za penize, ale v jadru jde o smenu duvery : verim, ze za tenhle kus kuze muzu dostat rochu zrni, ze za nejakou praci dostanu penize a verim, ze za za ty si budu moct koupit jidlo nebo zaplatim najem.
Hej, Rejpale, snížení inflace je kontrakcí peněz v oběhu, protože je tady nesmazatelný gigantický dluh vzniklý emisemi peněz s úrokem, který každoročně roste o úroky z úroků. Když nebudou nové peníze, které tyto úroky pokryjí, někdo prostě musí defaultnout.
Nebo se mýlím? Prosím, vyvrať mi to, ať zase začnu v noci klidně spát.
Ještě reakce na tu stranu... vlastně bych byl spíše proto, aby se zlikvidoval stávající systém, kdy se peníze dostávají do oběhu zatížené úrokem a zavedl bych systém, kdy je tam stát dostává přes státní zakázky. výplaty úředníků, daňové úlevy a naopak stahuje skrz výběr daní.
Inflaci je ovšem nutno spočítat pomocí úročitele, protože při inflaci o řekněme 2 % ročne se první rok zvýši jistina (v našem případě tržby)z 1 na 1,2, ale další rok se nová jistina již počítá ze základu 1,2 a tak dále. Při použití úročitele by měly být tržby při stejném objemu zboží a průměrné inflaci 2,87 % u kin přes 44 mld.USD. Ve skutečnosti tedy tržby opravdu poklesly o cca 28 %. Tím nehájím onen zábavní průmysl z hlediska boje proti stahování hudby a filmů, ale když už tedy někdo podobný článek napíše, měl by si to umět spočítat a nepsat bláboly. Naopak hodnota zábavního průmyslu vzrostla, což ovšem může být způsobeno jinými faktory (vzrůst hodnoty technického zařízení a pod.). A vzrůst počtu vyrobených filmů o 22 % znamená při snížení skutečné hodnoty tržeb, že výnosy z filmů značně poklesly - zhruba na polovinu, počítáme-li s inflací....
Jednak je očividně pitomost tvrdit, že "nahrávací" průmysl strádá. Stejně tak je pitomost tvrdit, že "protože nestrádá, je pirátství v naprostém pořádku".
Aneb rozhodovat o správnosti/nesprávnosti počínání jedné strany v závislosti na příjmech té druhé, to je principem možná vrcholného komunistického práva tak z 50.let.
nie ze by som piratstvo podporoval alebo nejak inak obhajoval, je to proste kradez to je jasne. Ale osobne sa divim tym spolocnostiam co proti tomu tak broja, pretoze podla mna prave piratstvo im napomaha k lepsim ziskom (proste napr. ja si radsej kupim nieco co som mal moznost si nejak odskusat, keby som tu moznost nemal tak na to pecu zvysoka:)).
Myslim ze ked bude celosvetova cenzura a monitorovanie na internete a tym vlastne zakazane stahovanie, tak pak teprv zacnu prichadzat o dost velke peniaze.
ale sak oni na to prijdu sami ked k tomu dojde :)
nie ze by som piratstvo podporoval alebo nejak inak obhajoval, je to proste kradez to je jasne
http://bitsandpieces.us/2010/06/08/piracy-is-not-theft/
http://img6.imageshack.us/img6/9240/59482709.jpg
eh, ten druhý obrázek je poměrně názornou ukázkou toho, že pirátství není krádež - pouze něco dostanete zadarmo.... ale tohle se přeci děje i na druhé straně barikády ne?
Překvapuje mne, že si zatím nikdo nevšiml (resp. na to nepoukázal) toho že to samé (rozkopírování zadarmo) mohou dělat (a často dělají) i distribuční společnosti - za málo koupí originál (od autora resp. majitele práv), téměř zdarma rozmnoží a prodávají to za těžké peníze. ("veliké" náklady jsou obvykle spojeny s distribucí a reklamou, nikoliv s výrobou kopií - a to by [alespoň dle mého názoru] měl být problém obchodníka, že není schopen zajistit lacinou distribuci, zákazníka to jednoznačně to nezajímá)
Není to vlastně totéž jako pirátství, jen chráněné zákonem?
Při běžné obchodu (potraviny, nafta, diamanty. atd.) totiž obchodník obvykle přijde o "originál" prodávaného kusu zboží výměnou za peníze v hodnotě toho originálu.
Nahrávací společnost přijde v takovém obchodě tak maximálně o nosič na němž je kopie toho originálu. Samotný nosič má hodnotu tak maximálně papírového tácku na němž si koupím klobásu s hořčicí. Proč za takový "tácek" mám platit plnou cenu zboží? Ke klobáse ho obvykle dostanu zdarma, a přitom chudák uzenář tu samou klobásu už znova neprodá.
Proč by měl být takto trestán za to že prodává zboží na jedno použití?
A proč bych měl být trestán já za to že tu klobásu přendám z papírového tácku na talíř když už jsem si ji jednou koupil?
Pirátství, tak jak je prezentováno v médiích, není krádež. Je to zkopírování. A kopírování není krádež.
Na druhou stranu, producenti mají možnost, jak zabránit nedovolenému kopírování - stačí když budou své filmy dodávat pouze do kin, které mohou mít pod kontrolou, hudební skupiny pouze na živých konzertech a pod. Jakmile je něco vydáno na datovém médiu nebo odvysíláno v televizi, vydavatel už nemůže mít kontrolu nad dalším šířením.
toto tvrdím i já a dodávám, dejme to do zakona.
Film/píseň na nosiči je jako nezamčené auto na parkovišti... Dotyčný si koleduje o zcizení. Kdysi(nevím jak dnes) bylo ve vyhlášce, že si auto musí majitel zamykat. Policajt za to mohl dát pokutu, když namátkovou zkouškou u zaparkovaných aut zjistil, že je nezamčeno. A tak by to mělo být i u dat na nosičích. Pokutovat vydavatele, že si nezajištují svá data proti zcizení.
Pak by to dopadlo tak, jak píše kolega nademnou. Pouze Kino/koncert....
Zamysleme se také nad tím, že bychom klasifikovali nosiče jako reklamní zboží.
http://www.korea-discovery.com/cs/vystaveni-viza-kldr.html
Ale pozor! Ještě tam mají stádní smutek, takže když nebudete dostatečně brečet, skončíte v koncentráku.
Je pozoruhodné, jak mnozí mamlasové dodnes nebyli schopni nastudovat si historické souvislosti a pochopit, že i ten nejtužší bolševismus v ČSSR byl blahobytem a selankou ve srovnání s tím nejlepším, co kdy panovalo v KLDR. Argument "Stýská se vám po poměrech v komunistickém Československu? Jeďte do KLDR!" dává zhruba takový smysl, jako "Máte chuť na smíchovskou dvanáctku? Skočte si do Mariánského příkopu a pijte, co hrdlo ráčí." Jinými slovy je to argument jaký? Je to argument blbý. :-P
Nebo jinak: já měl za bolševika v zásadě jedinou starost s tím, zda si koupit k svačině radši stavridy ve vlastní šťávě, nebo radši jesetera v tomatě. Zatímco severní Korejec má dilema, zda chcípnout hlady hned, nebo ještě týden počkat. Rozdíl je evidentní. Oba jsme měli stejně mizivou šanci zaletět si na víkend do New Yorku, ale já se měl oproti tomu Korejci jako v ráji. A ve srovnání s tím Korejcem se mám jako v ráji i dneska, akorát toho jesetera v tomatě už jsem v krámě dvacet let neviděl. A po pravdě řečeno, dneska jsem už ve věku, kdy bych za toho jesetera v tomatě milerád obětoval všechny New Yorky světa.
Nicméně, kdyby tu byl totáč, tak bychom takové starosti jako příjmy amerického hudebního průmyslu určitě na (zatím) svobodném internetu určitě neměli. Na vnitřní síti Mladých Horníků a Energetiků, přístupné výhradně politicky spolehlivým osobám, by však určitě zrovna běžela soutěž o nejlepší hudební produkci k příležitosti uzavření pětiletky.
Jsem rád, že to tu konečně zaznělo. Tohle přiblblé přirovnání čtu často, jako reakci na porovnání toho co je dnes oproti totáči špatné. Kritizující si přitom ani většinou nepřeje návrat starých časů.
Dnešní natvrdlí pravičáci jsou často jako někdejší soudruzi: Nemohou snést kritiku jejich zbožňovaného režimu.
A nesmime zapomenout na "creative accounting":
https://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_accounting
Aneb jak udelat z uspesneho filmu se ziskem $450M ztratovy, nezaplatit hercum a vyhnout se danim.
Fňuk, oni snad chudáci umřou hlady. Snad že bych jim poslal nějaký konzervy jako humanitární pomoc, když už prodělávají i na Hvězdných válkách a Harry Potterovi? Mimochodem, tohle je taky moc "pěkné" čtení: Confessions of a record producer: how to survive the scams and shams of the music business
Jde o jednu vec, cenzura, kdyz nebude nic na netu, lide nebudou mit moznost stahovat nezavisle dila, treba je daji i na index a tim budou lide jen konzumovat jejich hnuj a nic jineho.
Dale se bude mazat s lokalnich disku, coz jim dela tez problem, jeden to stahne, druhy vystavi do LAN, nebo preda na USB jinemu ... a oni nad tim nemaji kontrolu, windows s ACTA bude sam bonzovat uzivatele a jejich data, bude DB SHA otisku filmu/hudby/etc a bude se sikanovat.